Kenwood radio aansluiten in Skoda Fabia 2005

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 09:41
Hallo, ik heb een skoda fabia uit 2005, ik wil graag een Kenwood KDC 161U autoradio inbouwen.
Maar als ik hem heb ingebouwd, doet alles het, behalve de autoradio, het ontvangst is heel slecht en er is niks te horen op de radio, hij blijft ook maar zoeken.

De antenne heeft zo'n stekkertje:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/k3y35nkftp2.png

In de Kenwoord KDC-161U kan zo'n stekkertje:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rm2lp373uedz.jpg

De rechterkant van het snoertje kan in de radio en de linkerkant kan op de aansluiting van de antenne, echter is de aansluiting niet echt "sterk" het stekkertje valt er makkelijk uit, wat het slechte radio ontvangst kan verklaren.

Is er nog een ander verloop stekkertje wat ik kan gebruiken of kan het niet beter dan dit?

[ Voor 7% gewijzigd door Samsungspeter op 19-06-2018 21:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
De meeste auto's hebben tegenwoordig een ingebouwde antenneversterker. Deze moet echter wel gevoed worden vanuit de radio. Kijk eens of er een zwarte draad "loshangt" in de inbouwopening. Bij onze Suzuki bleek dat de oorzaak van slechte ontvangst.

Je kunt het harnas van de antenne voorzichtig een beetje naar binnen buigen (die metalen "ring" in de stekker) om wat meer mechanische spanning op de stekker te krijgen waardoor hij beter op de aansluiting klemt. Maar controleer ook of er een antenneversterker in de auto is die niet aangesloten zit nu

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
Dankjewel, ik heb een andere autoradio, die direct op de antenne kan worden aangesloten en dan doet hij het wel prima.
Is het dan nog nodig om die zwarte draad te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
Topic kan dicht, elders is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07
@Samsungspeter hoe is het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
Het stekkertje op de onderste foto is stuk, de rechterkant van het stekkertje zou een pin moeten hebben die eerder was afgebroken en nog in de radio zat.

Een nieuw kabeltje en het verwijderen van deze pin, hebben het probleem opgelost
Pagina: 1