Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 16:28
Op mijn kantoor heb ik internet van Ziggo. Getest: download 268 mbps, prima. Na deze router staat een Synology RT1900ac router die de DHCP server is. Gezien hoe we hier werken is het geen optie om direct met alle apparaten op de Ziggo router te gaan.

Echter na de Synology router heb ik maar 91 mbps. Hoe kan dat? Ik heb alle instellingen doorgekeken en kan niets vinden dat invloed op de snelheid zou moeten hebben.

Beide tests zijn bekabeld gedaan.

Beste antwoord (via rens-br op 20-06-2018 16:02)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Klinkt alsof er ergens een verbinding terugvalt naar 100mbps door een brakke kabel of zo? Even status van je netwerkverbinding checken (en in de admin van de Synology router kijken of alle gebruikte poorten netjes op gbit staan, als je dat ergens kan zien).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
1. Is de Synology RT1900ac alleen de DHCP server (met LAN-LAN verbinding naar het Ziggo modem), of dient hij ook echt als 2e router (dus Ziggo LAN -> Synology WAN, met dus 2 routers achter elkaar)?

2. Heb je zowel modem als Synology router al eens opnieuw opgestart en/of gereset?

3. Waarom is "het geen optie om direct met alle apparaten op de Ziggo router te gaan"?

[ Voor 35% gewijzigd door Cpt.Morgan op 20-06-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hebben beide apparaten een 1Gb/s aansluiting , of zit je ergens op een 100Mbps poortje ? Kan je kabel 1Gbps aan ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Klinkt alsof er ergens een verbinding terugvalt naar 100mbps door een brakke kabel of zo? Even status van je netwerkverbinding checken (en in de admin van de Synology router kijken of alle gebruikte poorten netjes op gbit staan, als je dat ergens kan zien).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ziggo modem op bridge ingesteld?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Staat de VPN server aan op de Synology router?
Staat de monitoring op het internetverkeer aan op de router?

Deze kunnen de boel vertragen

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13
Hubert schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:26:
ziggo modem op bridge ingesteld?
Zal niet zomaar gaan als het een ziggo zakelijk aansluiting is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
SniperGuy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:30:
[...]

Hoezo, juist makkelijker toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Met een Ziggo zakelijk kan dat prima. Dat is een belletje richting ziggo en met een beetje geluk doen ze dat meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13
wagenveld schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:34:
[...]

Hoezo, juist makkelijker toch?
Technisch Ja, maar alleen als je het extra pakket hebt voor meerdere publieke IP adressen. Als je het budget pakket hetbt met maar 1 publiek IP adres dan kan bridgemodes van je ziggo moden NIET ingeschakeld worden!
* Volgens de informatie van ziggo in 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:09
SniperGuy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:30:
[...]

Jawel hoor, doen ze gewoon.
SniperGuy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:39:
[...]

Technisch Ja, maar alleen als je het extra pakket hebt voor meerdere publieke IP adressen. Als je het budget pakket hetbt met maar 1 publiek IP adres dan kan bridgemodes van je ziggo moden NIET ingeschakeld worden!
* Volgens de informatie van ziggo in 2017
Oké, dit wordt lastiger idd. Maar verwacht ook niet dat TS dat van plan was.

[ Voor 53% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 20-06-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Wow, wat een hoop reacties. Ik lette even niet op... Dank!

- @Hubert Ziggo modem staat in bridge, dat is door Ziggo op afstand gedaan toen we overstapten.
- @Cpt.Morgan Herstarten etc. hebben we al vele malen gedaan, deze configuratie hebben we al 1,5 jaar. Alleen nu pas check ik de snelheid omdat hier iemand met Minecraft bezig was en aangaf dat het lang niet zo snel was als bij hem thuis. Alle apparaten hier zitten op een of andere manier aan de Synology en die is op zijn beurt het enige appaat dat aan de Ziggo modem zit..
- @u_nix_we_all Het ljkt me sterk dat er op een vrijwel nieuwe Hitron (Ziggo) en die Synology router een 100 mbps poort zit toch? Kan de kabel de snelheid aan... geen idee? Ik dacht dat alle utp kabels hetzelfde waren?
- @Orion84 Ik ga dit nakijken.De Hitron zit met een kort kabeltje aan de Synology, ze staan naast elkaar. Misschien is dat kabeltje niet goed. In de admin kan ik niets over de snelheid van poorten zien.
- @Rob VPN en monitoring staan niet aan. Monitoring heet volgens mij Verkeerbeheer bij Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

hvorselman schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:54:
- @Orion84 Ik ga dit nakijken.De Hitron zit met een kort kabeltje aan de Synology, ze staan naast elkaar. Misschien is dat kabeltje niet goed. In de admin kan ik niets over de snelheid van poorten zien.
Wellicht dat het aan de kleur van de statuslampjes van de poorten te zien is, sommige apparatuur verandert van kleur afhankelijk van 100mbit / gbit verbinding. En check uiteraard ook de kabel naar de PC waarmee je test, niet alleen de kabel tussen modem en router. Of geeft de PC wel aan dat hij een gbit netwerk verbinding heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:57:
verandert van kleur afhankelijk van 100mbit / gbit verbinding.
Meestal:
Oranje = 100
Groen = 1000

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En euh, je test toch wel bedraad, hè?
Niet via een overbelast wifi 2,4 GHz signaal, zeg maar
hvorselman schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:12:
...Beide tests zijn bekabeld gedaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Brahiewahiewa op 20-06-2018 15:42 . Reden: voortschrijdend inzicht ;o) ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hvorselman
Wie had dat gedacht. Het ligt aan het kabeltje tussen de modem en de router. Die vervangen en nu is het overal snel. Dat het zo simpel zou zijn had ik niet verwacht. Thanks @Orion84 !
@DJMaze Alles staat op groen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Cpt.Morgan schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:20:

3. Waarom is "het geen optie om direct met alle apparaten op de Ziggo router te gaan"?
Omdat ik op de Ziggo modem minder mogelijkheden heb om zelf dingen in te stellen.
Pagina: 1