Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij aanschaf game laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:26

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Help, heb wat advies nodig bij de aanschaf van een nieuwe laptop. Onze huidige is uit 2011 en begint de geest te geven.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Laptop is voor het hele gezin. Ik en mijn vrouw beetje tekstverwerken en internet. Met name games zoals Fortnite, Minecraft, Roblox e.d voor mijn twee zoons.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, laptop blijft thuis. Hooguit een keer van boven naar beneden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Msi, Lenovo, Asus...
Ik zie veel kleine verschillen. De ene heeft een GTX 1050 met 2GB de andere met 4GB.
Wat is wijsheid, een Intel i5, of een i7 met dan een gpu met minder geheugen?

Wat is belangrijker, cpu of gpu? Wat zouden jullie advieseren?

I intend to live forever. So far, so good.

Beste antwoord (via IkWilbert op 21-06-2018 09:16)

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:13
Puur voor gamen zou ik gaan voor de I5 met 4gb videokaart, maar de I7 is meer geschikt voor meerdere taken tegelijk (door de hyperthreading). dus ben je meer van de grote hoeveelheid tabs open staan + film kijken + andere activiteiten, is de I7 misschien betere keus.
puur voor gaming kan je kiezen voor de 1050 met 4gb geheugen omdat deze over de langer termijn beter meegaan met nieuwe games.
van de drie gekozen laptops zou ik voor de Lenova gaan, 4gb videokaart en ook een 1tb harde schijf (iets wat de MSI mist) waar je spellen op kan opslaan.

houd ook de site Ibood eens in de gaten, daar komen vaak laptops langs met korting, laatst ook soortgelijke lenovo

Alle reacties

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 14:58

OverloadOfRed

Bla, blabla

Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid

Eigen onderzoek is hier verplicht, wat heb je zelf al gevonden? Heb je opgezocht wat de games aangeven als recommended of minimum vereisten?

Ik denk dat je budget prima (iets teveel) is voor je eisen, maar daar zal je met de pricewatch vast uitkomen!

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• Bram.K
Het is inderdaad zelf handig om aan te geven wat je gevonden hebt. Wil je een gamelaptop met 'game' uiterlijk of juist meer een normaal model. Vooral als jullie zelf de laptop niet voor games gebruiken.

een 1050 2gb zou genoeg moeten zijn om de genoemde games te draaien op 1080P med high settings, daar zou ik mij geen zorgen over maken.

Ik heb even wat geklikt in de pricewatch en dit zijn misschien wel een paar goede keuzes:
https://tweakers.net/pric...7;1185389;876073;1122961/

De asus in het lijstje heeft mijn huisgenoot laatst aangeschaft, een erg solide en mooi afgewerkte laptop vind ik zelf. De acer met 8gb was laatst met een actie voor 600,- te krijgen, dus misschien komt die binnenkort wel weer voorbij voor een aantrekkelijke prijs.

Edit: zie nu dat de asus in dit lijstje een azerty toetsenbord heeft. is waarschijnlijk ook wel met qwerty toetsenbord te krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door Bram.K op 20-06-2018 21:54 ]

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Wat ik heb gevonden zijn de

pricewatch: Lenovo Legion Y520-15IKBN 80WK004SMH
pricewatch: MSI GL62M 7RDX-1633NL
pricewatch: Asus ROG Strix GL503VD-FY127T

Ik heb een lichte voorkeur voor de HP 15-ce027nd (Omen) laptop.
i7,16gb intern geheugen, 4gb gtx1050, 256GBssd met 1TB hdd. Die kan ik voor 999 euro aanschaffen.

Wat mij verder opvalt is dat de ene laptop een i5 heeft met een 4GB gtx1050
De ander heeft dan weer een i7 met een 2GB videokaart. Waar moet de focus op liggen? Gpu of cpu?

Qua specs is een gtx1050 meer dan genoeg voor de spellen die ze nu spelen.

Het maakt me niet zoveel uit of de laptop er als een gaming laptop uitziet trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 20-06-2018 21:57 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Bram.K
Puur voor gamen zou ik gaan voor de I5 met 4gb videokaart, maar de I7 is meer geschikt voor meerdere taken tegelijk (door de hyperthreading). dus ben je meer van de grote hoeveelheid tabs open staan + film kijken + andere activiteiten, is de I7 misschien betere keus.
puur voor gaming kan je kiezen voor de 1050 met 4gb geheugen omdat deze over de langer termijn beter meegaan met nieuwe games.
van de drie gekozen laptops zou ik voor de Lenova gaan, 4gb videokaart en ook een 1tb harde schijf (iets wat de MSI mist) waar je spellen op kan opslaan.

houd ook de site Ibood eens in de gaten, daar komen vaak laptops langs met korting, laatst ook soortgelijke lenovo

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Even een update, de keuze is gevallen op de HP Omen laptop (15-ce027nd). Voor een mooie prijs kunnen kopen in de hp student store.

We gebruiken deze nu al een paar dagen en bevalt super goed, wat een verschil met onze vorige laptop haha.

Pagina: 1