Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:42
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone, voorkeur android

Wat is je budget?
Ondergeschikt

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel gebruik ik een veel te oude S4 mini, Mijn vrouw is plotseling overleden waardoor ik een goede telefoon nodig heb om foto's te maken van mn twee kleine kids. Dit zal dus ook veel met de frontcamera zijn

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen de P20 Pro, S9 of iPhone X. Maar bij alle reviews wie ik lees is er een heel verhaal over de hoofdcamera, maar slechts anderhalve regel over de kwaliteit van de frontcamera.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Kan iemand me helpen aan nieuwe inzichten?
- Kan iemand me helpen aan een goede review voor de frontcamera's?
- Liever heb ik geen grote smartphone, 4.3"is mijn ideaal. De Sony XZ1 zou een optie zijn, maar de fish eye frontcamera zoals die wordt genoemd bij hardware info houdt me tegen. Is er nog een andere optie?

Beste antwoord (via siem123 op 20-06-2018 22:47)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Hier een vergelijk van de 3 toestellen:
https://tweakers.net/pric...e/1160023;1170163;995943/

All Round in de zin dat je de kinderen ook op de foto wil zetten op de schommel, op school activiteiten, etc. dus niet alleen maar selfies. De Samsung is compacter, heeft Optische Stabilisatie, er kan een SD kaart in, 3.5 mm audio jack en volledig waterdicht (IP68). En je bent bekent met Samsung uit je S4.

P20 Pro is een hele goede grotere (6,1 inch) telefoon, maar wel uit de Huawei stal, en al draait Huawei Android, ze doen hun best het er iPhone achtig uit te zien met hun schil op Android. Die skin wordt ook als groot nadeel in de reviews benoemd. Toestel is alleen spatwaterdicht (IP67 rating). En je moet er meer mee leren omgaan t.o.v. de Samsung waar je vanaf komt. Heb je daar de tijd en energie voor in je huidige situatie?
reviews: Huawei P20 Pro - Als je voor accuduur en camera gaat

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:38

DirtyBird

Praktiserend denker

Wat heftig! ;( sterkte.

Toen ik je vraagstelling last dacht ik meteen aan de XZ1 (compact) vanwege de fish eye front cam, maar je geeft aan dat dit je juist tegenhoudt. Het lijkt me juist zeer geschikt als je selfies met meerdere personen wil maken.
Wat de reden dat je hierover twijfelt?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
DirtyBird schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:00:
Wat heftig! ;( sterkte.

Toen ik je vraagstelling last dacht ik meteen aan de XZ1 (compact) vanwege de fish eye front cam, maar je geeft aan dat dit je juist tegenhoudt. Het lijkt me juist zeer geschikt als je selfies met meerdere personen wil maken.
Wat de reden dat je hierover twijfelt?
Sorry, de review stond op tweakers.net zelf. Als je naar de foto's onderaan op deze pagina kijkt, zie je wel wat ik bedoel. De foto's zijn mi veel te veel vervormd.

reviews: Sony Xperia XZ1 Compact - Klein maar compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ik zou meer all round kijken en de S9 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
swhnld schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:49:
Ik zou meer all round kijken en de S9 nemen.
Wat is je reden/mening achter "meer allround"?

De P20 lijkt me ook prima allround?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Hier een vergelijk van de 3 toestellen:
https://tweakers.net/pric...e/1160023;1170163;995943/

All Round in de zin dat je de kinderen ook op de foto wil zetten op de schommel, op school activiteiten, etc. dus niet alleen maar selfies. De Samsung is compacter, heeft Optische Stabilisatie, er kan een SD kaart in, 3.5 mm audio jack en volledig waterdicht (IP68). En je bent bekent met Samsung uit je S4.

P20 Pro is een hele goede grotere (6,1 inch) telefoon, maar wel uit de Huawei stal, en al draait Huawei Android, ze doen hun best het er iPhone achtig uit te zien met hun schil op Android. Die skin wordt ook als groot nadeel in de reviews benoemd. Toestel is alleen spatwaterdicht (IP67 rating). En je moet er meer mee leren omgaan t.o.v. de Samsung waar je vanaf komt. Heb je daar de tijd en energie voor in je huidige situatie?
reviews: Huawei P20 Pro - Als je voor accuduur en camera gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gecondoleerd met je vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 14:22
Als je aangeeft geen grote telefoon te willen gaat eigenlijk de vergelijking die als beste antwoord gegeven wordt al niet op. Hier zitten alleen maar telefoons tussen die 5.8 of groter zijn.
Pagina: 1