Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-11 09:45
hallo,

Ik heb op onze server binnen het bedrijf MBAM geinstalleerd en geconfigureerd samen met SQL en IIS etc.

Nu wil ik echter dit gaan uitrollen naar de pc's zonder dat gebruikers er last van hebben.

Ik kan via een GPO de mbamclient.exe wel uitrollen naar alle pc's. Echter moeten de gebruikers van de pc alles nogsteeds zelf instellen.

Wat ik graag wil doen is dat de C schijf automatisch ge-encrypt wordt met een wachtwoord wat verschillend is per pc. (omdat gebruikers bij startup wel moeten kunnen inloggen met het ww wat is aangemaakt) moet het wachtwoord bestaan uit de computernaam bijvoorbeeld btxs1170 btxs1171.

Hoe kan ik dit doen?

alvast bedankt.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Door eerst lekker te prutsen met een test systeem? Ipv gelijk alles maar uitrollen.

Wat Had je trouwens zelf al gevonden? Voldoende te vinden op technet.

• sgouman
Vorkie schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:21:
Door eerst lekker te prutsen met een test systeem? Ipv gelijk alles maar uitrollen.

Wat Had je trouwens zelf al gevonden? Voldoende te vinden op technet.
Hi,

Ja ik heb alles op een testdomein.
Ik beb gevonden hoe ik moet uitrollen via gpo maar dat is het dan ook wel.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar had je ook gevonden hoe je de configuratie kan doen middels GPO?

Begin eens hier: https://docs.microsoft.co...timization-pack/mbam-v25/

Heeel veel informatie.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je een testdomein hebt, neem ik aan dat je ook 2 clients hetzelfde kan inrichten/inspoelen? Allicht is het een idee om MBAM op 1 machine te targetten, goed te documenteren wat er geinstalleerd wordt en welke config je nog handmatig moet doen.

Met deze resultaten terug naar de tekentafel, ondertussen client 1 inspoelen, je aanpassingen naar 2 pushen, etc.

Er zijn in ieder geval een aantal unattend opties; allicht kan je de MSI uit de EXE trekken en misschien even met Orca of een andere "packaging tool" kijken welke parameters er kunnen worden meegegeven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sgouman
Ik heb het nu bijna werkend alleen het MBAMclient installeert wel alleen popped niet omhoog zegmaar.

we hebben namelijk besproken dat gebruikers wel zelf het wachtwoord moeten aanmaken maarja dan moet wel dat schermpje omhoog komen. volgens microsoft zou dat automatisch moeten gebeuren.

EDIt ook dat is gemaakt.

alleen het probleem nog

maar geen idee hoe ik dat op zou moeten lossen.
The input data was not in the expected format or did not have the expected value

[ Voor 24% gewijzigd door sgouman op 20-06-2018 22:45 ]

Pagina: 1