Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fluisterstille Game PC <1500K (zonder GPU)

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-11 16:24
Krachtig en (zeer) stil
Sinds een paar jaar ben ik mijn huidige computer gaan waarderen. Een computer die aan de ene kant lang krachtig genoeg was geweest voor 60 fps minimaal op ultra settings bij 1080P. Sommige zeggen dat het niet kan maar ik geloof in computers waarmee je Farcry 5 op ultra draait en die tegelijkertijd zo stil zijn dat je ze snachts niet hoeft te horen als je gaat slapen en de computer nog aan staat. Mijn huidige build heeft veel current en past gen games vloeiend kunnen draaien op ultra terwijl hij ook erg stil was.

Mijn build (en dan vooral het gedeelte buiten de GPU) is al van flink wat generaties geleden en heeft een upgrade nodig. Ik wil een nieuwe bouwen waarbij ik de GPU uit mijn huidige computer meeneem. De MSI GTX 980 wordt volgend jaar of eind dit jaar vervangen door de MSI 1180

mijn huidige build (ter indicatie)
Gigabyte Z77 moederbord
I73770K
16 gigDDR 3 ram
120 gig SSD
2TB Seagate HDD (in silent case) dus nauwelijks te horen
Video kaart (die mee gaat naar nieuwe build) MSI GTX 980 ( <40 DBA onder load bij mij)
Be Quiet 7 7000, 700 watt voeding (geen idee hoe stil deze is?)
CPU koeler (Scythe Mugen 3)
Verder verschillende losse ventilatoren allemaal Noctua (ofwel stil)
En dit in de case: Nanoxia Deep Silence

Ik zoek een?
1) stille CPU (nieuwste gen, ik dacht aan i7 8700K of 8600K mag beetje overkill zijn hij moet 5 jaar mee)
2) stille CPU koeler
3) stille ram (en minimaal DDR4)
4) stille HDD
5) stille SSD
6) stille voeding
7) stille ventilatoren
8) stille case
(Kortom alle zeer stil)

Wat is stil voor mij?
De MSI GTX 980 is voor mij stil, die blijft ook onder load onder de 40 DB, ik kan Alan Wake spelen in een stille sectie in de game en ik hoor de blaadjes zo'n beetje van de bomen vallen in het spel (als dat zou gebeuren).

Wat is je budget?
Maximaal €1500

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeuren zijn:
Intel voor de CPU, be Quiet of noctua voor de koelers, samsung voor de opslag

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige games en toekomstige games, wellicht ga ik in de toekomst naar 4K maar tot die tijd wil ik ultra gamen op 1080P in games als Farcry 5, GTA 5 en straks GTA 6, Battlefield 5, SIM/ Simulatie games etc. Multitasken vind ik verder belangrijk, ik heb vaak veel browsers open staan en ook vaak Netflix en een video game tegelijk etc.

Alvast bedankt voor de input! :>

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Een eigen lijstje is verplicht, begin bijvoorbeeld bij de Best Buy Guides, en vervang de elementen door stillere varianten.
Als je je CPU koeler niet wil/kan meenemen, raad ik deze review aan:
https://nl.hardware.info/...erkoelers-voor-elk-budget
Voor gamen heeft een i7 weinig meerwaarde over een i5, zoek benchmarks voor jouw games.
Stil RAM? Wat?
Een HDD heb je toch al? Wil je die niet meenemen?
En de case en casefans? Als die niet kapot zijn, kan je ze imo gewoon meenemen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Hele build. Schopje naar DAA.

Verder verwachten we een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Zodra je wat gevonden hebt kan je me een berichtje sturen, dan gooi ik je topic weer open.

Succes!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-11 15:25

Snuffel

Vroem!

Psstt... slotje kopen? Je bent hem vergeten @br00ky ;)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Dit topic is gesloten.