Krachtig en (zeer) stil
Sinds een paar jaar ben ik mijn huidige computer gaan waarderen. Een computer die aan de ene kant lang krachtig genoeg was geweest voor 60 fps minimaal op ultra settings bij 1080P. Sommige zeggen dat het niet kan maar ik geloof in computers waarmee je Farcry 5 op ultra draait en die tegelijkertijd zo stil zijn dat je ze snachts niet hoeft te horen als je gaat slapen en de computer nog aan staat. Mijn huidige build heeft veel current en past gen games vloeiend kunnen draaien op ultra terwijl hij ook erg stil was.
Mijn build (en dan vooral het gedeelte buiten de GPU) is al van flink wat generaties geleden en heeft een upgrade nodig. Ik wil een nieuwe bouwen waarbij ik de GPU uit mijn huidige computer meeneem. De MSI GTX 980 wordt volgend jaar of eind dit jaar vervangen door de MSI 1180
mijn huidige build (ter indicatie)
Gigabyte Z77 moederbord
I73770K
16 gigDDR 3 ram
120 gig SSD
2TB Seagate HDD (in silent case) dus nauwelijks te horen
Video kaart (die mee gaat naar nieuwe build) MSI GTX 980 ( <40 DBA onder load bij mij)
Be Quiet 7 7000, 700 watt voeding (geen idee hoe stil deze is?)
CPU koeler (Scythe Mugen 3)
Verder verschillende losse ventilatoren allemaal Noctua (ofwel stil)
En dit in de case: Nanoxia Deep Silence
Ik zoek een?
1) stille CPU (nieuwste gen, ik dacht aan i7 8700K of 8600K mag beetje overkill zijn hij moet 5 jaar mee)
2) stille CPU koeler
3) stille ram (en minimaal DDR4)
4) stille HDD
5) stille SSD
6) stille voeding
7) stille ventilatoren
stille case
(Kortom alle zeer stil)
Wat is stil voor mij?
De MSI GTX 980 is voor mij stil, die blijft ook onder load onder de 40 DB, ik kan Alan Wake spelen in een stille sectie in de game en ik hoor de blaadjes zo'n beetje van de bomen vallen in het spel (als dat zou gebeuren).
Wat is je budget?
Maximaal €1500
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeuren zijn:
Intel voor de CPU, be Quiet of noctua voor de koelers, samsung voor de opslag
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige games en toekomstige games, wellicht ga ik in de toekomst naar 4K maar tot die tijd wil ik ultra gamen op 1080P in games als Farcry 5, GTA 5 en straks GTA 6, Battlefield 5, SIM/ Simulatie games etc. Multitasken vind ik verder belangrijk, ik heb vaak veel browsers open staan en ook vaak Netflix en een video game tegelijk etc.
Alvast bedankt voor de input!
Sinds een paar jaar ben ik mijn huidige computer gaan waarderen. Een computer die aan de ene kant lang krachtig genoeg was geweest voor 60 fps minimaal op ultra settings bij 1080P. Sommige zeggen dat het niet kan maar ik geloof in computers waarmee je Farcry 5 op ultra draait en die tegelijkertijd zo stil zijn dat je ze snachts niet hoeft te horen als je gaat slapen en de computer nog aan staat. Mijn huidige build heeft veel current en past gen games vloeiend kunnen draaien op ultra terwijl hij ook erg stil was.
Mijn build (en dan vooral het gedeelte buiten de GPU) is al van flink wat generaties geleden en heeft een upgrade nodig. Ik wil een nieuwe bouwen waarbij ik de GPU uit mijn huidige computer meeneem. De MSI GTX 980 wordt volgend jaar of eind dit jaar vervangen door de MSI 1180
mijn huidige build (ter indicatie)
Gigabyte Z77 moederbord
I73770K
16 gigDDR 3 ram
120 gig SSD
2TB Seagate HDD (in silent case) dus nauwelijks te horen
Video kaart (die mee gaat naar nieuwe build) MSI GTX 980 ( <40 DBA onder load bij mij)
Be Quiet 7 7000, 700 watt voeding (geen idee hoe stil deze is?)
CPU koeler (Scythe Mugen 3)
Verder verschillende losse ventilatoren allemaal Noctua (ofwel stil)
En dit in de case: Nanoxia Deep Silence
Ik zoek een?
1) stille CPU (nieuwste gen, ik dacht aan i7 8700K of 8600K mag beetje overkill zijn hij moet 5 jaar mee)
2) stille CPU koeler
3) stille ram (en minimaal DDR4)
4) stille HDD
5) stille SSD
6) stille voeding
7) stille ventilatoren
(Kortom alle zeer stil)
Wat is stil voor mij?
De MSI GTX 980 is voor mij stil, die blijft ook onder load onder de 40 DB, ik kan Alan Wake spelen in een stille sectie in de game en ik hoor de blaadjes zo'n beetje van de bomen vallen in het spel (als dat zou gebeuren).
Wat is je budget?
Maximaal €1500
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeuren zijn:
Intel voor de CPU, be Quiet of noctua voor de koelers, samsung voor de opslag
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige games en toekomstige games, wellicht ga ik in de toekomst naar 4K maar tot die tijd wil ik ultra gamen op 1080P in games als Farcry 5, GTA 5 en straks GTA 6, Battlefield 5, SIM/ Simulatie games etc. Multitasken vind ik verder belangrijk, ik heb vaak veel browsers open staan en ook vaak Netflix en een video game tegelijk etc.
Alvast bedankt voor de input!