Hoe goed is CHELLO ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Eerste keer dat ik hier post. Ik heb ff de search gebruikt, maar kon niet echt een direct antwoord op mijn vraag vinden.

Ik ga nl. verhuizen van enschede naar Wezep (dorp vlak onder zwolle).
Ik heb in enschede @home kabel gehad, dat beviel me prima. Na wat opstartprobleempjes in het begin (september 1999), is het me eigenlijk altijd wel goed bevallen. Downloaden gaat met zo'n 200-250 KB/s. En da's het belangrijkste voor mij. Spelletjes ed. doe ik toch nooit. En surfen gaat vanaf 20KB/s al snel zat, dus daar heb ik ook geen klachten over.

Maar ik maak me nu wel een beetje zorgen over hoe goed chello is. Ik lees enorm verschillende verhalen. Volgens de ene kom je niet boven de 10 KB/s, volgens de andere haal je ook gewoon 200KB/s.

Hebben jullie ervaringen met chello in die buurt? En hoe zijn die ervaringen?

Thanks.

Verwijderd

Chello is gecapped op 1,5 mbit down...
Reken maar uit, 200kB is niet mogelijk :)
Op www.coax.nl kun je een indicatie krijgen van de snelheid per gebied.
Op www.mordax.nl kun je ook zoiets doen op postcode.
Het schijnt heel erg per gebied te verschillen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Chello draait de laatste tijd goed over het algemeen, een paar probleemgevallen zullen er altijd zijn.

Download gaat gewoon max 180KB/ps
up tussen 12 en 16 KB/ps

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Chello draait normaal 80 tot 120 kbyte/sec

Putting the bit in Biton since 1997

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

De snelheid is voldoende voor multimediatoepassingen >:)

bron: interview met een of andere chello gast ik dacht door radar oid

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 12:33 schreef marshal het volgende:
Zo lang er maar beeld en geluid bij zit is het idd multimedia, dat kan op mijn oude 14k4 nog :D

Verwijderd

no probs here.. de snelheid is idd wel belangrijk wat je zegt.. als ik jou was zou ik toch vragen hoe is de kwaliteit van chello waar je gaat wonen dat lijkt me toch ff wat belangrijker ;) :)

• Raymond
no probs here.. de snelheid is idd wel belangrijk wat je zegt.. als ik jou was zou ik toch vragen hoe is de kwaliteit van chello waar je gaat wonen dat lijkt me toch ff wat belangrijker ;) :)
Chello is gecapped op 1,5 mbit down...
Reken maar uit, 200kB is niet mogelijk
Op www.coax.nl kun je een indicatie krijgen van de snelheid per gebied.
Op www.mordax.nl kun je ook zoiets doen op postcode.
Het schijnt heel erg per gebied te verschillen.
[Dit bericht is gewijzigd door johnny appleseed op 17-07-2001 12:23]
Ik heb ff gechecked op mordax en de snelheid op mijn postcode blijkt zo'n 132K te zijn. Daar kan ik wel mee leven. Het is niet de 200K die ik van @home ben gewend, maar niet echt schokkend lager (voor een miezerige 20K/s wil ik geen 100 piek in de maand betalen)

Vrijdag wordt het aangesloten. Ik ben benieuwd of ik ook op die snelheid zit. (en of het in 1 keer werkt....)

Verwijderd

nou ik ben erg tevreden met chello nu. toen ik het in het begin kreeg was het nog zo/zo, maar nu is het echt gewoon perfect moet ik zeggen.

Verwijderd

Ik heb hier nu een maand of drie Chello, nooit problemen mee gehad (behalve dat ik een halve week niet kon posten op NG's). De downloadsnelheid ligt meestal zo tussen de 150 en 170 kb/s.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
chello is helemaal perfect hier (achterhoek, Angerlo)

zelden problemen en altijd de max. snelheid, dus rond de 187k/s

nee..hier zit een tevreden chello gebruiker 8-)

• Raymond
ah, dat stelt me wel gerust.

Moeder had viavia allemaal spookverhalen meegekregen. Dat vertrouwde ik toch al niet echt, waren mensen die compleet geen verstand van pc's/internet hebben.

