Geweigerde RMA vanwege missende sticker, mag dit??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-07 13:34
Hoi,

Ik heb een maand geleden voor een vriend zijn oude hardware nagekeken dat hij nog over had na aanschaf van een nieuw systeem, omdat het oude defect bleek te zijn.

Al snel genoeg kwam ik achter de oorzaak dankzij de AMI bios debug codes en de speaker die ik had aangesloten op het bord. Er was iets mis met het geheugen. Heb er dus known good geheugen ingezet dat QVL listed was. Beestje werkte weer perfecto.

Het werkgeheugen was Corsair 2 x 4GB 1333 CL.9. Het systeem was nog niet zo oud dus ik heb het geheugen bij de fabrikant aangemeld voor RMA omdat het geheugen echt defect was (getest in ander systeem, zelfde probleem, memtest86 enzovoort..).

Dus na bijna 3 weken zitten te chatten met de zeer langzame en slechte RMA support van Corsair krijg ik bericht terug. (opmerking: return department is gewoon in NL)

"Sorry we cannot give you a replacement, because the sticker with the serial number is missing".

Fijn is dat. Nou de reden waarom de sticker er op de eerste plaatst af is gehaald was omdat:
  1. Hij los was gegaan omdat de sticker er volgens mij gewoon met een prittstift was opgeplakt...
  2. Er stond helemaal geen tekst op het label "Warranty void if removed".
Mijn conclusie is dus dat ik nu geld aan verzendkosten heb weggegooid en dat ik geen replacement krijg ondanks dat ik toch gewoon echt wel recht heb op een replacement voor beide geheugen modules??

Ben momenteel even helemaal misselijk van al de moeite die ik heb gestoken in de RMA omdat Corsair blijkbaar ook te achterlijk was om mijn pakket gewoon te vinden. Dit duurde al "gewoon" dikke anderhalve week 8)7 ik was verplicht om de track & trace code te sturen, maar er was vervolgens een fout bij DHL omdat ze een nieuwe website pas online hebben gegooid werkte de oude tracking link niet meer...

Beste antwoord (via r_AllocStarByte op 21-06-2018 18:09)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Viper® schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:36:
Ik zie in de voorwaarden wel staan:
https://www.corsair.com/eu/en/warranty

[...]

Of dit juridisch uitsluitsel geeft voor garantie weet ik niet
Is weinig juridisch aan. Fabrieksgarantie is gewoon een service vanuit de fabrikant en daar kunnen ze elke voorwaarde aanhangen die ze willen. Daar spelen geen wettelijke rechten en plichten.
Als je je op je wettelijk recht op een deugdelijk product wilt beroepen moet je bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 15:38
Ik ben geen jurist, maar volgens mij heb je gewoon recht op een werkend product. En dit product werkt niet, dus moet de verkopende partij dit regelen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:10

Rmg

Je hebt garantie bij de winkelier, niet de fabrikant.

RMA/Garantie bij/via fabrikant is geen recht.

[ Voor 6% gewijzigd door Rmg op 20-06-2018 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Missing, altered, or otherwise unreadable serial number label, manufacturer model or part number label

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF want dit is geen technische vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:25
Aan de andere kant snap ik ook wel dat ze het product wel moeten kunnen identificeren, wellicht is er nog een aankoop bon aanwezig waar dit geheugen opstaat ?

Wellicht dat ze dat wel accepteren, en dan even vriendelijk uitleggen dat dit stickertje er van af is gevallen omdat het er slecht op zat geplakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dylan111111 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:36:
Aan de andere kant snap ik ook wel dat ze het product wel moeten kunnen identificeren, wellicht is er nog een aankoop bon aanwezig waar dit geheugen opstaat ?

Wellicht dat ze dat wel accepteren, en dan even vriendelijk uitleggen dat dit stickertje er van af is gevallen omdat het er slecht op zat geplakt...
Het is nogal een flauwe reden om een claim af te wijzen.. Met CPU-Z kan je gewoon serienummers uitlezen van geheugenmodules dus het lijkt me sterk dat Corsair dat niet kan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 12:02
RMA zou het goed moeten keuren... Kan je het niet via de shop proberen waar je het vandaan hebt?

