Acer 1ms en 5ms monitors?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Hoi,

Ik heb momenteel een Acer K242HQLCbid-monitor die 24 inch, 1 ms en 1080p is en aan mijn behoeften voldoet. Overklokt tot 74Hz. Nu was ik op zoek naar twee andere monitors om triples te hebben en om zo er een racing simulator van maken. Nu vond ik een Acer K242HL van iemand. Hij ziet er hetzelfde uit, 24 inch, 1080p, maar hij heeft 5ms. Denken jullie dat ik het verschil tussen het 1ms-scherm en het 5ms-scherm naast elkaar zal opmerken bij normale taken of zelfs simulatie? Ik heb wat research gedaan en als ik ze mag geloven, is het verschil alleen merkbaar als je hoge Hz-monitors heb zoals 120 Hz hebt. Ik heb mijn Acer overgeklokt tot 74 Hz, denken jullie dat de 5 ms-monitor verschillen zal maken op mijn 1ms 74Hz-monitor?

Bij voorbaat bedankt,

Tony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

SpamLame

niks

Geen idee hoedicht je op de monitoren zit, maar ik denk dat het je niet echt zal opvallen omdat die monitoren in het perifere blikveld staan.
Je zal je voornamelijk focuessen op de centrale monitor (denk ik) waarbij de 2 andere er meer zijn voor de immersie in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Op 60Hz heb je om de 16,67ms een nieuw beeld, op 74Hz 13,5ms, volgens mij merk je hier in de praktijk dus helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Oke dankjewel, dus normaal zou ik geen verschil moeten zien? Ik was gewoon wat geschrokken aangezien m'n research en je de monitors naast mekaar hebt dan let je er zeker op, als je ze apart zou gebruiken is het een ander verhaal.

Ik doe wel aan iRacing, een racing simulator hopelijk veranderd dat niets aan de zaak.