Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:26
Ik heb een RedMi telefoon die ik direct bij binnenkomst heb voorzien van een andere ROM. Er staat TWRP op en ik heb android 7 ipv 6 erop gezet. Nu wil ik vanwege beperkingen een Android 8.1 rom op zetten door eerst een goede backup ervan te maken met Titanium Backup. Deze werkt alleen als het toestel geroot is.

Bij validatie met Root Checker blijkt hij niet (meer) geroot te zijn.

Ik krijg hem ook niet geroot met bijv. kingo root, deze faalt als ik hem vanaf de telefoon draai, maar ook als ik de telefoon aan m'n laptop hang en het vanuit windows probeer.

Wat is de meest voor de hand liggende en betrouwbare manier om dit toestel te rooten ?

Alle reacties

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waarom niet direct vanuit TWRP een backup maken ?
Dan sluit je gelijk alle draaiende processen uit, die later kunnen tegenstribbelen.

https://www.howtogeek.com...-android-phone-with-twrp/

[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 20-06-2018 19:41 ]

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:26
Klopt, heb ik inderdaad ook al gedaan. maar dan heb ik alleen een image waarmee ik terug kan naar de originele situatie (Android 7 met alles erop en eraan).

Ik wil naar Android 8, tenzij dit via een upgrade kan moet ik een nieuwe rom installeren en heb ik geen backup van de app's en data in die apps. of zit ik er naast ?

Ik lees veel goede verhalen over Titanium backup omdat je dan alleen je Apps en de data van die apps kan backuppen, die kan ik dan na het installeren van een nieuwe rom weer terug zetten.

Maar andere suggestie zijn erg welkom. wellicht zie ik het verkeerd.