Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten94
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-09 09:48
Hey guys,

Ik heb sinds een tijdje last van krakende / statische geluiden bij het gebruik van een koptelefoon. Ik heb inmiddels al geprobeerd de drivers te updaten. Dit leek te werken, maar helaas was de oplossing van korte duur. Als ik de laptop opnieuw opstart wil het probleem wel eens een tijdje weg zijn. Maar zodra deze weer een keer in sluimerstand is geweest komt het direct weer terug.

Hebben jullie een idee wat de oplossing zou kunnen zijn?
Thanks!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Zenbook Pro UX501VW
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Maarten94 Die Asus is een laptop, geen koptelefoon. Ik zou niet weten hoe je die gebruikt. Dus ik denk dat het kraken gewoon het scharnier bij het scherm is. :+ Of is het misschien ook handig te vertellen wat voor koptelefoon je hierbij gebruikt? ;)
En is ie bluetooth/bedraad via 3.5mm jack/USB?

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 19-06-2018 15:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten94
@Room42 Ah sorry. De koptelefoon betreft de Sony MDR1000XM2. Ik gebruik de koptelefoon middels een 3.5mm jack aansluiting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Maarten94 Is het kraken dan niet gewoon slecht contact in de 3.5mm jack? Hoor je het erger als je aan de stekker draait? Of kun je het op een andere manier reproduceren?

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 19-06-2018 16:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten94
@Room42 Krakend geluid lijkt niet in de 3.5mm jack te zitten. Als ik er aan draai wordt het niet erger of minder. Op het moment dat ik bijv. een nieuw tabblad open op Chrome en dan navigeer naar een website lijkt het zolang de website laad erger te worden. Overigens als ik de headphone aansluit op mijn telefoon heb ik nergens last van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijgerd
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-08 12:52
Misschien een ideetje om je taskmanager te openen en te monitoren of het kraken erger wordt wanneer je CPU-gebruik toe neemt.
Klinkt mij vooralsnog als een driver probleem..
Hier al eens gekeken? :
https://www.asus.com/us/L...X501VW/HelpDesk_Download/

Er staan ook audiodrivers tussen, misschien dat het helpt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Eens met @Tijgerd. En anders kun je ook nog op de site van de fabrikant van de geluidskaart kijken naar een nieuwere driver.

Hoe zou je het kraken typeren? Klinkt het alsof het een stofprobleem is of zijn de kraakjes langer in periode? Wordt het geluid kort gepauzeerd en speelt het door na de 'kraak' of wordt het geluid onderdrukt en speelt het op de achtergrond wel door? En heb je het probleem helemaal niet als je het via de speakers speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-07 13:34
Dit probleem heb ik ook met mijn Dell 3570 (cpu i5-6200u, 1080p lcd) laptop, ding is splinternieuw. Het touchpad heeft ook kuren, het probleem zit hem volgens mij echt in Windows 10. Ik kan op ook echt geen enkele manier een oudere driver gebruiken of de synaptics control panel openen! Windows 10 doet vanzelf automatisch altijd een "nieuwere" en "betere" driver voor mij installeren. De audio driver zelfde verhaal, er staat gewoon een legale Windows 10 Pro op, al de hardware is getest en werkt. Telkens een statische ruis uit de speakers en in mijn headphone.. Als ik naar Windows start dan is het statische geruis HARDER. Als ik dan het volume aanpas en Windows een geluid maakt als ik de volumen slider loslaat dan gaat het heel even weg tot dat heel even misschien nog geen minuut geluid door de speakers gaat en dan komt het weer terug.. Ik heb de laatste bios, de laatste Windows updates, drivers enzovoort..

Ben echt totaal NIET tevreden over Windows 10... Met Windows 7 werkt alles wel gewoon (hier kan ik ook gewoon een oudere driver nemen die WEL werkt), en met de nieuwe Fedora(Linux) ook!

De ondersteuning van Dell en Asus in dit geval is gewoon zeer slecht. Jouw laptop is zelfs ongeveer €1.500 euro. De mijne was toen ongeveer maar 800 piek..

