Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Topicstarter
Hoi,

In het kort. 12 jaar in IT.

Helpdesk, Engineering, Infrastuctuur beheer, Team Lead, IT Manager, Account Manager, ik heb het allemaal gedaan als dedicated rollen bij verschillende bedrijven (+11 bedrijven via contracts/ project based etc)

ik dacht als ik wat andere dingen binnen de IT probeer dan vind ik mischien iets wat ik leuk vind, het zelfde voor verschillende bedrijven te werken. Uiteinlijk nooit plezier gevonden in mijn werk binnen in de IT.

Ik ben IT enorm beu, dweilen met de kraan open, weinig respect, altijd maar enorm flexibel moeten zijn 24/7. (ik ben bewust dat zelfstanding en andere sectoren ook 24/7 issues hebben)
Het houdt nooit op met kennis vergaring, ik heb nooit het gevoe dat volledig on top of things ben zelfs na 12 jaar werken op vele verschllende projecten, cloud technologies etc.

Salarisen zijn leuk, maar niet heilig. ik ben tot de conclusie gekomen dat IT gewoon niet mijn ding is.

Ik woon nu 10 jaar in Hong Kong, en kom volgend jaar terug, ik wil het liefst gewoon uit de IT en in Multi-Media (Bedrijfs filmpjes/ fotos etc) waarschijnlijk moet ik gewoon iets voor mijzelf beginnen als een free-lancer? (een mixture tussen "outdoors" + editing op de computer en ervaringen op doen over de jaren die dan nog steeds zeer bruikbaar zijn. Bij IT voelt het zeer snel obsolete tenzij je te maken het met bedrijven die weinig investeren in IT en met oude meuk blijven draaien (levert andere frustraties op binnen IT :P )

Ik will graag persoonlijke verdoening (dingen maken, van a tot z ik deliver een product)
zijn er hier meer mensen de uitgebrand raakte in de IT en iets anders zijn gaan doen waar ze geen praktijk en papieren voor hadden?)

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 20-06-2018 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik zit een beetje met hetzelfde. Hoewel MSP de IT wereld wel weer boeiend heeft gemaakt en het dweilen met de kraan open eigenlijk niet meer bestaat dankzij MSP, ben ik wel toe aan iets nieuws.

Ik ben dus parttime gaan werken. Ik werk ongeveer 2 dagen in de week freelance en verder probeer ik hier en daar wat vrijwilligerswerk te doen. Dat laatste is enorm verslavend. Mijn vriendin doet fulltime vrijwilligerswerk en vindt dat veel leuker dan veel betaald werk. Ook zijn er zat leuke betaalde baantjes, zoals bijvoorbeeld paramedic op tijden dat anderen juist niet willen werken. Of ga parttime als buschauffeur werken. Buschauffeur houdt niet in dat er continu mensen naar je schelden, maar als het gebeurt leer je daar wel mee omgaan. Zelfde met paramedic. Ook leer je bij dat soort baantjes heel goed deescaleren, een skill die je alleen goed leert bij dat soort baantjes.

Juist door deze afwisseling kan ik MSP werk blijven doen. Je hoeft niet volledig uit de IT te stappen, maar je kunt bijvoorbeeld iets voor de maatschappij doen naast werken voor een MSP. Of doe gewoon iets wat je leuk vindt. Als je schilderen leuk vindt, dan is het vaak te veel gevraagd om dat fulltime te doen, omdat schilderen voor anderen vaak minder leuk is. Ga dan gewoon parttime schilderen.

[ Voor 32% gewijzigd door Trommelrem op 20-06-2018 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank, ik denk dat een partime IT baan perfect zou zijn, om daarnaast iets voor mijzelf te ontwikkelen en dat op lange termijn als het beter loopt as een primaire baan te nemen.

Hier in hong kong, kan ik voornamlijk alleen voor Bedrijven in de financiele sector werken, salaris is nice, maar ook veel werk druk. andere IT industrieen zijn voornamelijk voor locals waar engels geen must is. Dus weinig tot geen opties om dezelfde IT banen te doen in andere sectoren. Dit tenzame met het ontbreken van patime banen voor mij hier, geeft het mij waarschijnlijk een cocktail van dingen die mij gewoon geen plezier geven in IT.