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:40:
[...]

Het is nogal een flauwe reden om een claim af te wijzen.. Met CPU-Z kan je gewoon serienummers uitlezen als het geheugen niet al zover kapot is van geheugenmodules dus het lijkt me sterk dat Corsair dat niet kan.
;)
Overigens mee eens dat het wat flauw is, maar het was zoveel makkelijker geweest om het bij de winkel te regelen, nu ben je volledig afhankelijk van de stemming van de fabrikant...

[ Voor 21% gewijzigd door RGAT op 20-06-2018 15:43 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:25
[...]

Het is nogal een flauwe reden om een claim af te wijzen.. Met CPU-Z kan je gewoon serienummers uitlezen van geheugenmodules dus het lijkt me sterk dat Corsair dat niet kan.
True, onder het tabje SPD ->Manufacture en Part Number

Dan blijft alleen nog de https://www.corsair.com/eu/en/warranty voorwaarde over die je bent aangegaan met het kopen van het geheugen....

@r_AllocStarByte kan je het niet als nog via de verkoper spelen ? (indien mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte

[...]

Tja... Dit zegt me al genoeg. Beetje heel erg lullig wel dat ze de stickers echt gewoon enorm slecht vastlijmen, misschien is dit wel opzettelijk gedaan want beide labels zijn eraf gehaald door die vriend van mij omdat ze los waren gegaan. Maar zoals ik al aangaf, er stond niets op van "Warranty void if removed.".

Hier en aantal voorbeelden van iemand met exact hetzelfde probleem;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ta2kIew.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v27XT2s.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PboD0UM.png
br00ky schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:36:
Schopje naar SF want dit is geen technische vraag.
Wist t even niet zeker, maar bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door r_AllocStarByte op 20-06-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
dylan111111 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:44:
[...]

True, onder het tabje SPD ->Manufacture en Part Number

Dan blijft alleen nog de https://www.corsair.com/eu/en/warranty voorwaarde over die je bent aangegaan met het kopen van het geheugen....

@r_AllocStarByte kan je het niet als nog via de verkoper spelen ? (indien mogelijk)
Denk dat het einde oefening is en ik maar met € 5,75 ,- aan verlies moet dealen..
Heel eerlijk gezegd ook heb ik geen zin meer om verdere moeite te doen, aangezien in me al genoeg heb zitten opeten aan de belachelijk slechte support.

Maar goed weet je wat. Klaar, geen zin om nog extra gezeik hierin te moeten steken..

[ Voor 15% gewijzigd door r_AllocStarByte op 20-06-2018 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als dat mijn modules waren, had ik ook die stickers er af getrokken. Dat ziet er niet uit, en voor warmte lijkt me dit niet bevorderlijk dat die stickers er op zitten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou deze foto's doorsturen naar support en aangeven dat de stickers er bij jou inmiddels afgevallen zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Is weinig juridisch aan. Fabrieksgarantie is gewoon een service vanuit de fabrikant en daar kunnen ze elke voorwaarde aanhangen die ze willen. Daar spelen geen wettelijke rechten en plichten.
Als je je op je wettelijk recht op een deugdelijk product wilt beroepen moet je bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:27

P_Tingen

omdat het KAN

[...]
Nou, als de module kapot is .....

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
Orion84 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:57:
[...]

Klopt inderdaad, dit is niet de eerste keer dat ik een slechte ervaring ''opgelopen'' heb. MSI heeft mij al eerder € 250 ,- euro weten te kunnen stelen terwijl mijn laptop toen splinternieuw was en gewoon de LVDS kabel defect had. Ik ging echt wel heel netjes met mijn laptop om alleen heb ik het scherm toen vaak open en dicht moeten doen in de klas. Dit was een zware laptop van € 1600,- piek. Leermomenten zijn dat..
LVDS kabels bij MSI is wel vaker een probleem, ben toen voor die slechte ervaring een MSI aangeraden aan een kennis, die weinig de laptop gebruikte en hem grotendeels van de tijd gewoon op het bureaublad had staan met het scherm open. Net natuurlijk na de garantie ging de LVDS kabel naar de knoppen, waardoor het beeldscherm heel vreemd ging doen (strepen, en soms totaal geen beeld etc).

