Ik wil graag overstappen van ziggo naar glas. Nu kan ik opzeggen tot 1 juli wegens de wijzigingen in de voorwaarden. Helaas gaat het enige tijd duren voordat er via glas bij mij geleverd kan worden omdat reggefiber eerst nog de aansluiting moet realiseren, er zullen dus een aantal weken overheen gaan na aanvraag glas abbo. Nu wil ik graag opzeggen bij Ziggo, maar zij vertellen mij dat de levering van hun diensten dan na 30 juni a.s. stopt en dat er geen andere datum gekozen kan worden. Hierdoor wordt mij de overstap eigenlijk onmogelijk gemaakt omdat ik dan weken zonder diensten kom te zitten. xs4all vertelt mij echter dat zij ook bij deze opzegging een maand opzegtermijn in acht moeten nemen waardoor er wel een aansluitende levering van diensten gerealiseerd kan worden. Wie heeft hier gelijk en zijn er tips om dit te realizeren? De ziggo medewerker aan de telefoon hielt zijn poot over de einddatum (begrijpelijk) stijf.
In de algemene voorwaarden van Ziggo is het volgende te vinden.
Ik hoop dat iemand(misschien zelfs met ervaring op dit gebied) mij hier meer over kan vertellen zodat ik hopelijk de overstap toch kan maken.
In de algemene voorwaarden van Ziggo is het volgende te vinden.
4.5 Bij opzegging van een overeenkomst voor
bepaalde of onbepaalde tijd geldt zowel voor
u als voor Ziggo een opzegtermijn van één
maand. De termijn gaat in vanaf het moment van
opzegging. Als u bijvoorbeeld 15 januari opzegt,
eindigt de overeenkomst per 16 februari. Als
moment van opzegging geldt de datum waarop
Ziggo uw opzegging heeft ontvangen. U zegt uw
overeenkomst op per brief, e-mail of telefoon.
Hiervan ontvangt u van ons schriftelijk of per
e-mail een bevestiging. Ook zal Ziggo aangeven op
welk moment de dienst niet meer beschikbaar zal
zijn.
in punt 4.11 zie ik geen andere voorwaarden m.b.t. de opzegtermijn bij het opzeggen wegens wijziging in de voorwaarden en concludeer ik dat ook bij deze opzegging een maand opzergtermijn in acht moet worden genomen.4.11 Gaat u niet akkoord met een voor u nadelige
wijziging van uw overeenkomst, van de algemene
voorwaarden of van een tarief? Dan kunt u de
overeenkomst kosteloos opzeggen vóór de
datum waarop de wijziging intreedt. Dit kan
bijvoorbeeld niet als de wijziging op uw verzoek
is; een aanpassing op aanwijzing van de overheid
of vergelijkbaar orgaan betreft; of het de jaarlijkse
tariefaanpassing per 1 januari is op basis van het
maandindexcijfer volgens de consumentenprijsindex.
Ik hoop dat iemand(misschien zelfs met ervaring op dit gebied) mij hier meer over kan vertellen zodat ik hopelijk de overstap toch kan maken.