Surveymonkey enquêtes gemakkelijk te manipuleren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliche
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-12-2024
Mijn vraag

Surveymonkey is een website/app waar je enquêtes kan maken.
Je kan daar netjes één keer de enquêtes invullen per computer bijvoorbeeld.

Zelf ben ik er achter gekomen. Dat als je je cookies verwijderd en een VPN aanzet je meerdere malen de
enquêtes in kan vullen. Telefonisch contact is niet mogelijk met Surveymonkey. Daarom ben ik hier gekomen.

Is er een mogelijkheid om deze manipulatie bij Surveymonkey alsnog te beschermen of uit te filteren?

Is er een andere app die zich hier wel tegen kan beschermen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een andere app?

Ik weet van bijvoorbeeld Microsoft dat je sommige enquetes alleen eenmalig kan invullen op basis van je mail-adres bij ze (en dus ingelogd bent). Op Tweakers zijn de polls ook maar 1x in te vullen per user.

Keyword: identity

Wil je dus enquetes maken en 100% correct ingevuld hebben met betrouwbare resultaten, zal je op zoek moeten naar een "single identity" per respondent.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat @MAX3400 zegt: Anoniem de enquete invullen == te manipuleren. De enige "oplossing" daarvoor is zorgen dat iemand zich identificeert (en zelfs dan zijn, met bijv. meerdere emailadressen, daar nog omwegen voor; dan moet je al naar DigiD o.i.d. gaan kijken).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:59

Standeman

Prutser 1e klasse

Tenzij je mensen zich IRL laat legitimeren wordt het vrij lastig om het echt dicht te spijkeren. Je kan je beter af vragen wat het risico en de impact is van mensen meerdere enquêtes invullen. Ik vermoed dat voor 99% van enquêtes het te laag is om jezelf er druk om te maken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliche
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-12-2024
Vanuit de overheid is er win actie gemaakt met Surveymonkey voor een grote opdracht.

Je hoeft niet je naam of email in te vullen. Je hoeft alleen de keuze te maken op wie je stemt.
Daarom trek ik deze actie van overheid in twijfel. En wil ik daar een melding van maken.

Alvast bedankt! @MAX3400 @RobIII @Standeman

[ Voor 5% gewijzigd door Cliche op 20-06-2018 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb vroeger gebruik gemaakt van een survey tool die uiteindelijk opgegaan is in SurveryMonkey.
Daarbij had je verschillende opties om je survey uit te sturen.

Je kon één generieke link maken en die naar iedereen sturen die je de survey laat invullen
Je kon de survey via de tool versturen, en daarbij een unieke link laten aanmaken per e-mail adres.

Als er gebruik gemaakt wordt van een generieke url, of je gewoon naar een website kunt gaan om de survey in te vullen, dan is het niet mogelijk om te voorkomen dat hij meerdere keren ingevuld wordt door dezelfde persoon.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Cliche schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:20:
Vanuit de overheid is er win actie gemaakt
[...]
Daarom trek ik deze actie van overheid in twijfel. En wil ik daar een melding van maken.
Zolang het niet om zetels in de tweede kamer gaat o.i.d. zie ik 't probleem niet? Je hebt 't zelf over een "win actie" (ik betwijfel overigens of "de overheid" wel aan dergelijke "like en win flauwekul" doet). Daar een melding van maken zal waarschijnlijk alleen maar hoongelach opleveren.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
@Cliche, dit gaat niet over het beleid van Tweakers, dus LA is niet de juiste plek voor je topic. Eens zien wat ze er in IMS van vinden. :)

Lieve Adjes => Internetmarketing & Social Media

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Cliche schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:20:
Vanuit de overheid is er win actie gemaakt met Surveymonkey voor een grote opdracht.

Je hoeft niet je naam of email in te vullen. Je hoeft alleen de keuze te maken op wie je stemt.
Dan wil je die overheidsinstantie daar op wijzen. Dit heeft niets met surveymonkey zelf te maken, alleen met de keuze voor dat tool door die instantie.
Als meer dan eens invullen dus niet mag kunnen, natuurlijk. Anders ook dan een feature en geen bug.

Edit:

Dan dus ook alvast aangeven dat je enige beslissing op een dergelijke enquête zult aanvechten. (Verspeelt vast al je gunfactor, maar ja...)
RobIII schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:23:
[...]
(ik betwijfel overigens of "de overheid" wel aan dergelijke "like en win flauwekul" doet).
Mwoa, ik ben het wel tegengekomen. Voor design-achtige zaken. Wie heeft de mooiste poster, zoiets. En als daar dan een opdracht van enkele of dozijnen duizend uit volgt is dat voor sommig volk het manipuleren waard ja.

[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 20-06-2018 16:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1