Nu ben ik er wel gerust op

Verwijderd

hehe eindelijk ook tevreden chello gebruikers niet altijd die zeikerds :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 15:57

Gerco

Professional Newbie

Chello gaat hier altijd max snelheid. zo'n 180-185k/s, upload is wel belachelijk laag, 16k is niks, maar goed, niet iedereen wil een FTP server draaien.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 12:37 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Zo lang er maar beeld en geluid bij zit is het idd multimedia, dat kan op mijn oude 14k4 nog :D
doh! Jij snapt het leven niet he... :(

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

ik hoorde net van een oom van mij dat ie geen chello kon krijgen omdat volges chello de computer 32 Mb geheugen moet bevatten.
Waarvoor weet ik ook nie, maar 32 vind ik behoorlijk veel. Da zal wel met die multimediatoepassingen te maken hebben >:)

• Raymond
Op dinsdag 17 juli 2001 12:33 schreef marshal het volgende:
Hmm, ook streaming divx? Kon ik namelijk met @home soms wel :)

• YoG
  • Niet online

YoG

Je kunt niet zeggen dat Chello gewoon goed draait, dat ligt er maar net aan waar je woont en in welk "seizoen" je zit. Chello is hier in Amsterdam-noord sinds een week ofzo weer ERG brak, internetten is nauwelijks meer mogelijk.. terwijl t vorige maand nog allemaal loeisnel snel ging.. ik kan me herinneren dat t een paar maanden daarvoor ook zo langzaam ging..

de nieuwsservers zijn altijd een RAMP, lezen van een berichtje duurt met ophalen hier gemiddeld 30 seconden.
Ik overweeg serieus om bij BabyXL een abonnement te nemen, dan maar 169 ipv 100 per maand betalen.. dit chello gaat wel met zooO'n trieste rotgang de laatste tijd ;( m'n monitor heeft al aardig wat klappen te verduren gekregen

alleen de mensen die bij jou in de buurt komen wonen kunnen zeggen of chello goed of brak draait.

dit is trouwens de vijfde keer dat ik dit bericht probeer te versturen, ik krijg steeds een timeout! :(

spek pc, spek hifi, last.fm

• Raymond
Update:

Ik heb nu een uurtje chello, en het bevalt me prima!!!
Ik kan met 175 KB/s downen en de internet pagina's lijken haast sneller op het scherm te komen dan met @home (lagere ping?, niet gechecked)
Bleek dat ik met een actie had aangevraagd: Ik krijg nu ook een webcam en de aansluitkosten gaan door de helft :)

Ik heb alleen nog problemen met ICQ, weet iemand waar dat aan kan liggen? Of ligt icq er gewoon uit?

edit:
Ik heb net een ander bericht hier gelezen:
[topic=188391]
Dat stond er net nog niet. Het blijkt dat het inderdaad aan icq lag

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-08 10:00
Op vrijdag 20 juli 2001 15:42 schreef Lampje het volgende:
Update:

Ik heb nu een uurtje chello, en het bevalt me prima!!!
Ik kan met 175 KB/s downen en de internet pagina's lijken haast sneller op het scherm te komen dan met @home (lagere ping?, niet gechecked)
Ik heb ook Chello (oud tebenet gebied). relaxte ping, ook 175 kb/s download, laatste tijd ligt het er bijna niet meer uit. Eerder wel, maar ze hebben het opgelost geloof ik :)

edit:

Vette nickname :P

Verwijderd

in Zwolle zijn de laatste maanden geen problemen geweest bij mijn weten. Ik denk dat je dus een goede internetervaring zult hebben.

Als je problemen hebt zijn wij natuurlijk van 10 tot 10 te bereiken.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Ik zit in Eindhoven en ik heb eigenlijk nooit technischeprobs met chello. De nieuwsservers van Chello zijn wel ontzettend brak.

Normaal gezien zit ik altijd op 180 Kb/s, up: 16 Kb/s. Administratief gezien is Chello wel een drama :'(

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Chello is hier (regio eindhoven) heel fatsoenlijk. Up 15k/sec ofzo, down tot 165k/sec, en het heeft er maar zelden uitgelegen.
Op dinsdag 17 juli 2001 16:05 schreef marshal het volgende:
ik hoorde net van een oom van mij dat ie geen chello kon krijgen omdat volges chello de computer 32 Mb geheugen moet bevatten.
Waarvoor weet ik ook nie, maar 32 vind ik behoorlijk veel. Da zal wel met die multimediatoepassingen te maken hebben >:)
Mjah, dan moet hij ze maar eens terug laten komen, want het kan op zich evengoed met 8meg of 4meg of weetikwat.
Maar ik weet wel waarom chello dat zegt: een compu met minder dan 32meg ram is vaak ook een trage compu (en ook nog eens traag vanwege het weinige geheugen), dus dan gaan mensen waarschijnlijk tegen chello klagen 'het internet is zo traag bij jullie', terwijl het gewoon aan die compu (of het OS daarop :P ) ligt.
Btw: mijn chello-connectie hang aan een 486 met 16 meg RAM (gateway), en dat ding staat echt uit zijn neus te vreten.
Pagina: 1