Gewoon triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten94
@Room42 @Tijgerd Ik heb het CPU gebruik gecheckt, dit lijkt echter geen invloed te hebben op de constante ruis in de koptelefoon. Wel heb ik denk ik een oorzaak gevonden. Ik heb veelal een netwerkadapter (origineel) en een stroomkabel (ook origineel) in mijn laptop. Als ik beide unplug dan is het weg, mits ik mijn headphone in de normale modus gebruik. Als ik de headphone aan zet (noice cancelling) dan is het er weer, ook als ik de beide kabels eruit heb. Wel in mindere maten, maar wel aanwezig. Bij het weer inpluggen van de kabels en het aanzetten van de headphone is het gekraak echt niet te doen (het doet na 30 sec al pijn aan je oren). Het lijkt mij dus iets statisch te zijn? Enig idee?

[ Voor 32% gewijzigd door Maarten94 op 21-06-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
Maarten94 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:09:
@Room42 @Tijgerd Ik heb het CPU gebruik gecheckt, dit lijkt echter geen invloed te hebben op de constante ruis in de koptelefoon. Wel heb ik denk ik een oorzaak gevonden. Ik heb veelal een netwerkadapter (origineel) en een stroomkabel (ook origineel) in mijn laptop. Als ik beide unplug dan is het weg, mits ik mijn headphone in de normale modus gebruik. Als ik de headphone aan zet (noice cancelling) dan is het er weer, ook als ik de beide kabels eruit heb. Wel in mindere maten, maar wel aanwezig. Bij het weer inpluggen van de kabels en het aanzetten van de headphone is het gekraak echt niet te doen (het doet na 30 sec al pijn aan je oren). Het lijkt mij dus iets statisch te zijn? Enig idee?
Hoe zit het met garantie op je laptop? Ik zou eigenlijk in jouw situatie wel overwegen om hem echt wel terug te sturen als het zo irriterend is. De ruis in mijn laptop is nog denk ik niet zo hard dus er valt mee te leven, touchpad probleem lag aan de "geweldige" Windows 10 drivers die je handmatig ook nog niet eens mag downgraden zonder weet ik veel wat voor een stomme omweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten94
@r_AllocStarByte Zou ik even moeten checken, maar lijkt mij inderdaad nog de enige oplossing als dit zo blijft. Windows 10 heeft zoals je zegt inderdaad veel meer bugs dan windows 7. Hopelijk is de ruis slechts een bug en wordt het verholpen door een software update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
Maarten94 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:59:
@r_AllocStarByte Zou ik even moeten checken, maar lijkt mij inderdaad nog de enige oplossing als dit zo blijft. Windows 10 heeft zoals je zegt inderdaad veel meer bugs dan windows 7. Hopelijk is de ruis slechts een bug en wordt het verholpen door een software update..
Ik ben zelf eigenlijk aan de ene kant wel tevreden met Windows 10 (gebruik wel classic shell overal), vooral op mijn Xeon development PC (Asus P6T Deluxe met x5660 en 18GB ram, ssdtje en een oude HD5870). Maar op mijn laptop en andere laptops ben ik veelal ontevreden met Windows 10 en de driver support en de kwaliteit van de drivers. Helaas is het momenteel niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
r_AllocStarByte schreef op zondag 24 juni 2018 @ 00:01:
[...] Helaas is het momenteel niet anders.
'Het is niet anders' is niet waar. Je kunt nog veilig tot begin 2023 Windows 8.1 gebruiken (supported dus). Die werkt voor mij veel beter dan Windows 10.

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 24-06-2018 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
Room42 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 00:10:
[...]

'Het is niet anders' is niet waar. Je kunt nog veilig tot begin 2023 Windows 8.1 gebruiken (supported dus). Die werkt voor mij veel beter dan Windows 10.
Klopt of Windows 8 ja, Windows 8 is ja een verbeterde Windows 7 eigenlijk :)
Goed zo lang alles werkt, bij mij ga ik er niets aan veranderen, heb namelijk ook geen zin om al de software opnieuw te moeten installeren.
Pagina: 1