Volgend jaar gelukkig weer in nederland wonen, hopelijk kan dat helpen in combinatie van een parttime baan bij een MSP (liefts een kleine startup MSP) En dan werken om zelf iets uit de voeten buiten de IT om te krjgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 20-06-2018 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
De sleutel is dat je niet fulltime hoeft te werken. In Nederland is het tekort aan goede IT'ers zo schrijnend, dat ze al blij zijn als je een dag of twee dagen voor ze gaat werken. En laat je niet gek maken. Als jij twee dagen wilt werken, dan kan dat. De MSP's hebben namelijk geen keuze, voor hun is het of 0,0 FTE of 0,4 FTE. Dat blijft de komende jaren ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje!! ik realiseer mijzelf het zou ook goed te kunnen maken hebben dat ik voornamelijk voor banken en hedgefunds en asset management bedrijven gewerkt hebt de afgelopen 10 jaar. Veel te maken gehad met trading platformen (tot op heden)

Ik had inderdaad gehoord dat er veel vraag naar IT in nederland was, hopelijk is dat volgend jaar nog zo.

Dankjewel! ik denk dat dit perfect voor mij zal zijn om partime te beginnen en dan te kijken om te blijven of van cariere te veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 20-06-2018 04:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 57942 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 03:29:
Ik woon nu 10 jaar in Hong Kong, en kom volgend jaar terug...
In China heerst een andere cultuur en arbeidsethos dan in Nederland.

Dus ik zou niet te vroeg denken dat het "aan de IT" ligt :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Lethalis schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:29:
[...]

In China heerst een andere cultuur en arbeidsethos dan in Nederland.

Dus ik zou niet te vroeg denken dat het "aan de IT" ligt :)
HK heeft een meer Westerse arbeidsethos dan mainland China. Er is zeker een aansluiting tussen NL en HK op dat gebied. (ook omdat de meeste bedrijven multinationals zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
IT in Hong Kong is heel iets anders dan in Nederland. In Nederland is de sfeer een stuk relaxter en werkdruk ook. Je zou ook kunnen gaan ondernemen (als zzp'er of met werknemers). Ik heb ooit een startup opgezet en dat gaf mij heel veel energie. Ik kon mijn IT kennis inzetten in een branche die maatschappelijk heel goed werk doet (ziekenhuizen en zorgsector). Daarnaast over stagiaires en trainees begeleid bij vorige werkgever, dat kan ook veel voldoening geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Kenzi schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:43:
[...]
HK heeft een meer Westerse arbeidsethos dan mainland China. Er is zeker een aansluiting tussen NL en HK op dat gebied. (ook omdat de meeste bedrijven multinationals zijn).
Dan nog zit er ook in Nederland een grote variatie.

En iets zegt me dat een relaxte werksfeer in een Nederlands bedrijf dat goed loopt, veel rustiger is dan werken voor een multinational (zowel hier als in Hong Kong trouwens).

Wij houden ons hier ook weleens bezig met hobbyprojecten (aquarium aansturen met raspberry pi, flipperkast voorzien van extra led strips etc). Gewoon onder werktijd omdat de directeur dat leuk vindt :+

Zolang de tent goed draait, boeit het niemand...

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Trommelrem schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 03:56:
Ik zit een beetje met hetzelfde. Hoewel MSP de IT wereld wel weer boeiend heeft gemaakt en het dweilen met de kraan open eigenlijk niet meer bestaat dankzij MSP, ben ik wel toe aan iets nieuws.
MovieStarPlanet? Multi Service Port?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
Olaf van der Spek schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:44:
[...]

managed service provider(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:44

3DDude

I void warranty's

tweakict schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:49:
[...]

managed service provider(s)?
Check hij bedoelt waarschijnlijk het outsourcen van de IT aan een MSP ja...

