Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:15
Ik heb hier nog een Audyssey Audio Dock staan die ik ooit eens voor 100 euro op de kop heb getikt bij Ibood en waar nog een gruwelijk mooi geluid uitkomt. Dit is echter alleen over de aux kabel aangezien de bluetooth op dit apparaat uit het jaar 0 komt en nergens naar klinkt.

Om deze speaker weer up to date te krijgen zat ik te denken aan het aanschaffen van een bluetooth dongle die ik op de aux ingang kan aansluiten.
Ik zal voornamelijk vanaf mijn Galaxy S7 gaan streamen welke aptX ondersteun (geen aptX HD). Voor zover ik weet is aptX qua geluidskwaliteit het hoogst haalbare over bluetooth met mijn setup.

Nu rest mij de vraag waar ik naar moet gaan kijken, ik ben namelijk totaal niet thuis in dit wereldje.

Moet ik voor een 40 dollar kostende https://nl.aliexpress.com...r-Stereo/32683683819.html gaan of voldoet een aparaat als deze https://nl.aliexpress.com...7a686b6&priceBeautifyAB=0 ook prima? Ik zou het zonde vinden om 40 dollar af te tikken als een apparaatje van minder dan de helft van de prijs precies hetzelfde doet.

Eisen & Budget: Zo goedkoop mogelijk met aptX ondersteuning.

[ Voor 17% gewijzigd door X2X2X op 19-06-2018 21:54 ]

Beste antwoord (via X2X2X op 20-06-2018 17:57)

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
Kun je er geen ChromeCast audio aan koppelen, of moet het perse Bluetooth zijn? Volgens mij is het geluid via dat apparaat wat beter dan Bluetooth en je hebt geen last van tegenvallend bereik. Wel een Wi-Fi netwerk nodig.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Kun je er geen ChromeCast audio aan koppelen, of moet het perse Bluetooth zijn? Volgens mij is het geluid via dat apparaat wat beter dan Bluetooth en je hebt geen last van tegenvallend bereik. Wel een Wi-Fi netwerk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:50
Bij dat Chinese spul mag je de specs vaak wel met een korreltje zout nemen. Als beide producten doen wat ze beloven, zou het gewoon goed kunnen klinken.

Als ik het goed heb is aptx een manier van compressie. BT 4 is de versie van BT welke de max bandbreedte bepaald. Je kunt echter nooit zien of aptx of een andere compressie gebruikt wordt. Volgens mij bepaald jouw telefoon dat. Of dat in alle gevallen goed gaat, is dus afwachten.

Daarbij heeft de duurdere versie aanzienlijk meer accessoires en ziet er wat gestroomlijnder uit. Ik denk dat daar de meerprijs in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:15
luuksnijmegen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 00:43:
Goed idee! daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Denk dat een CC Audio alles biedt wat ik zoek en inderdaad geen gedoe met bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Ik heb er laatst een aan mijn oude receiver gehangen zodat de tv niet continue aan hoeft. Ideaal apparaatje!