Was uit nieuwe Wasdroogcombinatie ruikt niet fris

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214426

Topicstarter
Heb sinds kort een Wasdroogcombinatie en deze heb ik vanochtend eerst gebruikt. De was is er erg schoon en droog uitgekomen echter ruik ik helemaal niks van de wasverzachter terug en ruikt de was naar de wasmachine zelf. Komt dit omdat deze nieuw is en het de eerste wasbeurt is?

Beste antwoord (via Anoniem: 214426 op 22-06-2018 09:49)

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:44
Als je een nieuwe wasmachine koopt, dient er voor gebruik in de meeste gevallen een lege wasbeurt gedraaid te worden (meestal 90 graden). Dit om eventuele productieresten weg te spoelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik kreeg ooit eens te horen dat je een keer een oude handdoek er in moet stoppen een heet wassen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:19

g0tanks

Moderator CSA
Staat er in de handleiding niet dat je de eerste keer een wasprogramma moet draaien zonder was?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:44
Als je een nieuwe wasmachine koopt, dient er voor gebruik in de meeste gevallen een lege wasbeurt gedraaid te worden (meestal 90 graden). Dit om eventuele productieresten weg te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
g0tanks schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:27:
Staat er in de handleiding niet dat je de eerste keer een wasprogramma moet draaien zonder was?
Nee, helaas niet
sven5010 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:31:
Ga dit proberen, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Anoniem: 214426 neem even voordat je verder gaat mocht jouw probleem niet zijn opgelost, en anders voor een volgend topic Het algemeen beleid #quickstart door. Ik mis in dit topic namelijk eigen inzet in de zin van wat je zelf hebt geprobeerd/ gevonden.

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Jaweeel, dit staat serieus in ELKE handleiding van een nieuwe wasmachine. Bij alle nieuwe machines overheerst een soort van plastic-geur bij de eerste paar wasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:19

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 214426 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:34:
[...]

Nee, helaas niet

[...]

Ga dit proberen, bedankt
Welk model heb je?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wootism schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:59:
[...]

Jaweeel, dit staat serieus in ELKE handleiding van een nieuwe wasmachine. Bij alle nieuwe machines overheerst een soort van plastic-geur bij de eerste paar wasjes.
http://nl.beko.com/was-droog-combinatie/htv-8733-xs0/

Waar dan? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 19:23
In hoofdstuk 4.4, Eerste gebruik..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Zoals hierboven al aangegeven wordt: hoofdstuk 4.4.
Hier staat dat je de machine vóór de eerste was moet voorbereiden middels het trommelreinigingsprogramma (hoofdstuk 6.2).

Ik wist dit zelf eerst ook niet hoor. Totdat ik een nieuwe vaatwasser kocht die na de eerste keer draaien al mijn vaat naar lijm liet ruiken. :p
Ook daar moet je blijkbaar een reinigingshandeling uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb alles geprobeerd en het ruikt nog steeds vreemd, wel minder. Ik heb het idee of het door het droog gedeelte komt. Komt dit door de nieuwheid of is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 214426 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:43:
Heb alles geprobeerd en het ruikt nog steeds vreemd, wel minder. Ik heb het idee of het door het droog gedeelte komt. Komt dit door de nieuwheid of is hier iets aan te doen?
Dit is vaker de klacht/het geval bij combimachines. Wat verwacht je ervan ?
Draai je was op niet te lage temperatuur en gebruik poeder ipv caps en vloeibaar middel.Wij doen alleen (indien nodig) handdoeken en beddengoed in de droger. Schoon is schoon. Het hoeft voor mij niet naar parfum te ruiken, dat gebruik ik zelf wel. Je kunt een fles kopen in de supermarkt met wasmachine reiniger en in de droger zgn geurdoekjes gebruiken als je wilt. Je kunt ook met 1 handdoek 95gr wassen(extra water stand) met alleen een fles schoonmaakazijn en halve zak soda, net wat je wilt. Ook een halve fles desinfectie van oa Johnson kun je er in gooien. dan is het voor je gevoel in elk geval schoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 24-06-2018 11:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat voor geur is het.

Metaal, rubber, plastic, olie, rot (zou erg vreemd zijn), enzzz...

Als het rubber is zou het manchet bv aan kunnen lopen als het verkeerd gemonteerd is.
Plastic kan duiden op bv pompje of zeepbakje of leidingen, en verwarmingselement in contact met plastic.
Metaal op schurende trommel, motor die aanloopt.
Olie op bv vieze handschoenen van de monteur die de machine heeft samengesteld.
Rot op zeep-resten (maar daar zou je voorlopig geen last van moeten hebben.

Maar een aantal zou geen invloed moeten hebben op het wasgoed, en eigenlijk niet moeten kunnen bij een nieuwe machine.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
enchion schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:07:
Wat voor geur is het.

Metaal, rubber, plastic, olie, rot (zou erg vreemd zijn), enzzz...

Als het rubber is zou het manchet bv aan kunnen lopen als het verkeerd gemonteerd is.
Plastic kan duiden op bv pompje of zeepbakje of leidingen, en verwarmingselement in contact met plastic.
Metaal op schurende trommel, motor die aanloopt.
Olie op bv vieze handschoenen van de monteur die de machine heeft samengesteld.
Rot op zeep-resten (maar daar zou je voorlopig geen last van moeten hebben.

Maar een aantal zou geen invloed moeten hebben op het wasgoed, en eigenlijk niet moeten kunnen bij een nieuwe machine.
Een muffe geur, geen idee hoe ik het verder zou moeten beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 214426 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:34:
[...]

Een muffe geur, geen idee hoe ik het verder zou moeten beschrijven.
Teveel wasmiddel? Als je van een oude waterslurper komt is dat een lastige om aan te wennen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FirePuma142 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:36:
[...]

Teveel wasmiddel? Als je van een oude waterslurper komt is dat een lastige om aan te wennen.
Komt echt door de droger, was komt gewoon fris uit de wasmachine. Denk dat ik maar een droogrek koop en het handmatig laat drogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05 12:30
Anoniem: 214426 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:02:
[...]

Komt echt door de droger, was komt gewoon fris uit de wasmachine. Denk dat ik maar een droogrek koop en het handmatig laat drogen
Het probleem met deze combinaties is dat het was vermogen hoger is dan het droog vermogen.

Als je dus wast dan zul je je moeten bedenken dat als je het wilt drogen je trommel inhoud moet verminderen.
Wij hadden hetzelfde probleem met een samsung was en droog combi.
Het is door de regel een vaak misgevatte gedachte dat je dus kan wassen en dat zelfde gelijk kan drogen na die tijd. Het word uiteindelijk wel droog maar omdat het te vol is heeft het geen ruimte om te "luchten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Casejunky schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:23:
[...]

Het probleem met deze combinaties is dat het was vermogen hoger is dan het droog vermogen.

Als je dus wast dan zul je je moeten bedenken dat als je het wilt drogen je trommel inhoud moet verminderen.
Wij hadden hetzelfde probleem met een samsung was en droog combi.
Het is door de regel een vaak misgevatte gedachte dat je dus kan wassen en dat zelfde gelijk kan drogen na die tijd. Het word uiteindelijk wel droog maar omdat het te vol is heeft het geen ruimte om te "luchten".
Klopt maar ik heb de aanbevolen hoeveelheid niet overschreden. Maar goed, hij wast wel perfect en die droog functie gebruikt ook enorm veel stroom dus gebruik het maar als een gewone wasmachine
Pagina: 1