Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 19:32
Mijn vraag
Als ik een virtuele machine wil starten in Virtualbox krijg ik de melding AMD-V is disabled in the BIOS (or by the host OS) (VERR_SVM_DISABLED). ik kan in de Bios niks vinden wat op deze optie lijkt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op het Host systeem draait Windows 10 Pro, de virtuele machine moet Windows 7 Ultimate 32 Bit gaan draaien.
moederboard is een pricewatch: Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming met BIOS F3G.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht in de BIOS naar virtualisatie instellingen, ook na update niks te vinden.
op internet gezocht naar de foutmelding icm met moederboardmodel, hier heb ik 1 topic kunnen vinden over de voorloper van mijn moederboard ( httpforum.gigabyte.usthread1172aorus-ax370-amd ), hier word verwezen naar een iommu optie in de BIOS, deze kom ik ook niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33
Wat ik mis is wat je CPU is? Want die is degene die AMD-V (Of Intel-VT in het geval van een Intel processor) moet leveren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb even de handleiding van https://www.gigabyte.com/...ING-rev-10#support-manual (gevonden via de PW pagina die je linkt) gedownload en daar staat op pagina 25 heel duidelijk dit:
SVM Mode
Virtualization enhanced by Virtualization Technology will allow a platform to run multiple operating systems and applications in independent partitions. With virtualization, one computer system can function as multiple virtual systems. (Default: Disabled)
Dus, kan je ons uitleggen hoe en waarom je dit niet hebt kunnen vinden?

Waar je het met IOMMU over hebt, is vergelijkbaar met Intel's VT-d, wat nodig is om hardware naar je VM te sturen, zoals een PCI apparaat.

Nog een toevoeging, voor het kunnen draaien van een 32 bit gast systeem heb je geen hardware virtualisatie support nodig zoals AMD-V. Het is dan iets langzamer, maar werkt wel. In het ergste geval kan je het ook gewoon uitzetten in de VM instellingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Hero of Time op 20-06-2018 19:52 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 19:32
Monkeybrains schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:50:
Wat ik mis is wat je CPU is? Want die is degene die AMD-V (Of Intel-VT in het geval van een Intel processor) moet leveren namelijk.
Dat is de AMD Ryzen 5 2600X
Hero of Time schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:49:
Ik heb even de handleiding van https://www.gigabyte.com/...ING-rev-10#support-manual (gevonden via de PW pagina die je linkt) gedownload en daar staat op pagina 25 heel duidelijk dit:

[...]

Dus, kan je ons uitleggen hoe en waarom je dit niet hebt kunnen vinden?

Waar je het met IOMMU over hebt, is vergelijkbaar met Intel's VT-d, wat nodig is om hardware naar je VM te sturen, zoals een PCI apparaat.

Nog een toevoeging, voor het kunnen draaien van een 32 bit gast systeem heb je geen hardware virtualisatie support nodig zoals AMD-V. Het is dan iets langzamer, maar werkt wel. In het ergste geval kan je het ook gewoon uitzetten in de VM instellingen.
Dat kan ik niet uitleggen want ik snap het zelf ook niet dat ik hier overheen gelezen/gezocht heb, misschien ben ik te veel gefocust geweest tijdens het zoeken op de term AMD-V.

ik ga dit in ieder geval vanavond thuis proberen, dit moet de oplossing wel zijn, hartelijk dank voor het vinden van die oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-roenn schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:40:
[...]

Dat is de AMD Ryzen 5 2600X

[...]

Dat kan ik niet uitleggen want ik snap het zelf ook niet dat ik hier overheen gelezen/gezocht heb, misschien ben ik te veel gefocust geweest tijdens het zoeken op de term AMD-V.

ik ga dit in ieder geval vanavond thuis proberen, dit moet de oplossing wel zijn, hartelijk dank voor het vinden van die oplossing
Dit probleem had ik ook, ze gebruiken er een heel andere term voor in het BIOS zelf :+