Beste medetweakers,
Ik heb een probleem waar ik niet helemaal uitkom.
een aantal weken geleden viel mij op dat bij het wisselen van tv kanaal ik een tik hoorde.
heb een aantal dingen geprobeerd om de oorzaak te achterhalen maar kom hier niet uit.
allereerst de huidige situatie maar eens beschrijven.
Tv
Samsung UE37D6500.
Digitale ontvanger
Humax 5200c
Versterker
Onkyo tx rz1100
Blue ray speler
Onkyo bd sp809
Home cinema set
2x opticon 6
2x opticon 1
opticon Vokal
Dali sub K 14-ef
streaming
Google chromecast 2
De ontvanger en blue ray speler zijn met HDMI verbonden met de versterker
het tikken doet zich voor bij het wisselen van tv kanaal, zowel bij de Humax als bij de CI+ module (via optical naar de versterker) en bij het afspelen van DVD
Ik heb de HDMI die naar de tv loopt veranderd van HDMI2 nar HDMI1maar dat helpt niet
Ik heb de HDMI van de ontvanger naar de versterker veranderd naar een andere ingang maar dat helpt ook niet.
heb de ARC uitgezet bij de versterker en de TV, dat is helaas ook niet de oplossing.
Ik ben eigenlijk heel erg bang dat het in de versterker zit.
heeft iemand van jullie misschien nog een idee of suggestie??
alvast bedankt
Ik heb een probleem waar ik niet helemaal uitkom.
een aantal weken geleden viel mij op dat bij het wisselen van tv kanaal ik een tik hoorde.
heb een aantal dingen geprobeerd om de oorzaak te achterhalen maar kom hier niet uit.
allereerst de huidige situatie maar eens beschrijven.
Tv
Samsung UE37D6500.
Digitale ontvanger
Humax 5200c
Versterker
Onkyo tx rz1100
Blue ray speler
Onkyo bd sp809
Home cinema set
2x opticon 6
2x opticon 1
opticon Vokal
Dali sub K 14-ef
streaming
Google chromecast 2
De ontvanger en blue ray speler zijn met HDMI verbonden met de versterker
het tikken doet zich voor bij het wisselen van tv kanaal, zowel bij de Humax als bij de CI+ module (via optical naar de versterker) en bij het afspelen van DVD
Ik heb de HDMI die naar de tv loopt veranderd van HDMI2 nar HDMI1maar dat helpt niet
Ik heb de HDMI van de ontvanger naar de versterker veranderd naar een andere ingang maar dat helpt ook niet.
heb de ARC uitgezet bij de versterker en de TV, dat is helaas ook niet de oplossing.
Ik ben eigenlijk heel erg bang dat het in de versterker zit.
heeft iemand van jullie misschien nog een idee of suggestie??
alvast bedankt