Je hebt fabrikanten die gewoon eerlijk zijn zoals Kingston, die vervangen je product gewoon zonder zeik onder garantie. En je hebt de criminelen die denken exact het tegenovergestelde als Apple denken. Repair == business. Business == more money...

En dan niet te vergeten, de geweldige statement in de garantie voorwaarden van de meeste fabrikanten "We are allowed to change this policy at any given time without notice."
Niet exact zo maar je snapt het idee..
P_Tingen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:00:
[...]

Nou, als de module kapot is .....
Dat had ik al geprobeerd. Hij zag de module wel maar heel vreemd genoeg de serial nummers niet meer (bij beide modules) dit was met CPU-Z.

[ Voor 19% gewijzigd door r_AllocStarByte op 20-06-2018 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 13:15
Zelf haal ik ook altijd de stickers eraf maar bewaar die wel gewoon voor het geval dat. Daar deden ze (bij Crucial in dit geval) dan ook niet moeilijk over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik vraag mij alleen af waarom de topic starter alle garantie afhandelingen direct met de fabrikant lijkt te willen afhandelen. Je hebt dan geen enkele bescherming van de wet op dit gebied. Je claimt namelijk fabriekgarantie en geen wettelijke garantie. De wettelijke garantie loopt uitsluitend via of in samenspraak met de leverancier van het product.

Wettelijke garantie = gebonden aan de wetten en regels die er voor gemaakt zijn.
Fabriek garantie = Voorwaarden van de fabrikant.

Overigens kan ik mij er iets bij voorstellen dat ook via de wettelijke garantie je een probleem hebt als de stickers waarop de serienummers staan zijn verwijderd. Dat bij een werkende module deze gegevens ook uit te lezen zijn is leuk, maar je claimt veelal garantie op het moment dat iets niet meer functioneert. Zelf ben ik dergelijke situaties ook wel tegengekomen, ik plak dergelijke stickers nu juist met de juiste lijm weer vast.

Overigens zijn dergelijke sticker vaak gemaakt van een materiaal welke de warmte goed geleid.

[ Voor 35% gewijzigd door _Dune_ op 29-06-2018 10:33 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 18:07

LankHoar

Langharig tuig

_Dune_ schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:30:
Zelf ben ik dergelijke situaties ook wel tegengekomen, ik plak dergelijke stickers nu juist met de juiste lijm weer vast.
En verklooi je dus je garantie omdat je er mee hebt zitten klooien (of althans, daar zal de fabrikant het dan wel opgooien). Indien het serienummer van zo’n hoog belang is voor garantie, dan moet de fabrikant die maar op de geheugenplak zelf plaatsen, niet op een slecht gelijmde, lelijke sticker.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

LankHoar schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:36:
[...]

En verklooi je dus je garantie omdat je er mee hebt zitten klooien (of althans, daar zal de fabrikant het dan wel opgooien). Indien het serienummer van zo’n hoog belang is voor garantie, dan moet de fabrikant die maar op de geheugenplak zelf plaatsen, niet op een slecht gelijmde, lelijke sticker.
Ja, dat vind ik dat vind jij... en wie krijgt gelijk? In mijn geval gaat de fabrikant echt niet zien dat de sticker opnieuw vast is geplakt als je dat bedoeld.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 29-06-2018 14:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
Wat doet het ertoe het was 3 jaar oud geheugen. Helaas pindakaas.

Vorige keren ging het wel goed. Waarom meteen via de fabrikant?? Ondat dat sneller gaat.
Pagina: 1