Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:06

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Mijn vraag

Ik ben een tijdje bezig met fotografie (hobbymatig) en wil meer ervaring opdoen met portretten en shoots op locatie, met dat in het achterhoofd zat ik met een vriendin te bomen over een shoot op een industriële locatie.

Het probleem is dat ik veel van dat soort locaties ken van Urbexen, maar die zijn met name in het buitenland en ik voel me niet zo op mijn gemak om in Nederland alle tijd te nemen mét iemand erbij op een locatie waar ik eigenlijk niet mag zijn. Het is voor mij ook de eerste keer 'buiten' met een model, dus wil niet haasten.

Een tijdje geleden ben ik op het Hembrug terrein geweest en dat is een leuke locatie voor het soort foto dat we in gedachten hebben, maar mogelijk zijn er meer (of betere) plekken in Nederland waar je gemakkelijk kunt komen en toch wat desolaat of industrieel aandoen.

Aangezien ik hier regelmatig naar hele mooie foto's zit te kijken, leek het me geen gek idee om de vraag hier te stellen; wie kent er zo'n locatie en wil die ook delen met me.

Voetnoot;
Het gaat dus expliciet niet om urbexlocaties, maar gemakkelijk te betreden (oud) industrie of andersoortig.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
Als het eerste buitenshoot is, is het dan niet beter om het niet te ingewikkeld te maken? Ga gewoon ergens een mooi stukje natuur in en leer om te gaan met het natuurlijke licht en buiten in het openbaar te fotograferen. Als dit goed gaat, kun je de lat hoger leggen en een urbex locatie opzoeken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Universal Creations schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:56:
Als het eerste buitenshoot is, is het dan niet beter om het niet te ingewikkeld te maken? Ga gewoon ergens een mooi stukje natuur in en leer om te gaan met het natuurlijke licht en buiten in het openbaar te fotograferen. Als dit goed gaat, kun je de lat hoger leggen en een urbex locatie opzoeken.
Hmm, deels waar, is de eerste buitenshoot met iemand als onderwerp, in plaats van dingen als onderwerp. Ik wil er graag iets moois van maken. Een Urbexlocatie bezoeken zie ik vanwege de afstand (BE of DE) even niet zitten, vandaar de vraag. een stuk natuur opzoeken kan uiteraard altijd, maar wordt plan B denk ik..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik kan alleen maar meegeven als tip, maak een goed plan voordat je gaat schieten, maak daarbij een moodboard bijvoorbeeld. Je ziet zo veel van die beginners shoots die denken dat de locatie het automatisch maakt tot een goede foto maar helaas, in mijn optiek is er meer nodig. Daarom is het fijn voor zowel jou als het model dat je van te voren een aantal dingen hebt om je aan vast te houden.

Als je wil urbexen met modellen kan ik aanraden om er een hele dag voor uit te trekken met een hele groep. Zolang je allemaal een béétje stil bent dan is er niks aan de hand maar dat weet je zelf ook.

Ondergetekende gruwelt van foto's in het Landschaftspark met een ietwat oudere dames in te korte rokjes die "uitdagend" geposeerd voor een roestig gebouw geplempt zijn. Flink vignet er omheen met uitgebeten highlights en een bak clarity, structuurtje er overheen en een watermerk van links onder tot rechts boven. Tiny en Lou schreeuwen toch wel dat ze het mooi vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Ventieldopje op 20-06-2018 12:24 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:12
Als je Rotterdam niet te ver weg vindt, zou je bij de Van Nelle fabriek kunnen gaan kijken. Monumentaal industrieel complex, is tegenwoordig in gebruik als bedrijfsverzamelgebouw, dus waarschijnlijk kun je gewoon legaal het terrein op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Ondergetekende gruwelt van foto's in het Landschaftspark met een ietwat oudere dames in te korte rokjes die "uitdagend" geposeerd voor een roestig gebouw geplempt zijn. Flink vignet er omheen met uitgebeten highlights en een bak clarity, structuurtje er overheen en een watermerk van links onder tot rechts boven. Tiny en Lou schreeuwen toch wel dat ze het mooi vinden.
:X

Dat was ook niet helemaal de bedoeling ;)
Ventieldopje schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:21:
Ik kan alleen maar meegeven als tip, maak een goed plan voordat je gaat schieten, maak daarbij een moodboard bijvoorbeeld. Je ziet zo veel van die beginners shoots die denken dat de locatie het automatisch maakt tot een goede foto maar helaas, in mijn optiek is er meer nodig. Daarom is het fijn voor zowel jou als het model dat je van te voren een aantal dingen hebt om je aan vast te houden.

Als je wil urbexen met modellen kan ik aanraden om er een hele dag voor uit te trekken met een hele groep. Zolang je allemaal een béétje stil bent dan is er niks aan de hand maar dat weet je zelf ook.
Ik ben bezig met een idee ja, noem het een moodboard desnoods maar uitzoeken wat ik mooi vind, en zij, en wat we daar voor nodig hebben. Of het gaat lukken weet ik niet, maar ik doe mijn best. Als er niets uit komt hebben zijn we in ieder geval lekker op stap geweest, en een hoop geleerd.

Pagina: 1