MacBook Pro wordt warm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:50
MacBook Pro (13-inch, Late 2016, Four Thunderbolt 3 Ports)
2,9 GHz Intel Core i5
Intel Iris Graphics 550 1536 MB

Beste Tweakers,

Ongeveer 3 weken geleden is mijn macbook gerepareerd, nu ik hem weer in gebruik hebt vindt ik dat hij veel warmer wordt dan voorheen. Bij simpel gebruik van excel wordt hij te warm naar mijn mening. Zal het terugbrengen van mijn laptop iets opleveren? Wat vinden jullie van deze temperaturen.

https://imgur.com/a/5o6zRnv

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 13:55

SpamLame

niks

52 graden voor een (mobile?) CPU in een laptop lijkt me binnen de specs te draaien.

Hamvraag is: heb je ook temperaturen vastgelegd van voor de reparatie onder vergeljikbare load?

Waarvoor ging ie naar reparatie, wat zijn de werkzaamheden gedaan aan je laptop?
Misschien dat de FW/BIOS/EFI is aangepast waardoor de fan(s) zich anders gedraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Dat lijken mij normale temperaturen. Ik heb exact het zelfde model en tijdens licht gebruik (safari, Spotify) zit mijn cpu temperatuur op 40 graden.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Processoren vandaag de dag zijn ontworpen om zo lang mogelijk en zo hoog mogelijk te boosten, dit noemt men ook wel Turbo. Gevolg is meer warmteontwikkeling. De afstemming van MacBooks is doorgaans om geluid belangrijker te laten zijn dan temperatuur, dus warm zullen ze altijd moeten zijn. Niets om je zorgen om te maken. De chips mogen maximaal 100 graden worden, bij voorkeur onder de 90 voor langdurig gebruik. Let wel dat ik dan de core temperatuur bedoel, niet die van de heatsink want dan is-ie al lang uit :+

I reject your reality and substitute my own