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29

Qwerty-273

Meukposter

Je geeft aan 12 jaar en verschillende bedrijven + nog eens 11 contract/project based dingen. Is het dan niet gewoon eens tijd om een vastere stek te vinden waar je meer je ei in kwijt kan? Ipv elke keer weer overnieuw te beginnen en waarschijnlijk op elke plek / rol tegen dezelfde punten aan te lopen om vervolgens weer ergens anders overnieuw te beginnen en het hele riedeltje weer af te lopen. Of dat dan in de IT zit (ook lekker breed) of ergens anders verwacht ik dat het wat minder uitmaakt. In elk gebied zal je bij moeten blijven en veranderd het speelveld ook snel (al dan niet door technologische vooruitgang :+)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Anoniem: 57942 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 03:29:
Ik ben IT enorm beu, dweilen met de kraan open, weinig respect, altijd maar enorm flexibel moeten zijn 24/7.
Zoals hierboven mij ergens ook al vermeld werd, is dit misschien meer een cultuur/arbeidsethos dingetje dan IT gerelateerd probleem?

Heb zelf 10 jaar IT ervaring (in vaste dienst bij een bedrijf dan wel) en vind vooral het weinig respect en 24/7 flexibel gedeelte relatief mee vallen.
Als ik in mijn omgeving kijk zijn het juist mensen met supercommerciele functies die eerder onderhevig aan veel overwerk/gezever met management.

Vind je je werk inhoudelijk wel nog steeds bevredigend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Olaf van der Spek schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Een quick Google leert dat MSP een generieke naam is voor Managed Services en Managed Services Providers. Ik mag er toch vanuit gaan dat de veruit meestgebruikte IT term van 2014-2018 niet voluit hoeft te worden geschreven op een Tweakers forum?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 162126

Trommelrem schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:22:
[...]

Een quick Google leert dat MSP een generieke naam is voor Managed Services en Managed Services Providers. Ik mag er toch vanuit gaan dat de veruit meestgebruikte IT term van 2014-2018 niet voluit hoeft te worden geschreven op een Tweakers forum?
veruit meest gebruikte? Pics or it didn't happen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:04

Metalfreak

Hoije woh!

DeveloperNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:44:
IT in Hong Kong is heel iets anders dan in Nederland. In Nederland is de sfeer een stuk relaxter en werkdruk ook. Je zou ook kunnen gaan ondernemen (als zzp'er of met werknemers). Ik heb ooit een startup opgezet en dat gaf mij heel veel energie. Ik kon mijn IT kennis inzetten in een branche die maatschappelijk heel goed werk doet (ziekenhuizen en zorgsector). Daarnaast over stagiaires en trainees begeleid bij vorige werkgever, dat kan ook veel voldoening geven.
Mwah, ik moet zeggen dat ik zijn verhaal volledig herken en ik heb nog nooit buiten Nederland gewerkt.
[...]

Volgens mij is er geen hond in Nederland die die term gebruikt. Dat die in Amerika veel gebruikt wordt, wil niet zeggen dat dat in Nederland een gangbare term is. Pagina 1 op Google met zoekterm "MSP" levert slechts één resultaat met die afkorting op trouwens.

Bedoel je niet gewoon een detacheringstoko?

[ Voor 3% gewijzigd door Metalfreak op 20-06-2018 16:38 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Meest gebruikte? Moet zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb... en met mij zo te zien best veel mensen hier. Dus ik denk dat het niet zo wijdverspreid gebruikt wordt als je denkt..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Als je een dynamische wereld zoekt is NEP misschien iets voor je.
Zelf ooit kort gedetacheerd gezeten (verder geen banden mee), wat ik er van hoor is wat ze doen erg vooruitstrevend en interessant.

https://www.nepworldwide.nl/werken-bij/

Totaal wat anders dan het bank- en verzekeringswezen. (Ik werk op dit moment wél bij een verzekeraar maar we zijn nog geen 50 FTE groot wat mijn functie extreem divers en verantwoordelijk maakt. Mij past dat goed. Anderen willen weer graag bij grotere bedrijven werken. Dat trekt mij dan weer niet.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
unezra schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:42:
Als je een dynamische wereld zoekt is NEP misschien iets voor je.
Zelf ooit kort gedetacheerd gezeten (verder geen banden mee), wat ik er van hoor is wat ze doen erg vooruitstrevend en interessant.

