Upgraden of doorsparen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
CPU,GPU, RAM of nieuw systeem?
Om op gaming gebied weer een beetje mee te kunnen zit ik te denken om te upgraden. Ik zit op een stokoud eerste generatie i7 systeem met socket 1366 met 6 gb ram en een Nvidia 560ti. Eerst was m'n plan om alleen de GPU te upgraden, maar met de laatste generatie kaarten gaat er toch wel heel veel kracht verloren met een i7 920. Dat kan nog opgevangen worden met een iets snellere Xeon processor. En dan is waarschijnlijk een RAM upgrade ook geen overbodige luxe...

Wat is je budget?
Met de genoemde upgrades kom je toch al snel richting de 500 + euro. Met het feit dat ik niet echt een pc bouwer ben en deze pc van binnen een rommeltje is (m'n eerste zelfbouw) rijst bij mij de vraag of ik niet beter gewoon voor een nieuw systeem kan gaan.

Voorkeuren
Ïk heb geen voorkeur voor merken. Als het op snelheid aankom let ik wel enigszins op de prijs/kwaliteit verhouding. Dus het snelste van het snelste is geen optie.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik dit systeem voor office taken, licht Lightroom en Photoshop werk en games. Het budget voor een Cyberpunk 2077 ready systeem heb ik niet, maar hij moet wel een beetje meekunnen en in ieder geval oudere games vlekkeloos draaien. Ik speel op een 1440p scherm en kan leven met framerates onder de 60.

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:16
Check dit even:
https://nl.hardware.info/...fee-lake-de-upgrade-waard
En houd er rekening mee dat jouw CPU nog ouder is.
Je hoeft niet alles in 1 keer te doen (al is dat wellicht wel handig). Ik had ook een oud systeem, en alleen m'n GPU vervangen (10 min werk). M'n fps ging flink omhoog, maar toen bleek m'n CPU nog steeds een flinke bottleneck. Daarna gewoon een heel nieuw systeem gebouwd, en m'n nieuwe GPU van het oude naar het nieuwe systeem gezet.
Game je ook op 1440p? Dan ga je wel richting een GTX1070. Welke spellen speel je?

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedQber op 20-06-2018 14:43 ]

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Het gaat voornamelijk om wat oudere games die ik in de loop van de afgelopen paar jaar op steam heb verzameld. Bijvoorbeeld een Metro Redux, Far Cry 3/4, Skyrim, Deux Ex. Allemaal een beetje games die het nog net aan doen als ik alle moderne technieken uitzet, maar dus liever op ultra met fatsoenlijke fps wil spelen.

Ik speel liever op 1440p, ik heb het weleens geprobeerd op 1080, maar vond de schaling niet echt lekker werken.