Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen RGB header op moederbord, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 11:37
Mijn vraag
Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen, met in het achterhoofd leuke RGB verlichting. Ik dacht met een Asus ROG Strix Z370-G Gaming moederbord een goede keuze daarvoor te maken. Nu blijkt dat Asus op dit ene bordje in de serie geen RGB header heeft geplaatst. |:(

Aangezien ik wel graag RGB verlichting in mijn kast wil die ik ook kan aansturen, dacht ik aan een RGB controller via USB. Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. :?

Ik zie wel leuke dingen bij Corsair, vooral met de iCue software, wat is jullie ervaring daarmee?

Wie o wie kan mij helpen met deze zoektocht? (of is de beste optie om het moederbord terug te sturen en eentje te kopen die WEL een RGB header heeft?)

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Dountoun op 20-06-2018 00:21 ]

Alle reacties

• Tijgerd
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-11 17:59
Ik heb ooit eens met behulp van een simpel arduino programmatje + adafruit's neopixels een soort ambilight voor achter mijn beeldscherm weten te maken.
Dit is echter allemaal heel omslachtig / DIY / houtje-touwtje en waarschijnlijk totaal niet wat jij zoekt.

En wil je echt 60 euro gaan uitgeven aan die Crosair iCUE sturing?
Het lijkt me verstandiger om een ander moederbord te kiezen dat deze functie wél ondersteund.
Misschien ben je dan max 20 euro duurder uit en heb je wat je wilde hebben.

Erg veel ervaring met RGB verlichting in PC's heb ik overigens niet, ik heb die kast altijd lekker weggestopt en weggewerkt onder mijn bureau :)
Ieder voor zich natuurlijk

• Dountoun
Ah dankjewel voor de reacties Tijgerd en jeroen3!

Ik ga geen nieuw moederbord kopen denk ik, ik ga het oplossen d.m.v. een rgb led controller heb ik besloten. Ik heb nu de opties van NZXT, Cooler Master en Corsair waarvan op het moment die van Corsair mij het meeste aanspreekt. Ik wil er best €60 voor betalen, als de kwaliteit maar goed is haha.

Ik zal vanavond nog wat meer onderzoek doen naar de verschillen en kwaliteiten. Vooral de software vind ik belangrijk dat dat goed werkt.

• Tijgerd
Post je het resultaat van je zoektocht? :)
Misschien ook leuk voor anderen om te weten wat je hebt gevonden!

• Dountoun
Zal ik doen!

Als een andere tweaker dit leest en een RGB controller gebruikt, tell meeee (ons) :D

• Dountoun
Ik heb uiteindelijk toch een ander moederbord gekocht.
pricewatch: Asus ROG Strix Z370-F GAMING

Omdat ik ook een volledige custom waterkoeling wil maken, heb ik ook een monoblock besteld. Maar daar zitten ledjes in die niet door de Corsair RGB led controller kan worden aangestuurd (dat gaat de controller worden die ik over een aantal maanden misschien aan ga schaffen voor meer rgb in me pc) en uiteraard ook niet door mijn huidige moederbord. Waarom moest Asus toch zo dom zijn met dit leuke M-ATX bordje. :(

Maar goed, ik heb voor nu de verlichting zo ver geregeld. En over een paar maanden ga ik de Corsair link erbij kopen (tenzij ASUS hun Aura software op hetzelfde niveau krijgt), die spreekt mij namelijk het meeste aan, vooral door de uitgebreide software.

Of hebben jullie een beter idee voor over een paar maand? :P

• Tijgerd
Vet MB!
oOo

En ik twijfel of ASUS software voor oude hardware gaat updaten voor betere ondersteuning van RGB LED's van andere fabrikanten.. -O-
Anders hadden ze dat al lang kunnen doen toch?

Maarja, ze kunnen ons misschien nog verrassen!
Post je een foto als je je nieuwe build klaar hebt?
Pagina: 1