Hoe krijg ik mijn ASUS F550C i5 weer werkende zonder monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perky2000
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-08-2021
Mijn vraag
Goedenacht medetweakers,

Ik ben nieuw op deze gebeuren van Tweakers weet niet of ik alles goed doe, maar ik probeer het toch maar en hoop dat 1 van jullie mij kan helpen een oplossing te vinden bij mijn probleem. Ik heb ASUS F550C i5 laptop maar deze heb ik gekocht zonder scherm. Ik gebruik deze laptop altijd met een extern scherm (soms computerscherm of T.V.).
Standaard zit op deze laptop Windows 8 aangezien ik deze laptop van een kennis heb overgenomen zaten er veel programmas op die ik niet gebruik. Toen keek ik in de menu van de laptop en zag een optie staan om deze laptop zonder beeldscherm te resetten naar fabrieksinstellingen met schone installatie.
Deze optie heb ik op geklikt maar sinds ik dat heb gedaan heb ik nu geen beeld meer op welke externe monitor of beeldscherm maar dan ook.
Ik hoor hem aangaan ik zie de powerlichtje branden en wat andere lichtjes knipperen maar er komt geen beeld meer op het externe scherm.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze Laptop ASUS F550C i5 (die ik heb gekocht zonder beelscherm) weer beeld ga krijgen op een extern beeldscherm?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 8

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeer om de Werkgeheugen te vervangen heb ook geprobeert de Harde Schijf die erin zit te vervangen. Ik hem aangesloten op t.v. en computerscherm en vervolgens de FN + F8 in te drukken. En al deze mogelijkheden die ik beschrijf in de vorige zin heb ik geprobeerd met VGA en HDMI kabels, maar helaas zonder succes.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-10 17:09
Aangezien de laptop het vóór het resetten wel deed, kun je er van uit gaan dat de componenten niet beschadigd zijn. Het vervangen van het werkgeheugen of andere delen heeft dan ook geen zin. Waarschijnlijk zijn de instellingen ook gewist, waardoor je nu geen beeld meer krijgt op de externe monitor. Heb je al eens vlaggetje (Windows teken) + P gebruikt? Je houdt het Windows teken dan ingedrukt en je klikt op de toets P. Laat de toetsen los. Zie je nog niks op het beeldscherm? Probeer het nog eens.

Mocht je de laptop ook als laptop willen gebruiken is het wellicht een idee om er een scherm in te zetten?

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-08 16:21
Zonder scherm, betekend dit dat er helemaal geen scherm op zit? Of werkt het scherm niet meer, maar is deze nog wel gekoppeld aan de laptop?

Indien het scherm nog aanwezig is dan zit deze hoogst waarschijnlijk ook nog verbonden aan het moederbord in de laptop. Even een schroevendraaier pakken en de laptop open maken, en de scherm adapter loskoppelen (30 pins connector?). Terug in elkaar zetten en door de programmatie pakt hij automatisch de secundaire optie in dit geval HDMI of VGA. Indien dit abrakadabra is voor je; open de laptop en kijk waar een platte wijde kabel vanuit het scherm richting het moederbord gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perky2000
Hoi Yorick90 bedankt voor je reactie! Maar helaas er zit geen scherm meer gekoppeld aan de laptop. Ik krijg er via een extern scherm ook geen beel meer op terwijl hij wel start.
Heb jij misschien een idee van hoe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
Geen toetsencombinatie (bijv. FN+F8) om scherm te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perky2000
Heb ik geprobeert FN+F8 maar doet ie het ook niet. Ik weet echt niet hoe ik dit kan fixen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-08 16:21
Hi perky,

Zoals felix al aangeeft heeft het geen zin je RAM te vervangen. Het is wel mogelijk dat een bepaald component toch kapot is gegaan door bijvoorbeeld slechte koeling? Als de laptop daarna intensief moet werken door bijvoorbeeld een windows installatie kan het zijn dat (bijvoorbeeld je processor) oververhit raakt en dan crasht de laptop. Dus heeft de laptop flink staan blazen tijdens de installatie? Of heb je door gehad dat hij warmer was dan normaal? In het extreme geval was je processor/videokaart mogelijk veroudert?

Edit; Heb je andere combinaties ook geprobeerd FN+F7 bijvoorbeeld?

[ Voor 12% gewijzigd door Yorick90 op 25-06-2018 22:39 ]

Pagina: 1