Nieuwe Ryzen game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ilosoxx
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-01 13:30
Beste tweakers, ik wil dit gaan bestellen,
ik zag een forum post via google ergens en iemand vertelde dat in het moederbord wat ik ga bestellen je met 2 reepjes DDR4 moet gebruiken, dus, ff zo gezegd dat je er niet 1 reepje alleen in kan doen. Klopt dit? en waarom is dit zo, ik kan nergens vinden, of is het zo simpel dat als er 2 slots zijn je 1 reep kan draaien en als er 4 slots zijn je er 2 minimaal moet draaien.

Graag een simpel antwoord en geen discussies aub.
ik weet dit gewoon niet en vraag me dit af voor ik het ga bestellen.

Alvast bedankt

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 116,99€ 116,99
1ASRock AB350M Pro4€ 68,97€ 68,97
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 78,65€ 78,65
1be quiet! Pure Power 10 CM 500W€ 69,19€ 69,19
1Kingston A400 240GB€ 49,50€ 49,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 383,30

Alle reacties

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Het is beter om 2 reepjes te gebruiken. Die sloten zijn onderling bedraad, dat heet dual-channel. Dus als je 2 identieke reepjes gebruikt werken die beter samen. Het werkt wel met 1 reepje. Maar bij voorkeur altijd 2 gebruiken. De sloten die samen werken zijn 1&3 of 2&4

Daarnaast heeft je moederbord een M.2 aansluiting, je kan beter ook zo'n SSD kiezen. Scheelt weer ruimte, is sneller en soms ook nog goedkoper. Kan je gewoon in je moederbord monteren. Jou SSD is wel ruim goedkoper.
Zo te zien is de PC gebaseerd op budget, als ik wil besparen koop ik alle onderdelen meestal volledig 2e hands, scheelde mij totaal 20-40% in prijs voor nagenoeg identieke prestaties.

Je gaat niet overklokken neem ik aan?

[ Voor 18% gewijzigd door mirno op 19-06-2018 18:07 ]

我的名字是Mirno

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
Specificatie van de fabrikant:
Dual Channel DDR4 Memory Technology

Handleiding van de fabrikant:
1. For dual channel configuration, you always need to install identical (the same
brand, speed, size and chip-type) DDR4 DIMM pairs.
2. It is unable to activate Dual Channel Memory Technology with only one or three
memory module installed.
3. It is not allowed to install a DDR, DDR2 or DDR3 memory module into a DDR4
slot; otherwise, this motherboard and DIMM may be damaged.
Pagina 24: DDR Ram installatie.

Zo te zien, moet niet, mag wel, want sneller.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• ilosoxx
mirno schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:05:
Het is beter om 2 reepjes te gebruiken. Die sloten zijn onderling bedraad, dat heet dual-channel. Dus als je 2 identieke reepjes gebruikt werken die beter samen. Het werkt wel met 1 reepje. Maar bij voorkeur altijd 2 gebruiken. De sloten die samen werken zijn 1&3 of 2&4

Daarnaast heeft je moederbord een M.2 aansluiting, je kan beter ook zo'n SSD kiezen. Scheelt weer ruimte, is sneller en soms ook nog goedkoper. Kan je gewoon in je moederbord monteren. Jou SSD is wel ruim goedkoper.
Zo te zien is de PC gebaseerd op budget, als ik wil besparen koop ik alle onderdelen meestal volledig 2e hands, scheelde mij totaal 20-40% in prijs voor nagenoeg identieke prestaties.

Je gaat niet overklokken neem ik aan?
Ik wil wel graag later de CPU kunnen overclocken, die mogelijkheid wil ik wel, Vanwaar de vraag?
en bedankt voor je reactie!

• ilosoxx
NiGeLaToR schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:05:
Specificatie van de fabrikant:
Dual Channel DDR4 Memory Technology

Handleiding van de fabrikant:

[...]

Pagina 24: DDR Ram installatie.

Zo te zien, moet niet, mag wel, want sneller.
Ok dat is simpel, dus ik kan er later nog 1 zoon zelfde lat bij steken

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
ilosoxx schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:25:
[...]

Ok dat is simpel, dus ik kan er later nog 1 zoon zelfde lat bij steken
Ja check de handleiding voor de verschillende opties. Zou bij Ryzen niet snel kiezen voor 1 geheugenbankje. Cpu is erg afhankelijk van geheugen.

En qua OC: denk dat dit geen ideale setup is voor dat doel als ik de reactie hierboven goed inschat.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Welke gpu zit er bij?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• ilosoxx
De GPU ben ik nog niet helemaal zeker van, maar waarschijnlijk een 1060 4GB variant of iets wat daar bij in de buurt komt

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

ilosoxx schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:24:
[...]

Ik wil wel graag later de CPU kunnen overclocken, die mogelijkheid wil ik wel, Vanwaar de vraag?
en bedankt voor je reactie!
Moet je even opletten of de VRMs van het moederbord goed genoeg zijn om die stroom te supportenergie. Ook is alternatieve koeling vaak beter en stiller

我的名字是Mirno

Pagina: 1