Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welk accesspoint naast mijn Netgear R7000 met dd-wrt

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 15:17
Mijn Netgear r7000 router die draait op dd-wrt bevindt zich in de meterkast. Deze router heeft onvoldoende bereik voor de gehele woning en ik heb geen of nauwelijks bereik in de bijgebouwen rondom de woning (boerderij). Daarom heb ik bedraad mijn oude tplink 1043ND aangesloten op de netgear. Hierdoor is er op de meeste plekken in en rondom de woning goed wifi signaal.
De tplink vertoont steeds meer kuren, dus wil ik deze vervangen door een nieuwe router/access point.

Als ik in de pricewatch zoek dan valt mijn oog al snel op de goedkopere routers bv de TP-Link Archer C2 AC900 voor €40 of de TP-Link Archer C5 V1 voor €50.
Maar ik zie uiteraard ook duurdere modellen, waar ik bv DD-wrt op kan gaan zetten. In mijn geval is het louter een accesspoint. Mijn vraag is welke meerwaarde het heeft om naar een duurdere router te gaan in mijn geval (bv een tweede Netgear r7000).

Hopelijk kan iemand me helpen.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12
Wat is je budget? Hoe goed moet het wifi signaal zijn in je bijgebouwen? Hoeveel tijd kun en wil je erin steken? Ben je bereid om extra kabels te gaan trekken naar de eventuele bijgebouwen?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 15:17
shure-fan schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:14:
Wat is je budget? Hoe goed moet het wifi signaal zijn in je bijgebouwen? Hoeveel tijd kun en wil je erin steken? Ben je bereid om extra kabels te gaan trekken naar de eventuele bijgebouwen?
Momenteel heb ik met de Netgear + Tplink een prima wifi signaal in en rondom de woning. Ik wil alleen de Tplink vervangen omdat deze kuren vertoont. Dus ik zie geen reden waarom ik draden zou moeten trekken of ander tijd besteden.

In principe ben ik dus op zoek naar een goedkope vervanger van mijn Tplink (die nu dient als accesspoint voor wifi + lan),

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12
Dus moet je op zoek gaan naar een ap die zowel 2,4 alsmede 5 ghz ondersteunt,

Waarom ik vraag over extra bekabeling / tijd en geld : omdat het misschien een mooi moment is om eens te kijken naar de toekomst.... Misschien wil je in de toekomst wel wat extra devices gaan aansluiten op plekken waar je nu nog even geen idee van hebt, of een multi accespoint omgeving van bijv ubiquity.

Maar als ik je verhaal zo hoor is daar totaal geen sprake van dus kun je dat advies lekker laten gaan

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Als je eisen het moet goedkoop zijn en hetzelfde kunnen als mijn oude routertje, dan zou ik op marktplaats kijken voor een tweedehandsje :)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56
of je koopt een splinternieuwe tp link eap 225 voor iets van 7 tientjes

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:08
Tweede hands R7000 voor 6 a 7 tientjes.
Pagina: 1