Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-fcu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-04-2024
Hallo allemaal,

Recent besloten om de OLED C8 55 inch af te schaffen, mede door het goede advies van gebruikers van deze site. Nu willen wij er eigenlijk ook een goede audio set bij. Echter hebben wij hier zeer weinig kennis van, behalve dat wij de Sonos set wel eens hebben gehoord. Daarom horen wij weer graag jullie suggesties/adviezen.

Het gebruik voor de audioset zal vooral zijn om films en series te kijken en zo nu en dan om muziek af te spelen. Ons budget is max EUR 1000,-
Het is voor ons wel een optie om in de toekomst uitbreidingen te kopen op de basis set. Hij hoeft dus niet helemaal compleet te zijn voor EUR 1000,- maar wel gelijk goed bruikbaar!

Bij voorkeur is de audio set ook draadloos.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-09 09:07

Schuimpje

Couch Warrior

Moeilijk om te adviseren omdat iedereen geluid anders ervaart en elke woonkamer verschillend is. Neem eens een bezoekje aan een hifi zaak, die kunnen je prima adviseren!

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
En wat heb je zelf al gevonden? Vraagdump topics zoals deze zullen niet snel een goed resultaat brengen. Begin zoals hierboven ook is aangegeven met een bezoek aan een hifi zaak; laat je wat adviseren, luisteren naar enkele mogelijke opties. Dan kunnen we daarna hier je overwegingen en twijfels bespreken. Zo is het niet meer dan “wat zal ik eens kopen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Ik zou uit eigen ervaring niet voor Sonos gaan. Je kunt beter voor een receiver en om te beginnen twee goede boxen gaan. Kun je later nog uitbreiden naar 5.1 eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
Wat wil/zoek je:

- Formaat (soundbar, boekenplank, vloerstaander, satteliet)?
- Wil je 5.1 serround of is stereo / 3.1 voldoende?
- Welke overige apparatuur heb je?
- Welke overige wensen heb je zoals het streamen van spotify o.i.d.?

Al met al, kom eerst met wat meer wensen/eisen alvorens wij ook maar enige advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Een receiver met 2 vloerstaanders is een heel sterk begin en geeft mogelijkheden om later nog uit te breiden.

Draadloos zou ik zelf afraden want je boet dan in op geluidskwaliteit en het is feitelijk niet zo veel praktischer (ze hebben nog steeds stroom nodig, dus volledig draadloos kan toch niet), zeker voor de mains (twee voorste speakers).

Als vloerstaanders te groot zijn voor je kan ik ook wel boekenplanken aanraden, maar vloerstaanders zijn toch nog steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beter zijn vloerstaanders zeker niet noodzakelijk (ik ken bookshelves zat die een paar vloerstaandes prima wegspelen), maar de meeste vloerstaandes gaan wel verder door in het laag, en dus mis je minder qua geluidsbeleving.
Bookshelves zou ik zelf altijd met een sub aanvullen. Vloerstaanders kan dat uiteraard ook en hetv oegt zeker iets toe (met name bij films), maar het hoeft niet perse.

En idd, draadloos heb je nog steeds een stekker nodig voor de ingebouwde versterker. En ze zijn, afgezien van het systeem van Denon, een kriem qua inregelen met Audissey en consorten, want relatief veel delay en lastig te compenseren.

[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 03-07-2018 21:53 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-fcu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-04-2024
Iedereen bedankt voor de input. Zijn voor een complete bose soundtouch 300 set gegaan.
Vandaag geïnstalleerd en zeer tevreden!
Pagina: 1