Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 20:07
Beste iedereen,

Afgelopen maandag ben ik voor een eerste sollicitatiegesprek gegaan bij een grote onderneming. De vacature werd mij via een recruiter aangeboden en op het eerste gezicht was het niet dat ik meteen dacht "dit is het niet". Ook tijdens het gesprek had ik dit gevoel. Dit komt denk ik met name omdat het een totaal andere functie is dan die ik nu uitvoer en het ook een grote stap zou zijn. Het enthousiasme spatte er bij mij niet vanaf bij het gesprek (beter gezegd afwezig) en dit hebben mijn gesprekspartners ook teruggekoppeld naar de recruiter. Ondanks dit toch uitgenodigd voor een tweede gesprek en en rondleiding morgenochtend.

Ondanks dat het dus wel goed gaat zal ik maar zeggen twijfel ik ontzettend of dit de baan voor mij is. Het is totaal anders dan wat ik nu doe en een stuk verder rijden. Ik zou wel fors meer gaan verdienen, maar geld zegt ook niet alles natuurlijk.

Vandaag ook functioneringsgesprek bij mijn huidige werkgever gehad en hier werd weer bevestigd dat ik het goed doe en dat er mogelijkheden voor nieuwe werkzaamheden zijn.

Gevoelsmatig heb ik mijn keuze eigenlijk al gemaakt en zie ik die nieuwe baan helemaal niet zitten, maar aangezien ik heb aangegeven toch positief te zijn over deze baan en het tweede gesprek met rondleiding heb aanvaard, vraag ik mij nu erg af wat raadzaam is: morgen gaan of alsnog vandaag afzeggen en bedanken.

Ik hoor graag van jullie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:07
Bij twijfel niet inhalen. Je kunt altijd naar het 2e gesprek/rondleiding gaan maar zo te horen kun je beter afzeggen.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je eigenlijk nu al weet dat het hem toch niet gaat worden zou ik afzeggen. Daarmee bespaar je voor veel mensen een hoop tijd en moeite. Misschien dat ze het vreemd vinden, maar liever dat dan na het tweede gesprek uiteindleijk zeggen dat het het toch niet gaat worden.
Onder de streep vinden ze het denk ik fijner als iemand gewoon eerlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:56
Opbellen en beleefd bedanken voor de functie. Scheelt jou tijd en dan weet het bedrijf waar je solliciteerde ook waar het aan toe is. Kunnen zij hun tijd in ieder geval besteden aan de overgebleven kandidaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Toch gaan en ervaring opdoen. Daarna eventueel bedanken.
Dan heb je ook vergelijkingsmateriaal voor de toekomst.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

twijfel kan ook de natuurlijke neiging zijn om te blijven bij wat vertrouwd is. je hebt dus wat lef en durf nodig om de stap naar vernieuwing, verbetering van je positie en inkomsten te maken.
Echter, als je nog plezier hebt in je oude baan dan kan het er alleen maar minder op worden, vooral ook omdat de financiële prikkel je niet veel doet.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:09

g0tanks

Moderator CSA
Tijdens mijn eigen sollicitatiegesprekken had ik vaak dat ik in tweede gesprekken enthousiaster werd, voornamelijk omdat ik met meer senior mensen zat die echt interessante dingen konden vertellen. Je zou het dus nog een kans kunnen geven.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glvanlier schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:21:of alsnog vandaag afzeggen en bedanken.
In goed HR-jargon heet dat: bij nadere overweging jezelf terugtrekken uit de procedure. Dat is volstrekt normaal en gebeurt heel vaak. Eén telefoontje van een minuut en je bent ervan af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• engineer88
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 20:07
Ik heb de afgelopen dagen goed nagedacht over de functie en het is een functie en bedrijf dat niet bij mij past. Ik heb mijn recruiter gebeld en afgezegd voor morgen.

Ik zit niet verkeerd op het moment en ik blijf ook zeker om mij heen kijken, maar ik hoef niet met kokend water volgende maand een nieuwe baan. Mijn huidige baan en bedrijf past heel goed bij mij. Als ik iets vergelijkbaars vind waar ik ook meteen dat gevoel krijg en daarnaast ook het salaris een sterke verbetering is vind ik het de juiste overweging om te switchen. Dat was dit nu niet.

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Als je niet “verliefd” wordt op de baan en organisatie, niet doen. Intuïtie is misschien wel je sterkste oordelingsvermogen.
Pagina: 1