https://www.nepworldwide.nl/werken-bij/

Totaal wat anders dan het bank- en verzekeringswezen. (Ik werk op dit moment wél bij een verzekeraar maar we zijn nog geen 50 FTE groot wat mijn functie extreem divers en verantwoordelijk maakt. Mij past dat goed. Anderen willen weer graag bij grotere bedrijven werken. Dat trekt mij dan weer niet.)
Dankje ik zal eens rond snuffelen vandaag! dit klinkt wel erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kenzi schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Dat valt dan wel weer mee, tenzij je alleen vanuit central bekijkt het financial hub van hong kong, en zelfs daar is er een enorme shift naar mainland chinese workforces. Ja in central veel multinationals maar 50% van hun staff is tegenwoording mainland chinese, de andere helft is engels of amerikaans (Amerikanen weten hoe je maximaal kunt verdienen en snijden in kosten, tough as nails)

Buiten Central/ de financiele hubs heb je nog enkele plaatsen waar grote multinationals naartoe zijn geshift ivm de torenhoge kosten in central, maar vaak heb je dan maar beperkte werk keuze in die plaats. De rest zijn allemaal industrieen waar ook IT is maar voornamelijk voor locals (stuk lager salaris ook btw)

Daarnaast heeft hong kong bijna dezelfde werk uren als bijvoobeeld japan, heel veel onbetaalde OT/lange werkdagen. de grap is juist in China heb je vaak te maken met mensen die maar specifieke uren werken etc (Niet de grote steden)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 21-06-2018 01:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
IT op het niveau van een daily grind bij een multinational in een grote stad is heel anders dan kleinschalig of bij een kleiner bedrijf. Ik denk dat je het net wat breder trekt dan dat het hoeft te zijn.

Naast parttime werken (wat prima te doen is) zou je ook kunnen kijken naar een wat kleiner bedrijf, denk aan 800-1200 man personeel waar IT ~20% deel uit maakt, en de dagelijkse onzin door een MSP opgelost wordt. Dan is het IT werk dat nog over is prima zelf te bepalen, en kan het nog leuk blijven. Het hangt er ook van af wat je leuk vind om te doen, en waar je goed in bent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
johnkeates schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 01:56:
IT op het niveau van een daily grind bij een multinational in een grote stad is heel anders dan kleinschalig of bij een kleiner bedrijf. Ik denk dat je het net wat breder trekt dan dat het hoeft te zijn.

Naast parttime werken (wat prima te doen is) zou je ook kunnen kijken naar een wat kleiner bedrijf, denk aan 800-1200 man personeel waar IT ~20% deel uit maakt, en de dagelijkse onzin door een MSP opgelost wordt. Dan is het IT werk dat nog over is prima zelf te bepalen, en kan het nog leuk blijven. Het hangt er ook van af wat je leuk vind om te doen, en waar je goed in bent natuurlijk.
Dankje! Inderdaad een beetje onnodig negatief sorry daarvoor.
Ik denk dat ik eigenlijk gewoon niets zo leuk vind binnen de IT, heb redelijk wat verschillende rollen geprobeerd, gewoon nooit het leuke werk gevonden.

Als ITer wil je tochmet de laaste technologie werken, salaris opschalen en groeien met je carriere.
Vandaar dat ik om de jaren een andere baan aannam, ook omdat ik het werk gewoon niet leuk vond.

Een klein schalig MSP in nederland zou perfect zijn, all on deck, hands-on met alle lagen van de IT.
Hopelijk een kleine team van leuke en gezellige colleagues en het liefst toch direct raporteren naar de eigenaar/baas van het bedrijfje. Dat vond ik toch het leukst en meest rewarding.

ik heb voor middelgroot en groot bedrijven gewerkt, en vind beiden toch echt minder leuk dan OF een kleine schalige MSP OF een klein bedrijfje waar je de enigste IT persoon ben (beide uitdagend, maar een stuk meer rewarding in mijn optiek) Echter zal dat nog steeds niet helemaal oplossen dat ik eigenlijk gewoon IT werk zat ben.

Iemand anders hier de uit de IT gestapt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 03-06 14:21
Anoniem: 57942 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 02:06:
Yup. Kort. Als sales gewerkt in de 'hippe' broadcast markt. Viel vies tegen en ik merkte dat het gewoon "same shit, different job" was. Het gras is altijd groener ergens anders maar ik heb voor mezelf vooral besloten om gewoon te gaan doen waar ik goed in ben, er nog beter in te worden, en zo makkelijk zelf een leuke baan te kunnen kiezen. Dus ik ben weer terug :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hydra schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:26:
[...]

