Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een Huawei P20 lite gekocht, en ik ben er erg tevreden over, er is alleen 1 klein probleem.

Wanneer je een app of internet pagina bezoek zit er aan de boven en onderkant altijd een zwarte rand.
Dit is eigenlijk de achtergrond van de 3 knoppen die aan de onderkant van het scherm zitten. Bij mij zijn die randen alleen rood, behalve als ik de telefoon aan de lader leg, dan zijn de randen gewoon zwart.
Ik heb bij elke instelling gekeken maar niks werkt, ook kon ik op internet niks vinden over dit probleem.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Groet Maurits

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Heb je misschien accu besparing aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-08 05:06
Battery saver waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ik dacht inderdaad ook dat het waarschijnlijk iets met een accu instelling te maken zou hebben maar dat is niet het geval, heb overal gekeken en kan geen battery saver of iets dergelijks vinden wat aanstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Kun je een printscreen toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://imgur.com/a/8LjEnX4

Ik heb niet genoeg karma om zelf een foto via het fotoalbum te delen, maar met deze link is mijn screenshot te zien, waar duidelijk de rode randen zichtbaar zijn

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2018 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:46:
https://imgur.com/a/8LjEnX4

Ik heb niet genoeg karma om zelf een foto via het fotoalbum te delen, maar met deze link is mijn screenshot te zien, waar duidelijk de rode randen zichtbaar zijn
Er staat 100% zeker een battery saving option aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:09
Zo ziet mijn batterijbesparing er ook uit, dus dat moet haast wel.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Had ik eerste instantie ook gedacht maar (had ik zelf kunnen checken op mijn Mate 10) battery saving in EMUI 8 verandert niet de kleuren van de status en Navigation bar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KQ6NyiDOzRHUoTEuga8B52wu/thumb.jpg

Misschien een app of een theme? Raar is dat als je de lader aansluit het dan verdwijnt... Welke versie van EMUI heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:09
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ponkvo.png

Bij mij wel, al staat er wel een + in het batterij teken.

EDIT: Al heb ik geen EMUI 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door vuurtjih op 21-06-2018 12:31 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Luinwethion schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:21:
Had ik eerste instantie ook gedacht maar (had ik zelf kunnen checken op mijn Mate 10) battery saving in EMUI 8 verandert niet de kleuren van de status en Navigation bar.

[afbeelding]

Misschien een app of een theme? Raar is dat als je de lader aansluit het dan verdwijnt... Welke versie van EMUI heb je?
Dat laatste bevestigt toch alleen maar dat het een battery setting is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
ChinaGeek schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:42:
[...]

Dat laatste bevestigt toch alleen maar dat het een battery setting is?
Nee, TS heeft een telefoon met EMUI, en zo ver ik kan zien op mijn eigen telefoon verandert EMUI NIET de kleuren zoals andere varianten van Android.

Vergelijk mijn print met diegene van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Luinwethion schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:50:
[...]

Nee, TS heeft een telefoon met EMUI, en zo ver ik kan zien op mijn eigen telefoon verandert EMUI NIET de kleuren zoals andere varianten van Android.

Vergelijk mijn print met diegene van TS.
Ja, dat zal allemaal wel, maar wanneer het normaal kleurt wanneer hij de oplader in gaat, is het dus een battery setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn versie van EMUI is 8.0.0, ik kan bijna met zekerheid zeggen dat het geen batterij instelling is waar ik invloed op heb. Ik heb de batterij instelling meerdere keren doorgenomen en elke mogelijke instelling aangepast maar niks werkt. Het vreemde is dat een vriend van mij gister deze telefoon ook heeft gekocht en hij heeft nergens last van.
Zou het niet een software fout kunnen zijn in dit specifieke toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik had hetzelfde probleem, inmiddels heb ik het opgelost, het is een verborgen systeemfout (wat precies weet ik niet). Ik weet wel hoe je het oplost en daarbij geen gegevens verliest. Hier het stappenplan:

1. Zorg ervoor dat je alle accounts/games opslaat in de cloud, door bijvoorbeeld Facebook. Voor WhatsApp is dat Google Drive. Doe dit in deze apps zelf. Anders kan het zo zijn dat er gegevens verloren gaan.
2. Maak een externe backup. Dit doe je door naar instellingen te gaan, vervolgens ga je naar Systeem, dan backup maken en herstellen. Dan maak je een externe backup (op bijvoorbeeld je PC of laptop). Je krijgt een uitleg hiervan op je telefoon hoe dit werkt. Als alles klaar staat en je telefoon verbonden is met je PC of laptop, klik je op "backup" en dan maak je een backup van alle onderdelen (je ziet vanzelf welke onderdelen er zijn) behalve de onderdelen: (1) log-bestanden en (2) instellingen. Deze twee onderdelen moet je NIET opslaan in de backup. Vervolgens maak ja dan de backup
3. Ontkoppel je telefoon van je PC of Laptop.
4. Zet je telefoon in de fabrieksinstellingen, maar laat wel het vinkje met "media behouden" aanstaan, hierdoor blijven de foto's en video's op je apparaat staan
5. Start alles weer op
6. Zet de backup die je gemaakt hebt weer terug op je telefoon, dit kun je vinden bij de instelling hoe je de backup ook gemaakt hebt. Je hebt alle apps en foto's die je had nog gewoon en je verliest dus geen gegevens.

Als het goed is is dan alles opgelost, dus de rode balk is dan weg en de trilfunctie doet het weer
Pagina: 1