Yup. Kort. Als sales gewerkt in de 'hippe' broadcast markt. Viel vies tegen en ik merkte dat het gewoon "same shit, different job" was. Het gras is altijd groener ergens anders maar ik heb voor mezelf vooral besloten om gewoon te gaan doen waar ik goed in ben, er nog beter in te worden, en zo makkelijk zelf een leuke baan te kunnen kiezen. Dus ik ben weer terug :)
Cool thanks! Broadcast als in Youtube achtige dienst? blij met je feedback, het geeft toch weer perspectieven over het gras is groener aan de... mentaliteit waar ik mischien ook last van hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Anoniem: 57942 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 02:06:
[...]

Dankje! Inderdaad een beetje onnodig negatief sorry daarvoor.
Ik denk dat ik eigenlijk gewoon niets zo leuk vind binnen de IT, heb redelijk wat verschillende rollen geprobeerd, gewoon nooit het leuke werk gevonden.

Als ITer wil je tochmet de laaste technologie werken, salaris opschalen en groeien met je carriere.
Vandaar dat ik om de jaren een andere baan aannam, ook omdat ik het werk gewoon niet leuk vond.

Een klein schalig MSP in nederland zou perfect zijn, all on deck, hands-on met alle lagen van de IT.
Hopelijk een kleine team van leuke en gezellige colleagues en het liefst toch direct raporteren naar de eigenaar/baas van het bedrijfje. Dat vond ik toch het leukst en meest rewarding.

ik heb voor middelgroot en groot bedrijven gewerkt, en vind beiden toch echt minder leuk dan OF een kleine schalige MSP OF een klein bedrijfje waar je de enigste IT persoon ben (beide uitdagend, maar een stuk meer rewarding in mijn optiek) Echter zal dat nog steeds niet helemaal oplossen dat ik eigenlijk gewoon IT werk zat ben.

Ik heb het meerdere malen overwogen (werk nu een ruwe 23 jaar in de ICT) maar op de eoa manier is het me tot nu toe gelukt mijn vak opnieuw te leren waarderen. Meer en meer leer ik wat ik leuk vind, waar mijn interesses liggen en wat voor bedrijf en cultuur bij me passen.

Andere overweging is ook dat ICT is wat ik kan en doe. Ik heb nooit iets anders gedaan. Overgang naar een totaal ander vakgebied zou betekenen dat ik praktisch vanaf nul moet beginnen en dát is me de investering en salarisval niet waard. (Los van dat denk ik niet dat het me de bevrediging bied die ik zoek en dat het een betere investering is als ik mijn huidige werk ooit zat raak, te kijken naar een baan binnen de ICT waar ik voldoende bagage voor heb om niet op nul te hoeven beginnen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 03-06 14:21
Anoniem: 57942 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:43:
Cool thanks! Broadcast als in Youtube achtige dienst?
Nee, als in RTL, SBS, etc. Televisie :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Anoniem: 162126 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:23:
[...]

veruit meest gebruikte? Pics or it didn't happen.
Euh, moet een schilder dan ook een foto van je schilder plaatsen? Wat wil je precies voor pic zien? Hoe noem jij de leverancier van je Office 365 diensten? Of neem je alles direct CSP af? Volgens mij gaat CSP altijd via een MSP en kun je als eindgebruiker geen CSP afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trommelrem schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 04:25:
[...]

Euh, moet een schilder dan ook een foto van je schilder plaatsen? Wat wil je precies voor pic zien? Hoe noem jij de leverancier van je Office 365 diensten? Of neem je alles direct CSP af? Volgens mij gaat CSP altijd via een MSP en kun je als eindgebruiker geen CSP afnemen.
Ik bedoelde bewijs. Zomaar roepen dat het de meest gebruikte term is in IT is een beetje onzinnig natuurlijk. Veelgebruikte term prima, maar meest? Nee dat zeker niet. Zowiezo gebruik ik liever minder afkortingen. Ik kom wel regelmatig op plekken waar men helemaal wild is van afkortingen. De overheid houdt ook wel van onzinnige afkortingen op de werkvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
[...]

Denk dat je een beetje in je eigen wereld zit ;)
Meest gangbare term is het zeker niet.. bij consultancy bureaus al niet dus laat staan op tweakers..

Dat je het zelf vaak hoort maakt het niet meteen een meest gangbare term ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Anoniem: 162126 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:27:
[...]

Zowiezo Sowieso gebruik ik liever minder afkortingen.
IFTFY, NOFI OK?

KKTXBAI

(TVP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59
Ik denk dat je de IT markt in China niet mag / kan vergelijken met die in Nederland.
Kijk eerst een hoe het je bevalt hier in Nederland voordat je een definitieve beslissing maakt.

Misschien kun je wat minder uren in de IT gaan stoppen en langzaam wat uren stoppen in MultiMedia? Dan kun je proeven wat dit inhoudt en of het wat voor je is en zodoende ervaring opdoen en uiteindelijk voor jezelf een keuze maken.

raugustinus schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:27:
[...]

Zowiezo gebruik ik liever minder afkortingen.

Ik snap wel dat het verwarring zaait bij jou aangezien je sommige afkortingen voluit niet eens goed kunt typen :+

[ Voor 28% gewijzigd door SgtElPotato op 23-06-2018 16:18 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:04

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Ik heb dan ook weer geen flauw idee wat CSP betekent :')

En waar ik mijn Office 365 diensten afneem? Wat dacht je van Microsoft zelf? (of moet ik nu MS zeggen omdat je het anders niet begrijpt :? )
Anoniem: 162126 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:27:
[...]

Ik bedoelde bewijs. Zomaar roepen dat het de meest gebruikte term is in IT is een beetje onzinnig natuurlijk. Veelgebruikte term prima, maar meest? Nee dat zeker niet. Zowiezo gebruik ik liever minder afkortingen. Ik kom wel regelmatig op plekken waar men helemaal wild is van afkortingen. De overheid houdt ook wel van onzinnige afkortingen op de werkvloer.
Het is ook wel een beetje een Tweakers-dingetje hoor. Ik heb er in diverse topics al eens mensen op proberen te wijzen, maar de boodschap lijkt maar niet aan te komen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SgtElPotato schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:02:
Ik denk dat je de IT markt in China niet mag / kan vergelijken met die in Nederland.
Kijk eerst een hoe het je bevalt hier in Nederland voordat je een definitieve beslissing maakt.

Misschien kun je wat minder uren in de IT gaan stoppen en langzaam wat uren stoppen in MultiMedia? Dan kun je proeven wat dit inhoudt en of het wat voor je is en zodoende ervaring opdoen en uiteindelijk voor jezelf een keuze maken.

raugustinus schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:27:
[...]

Zowiezo gebruik ik liever minder afkortingen.

Ik snap wel dat het verwarring zaait bij jou aangezien je sommige afkortingen voluit niet eens goed kunt typen :+
Ik snap dat dat gevoelig ligt bij sommige mensen. hahaha ohnee niet grappig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-06 22:44
@Anoniem: 57942

Ik merk zelf ook dat ik het steeds minder leuk begint te vinden. Totdat ik met vakantie ben geweest en het ineens weer begint te kriebelen om iets in elkaar te hobbyen. Dat komt zo goed als nooit voor wanneer ik in de sleur van het werk zit. Ik ben momenteel ook aan het kijken naar een kleinschaliger bedrijf of misschien wel freelancen/eigen bedrijf opzetten. Dat laatste vind ik nog een beetje een eng idee, hoewel m'n (werkende) vriendin aangegeven heeft me daar volledig in te willen steunen. Ik hoop in ieder geval met een kleinschalig bedijf wat meer werk met betekenis te krijgen dan het corporate robot werk wat ik nu doe.
[...]

Ik werk al een aantal jaren bij een zogenaamde MSP en daar wordt de term ook niet gebruikt, zo goed als nergens in de branche eigenlijk. Het is mooi dat je dit ergens op internet opgepikt hebt maar dat wilt niet zeggen dat iedereen dat ook in Nederland zo noemt. Je zou verwachten gezien de reacties die je voor het posten van bovenstaand bericht hebt gekregen dat dat inmiddels wel duidelijk zou zijn. Inmiddels gaat de helft van topic over MSP gezeur, dank je wel.

Idempotent.

Pagina: 1