Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp nodig muziek productie pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• raffael77
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-12-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze pc ga ik muziek maken, series/film kijken en surfen. Ik gebruik Live 9 (binnekort Live 10), Izotope Ozone 8 advanced (mastering tool)'Fabfilter plugin's en zo nog wat dingen als Valhalla Reverb.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Deze pc mag €1000 kosten maar mag iets afwijken voor betere aanpassingen/onderdelen en opties.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil graag mijn oude externe HDD (Verbatim Store-N-Save 3.0 2TB) gebruiken maar case is stuk en er zit een Seagate Barracuda 2TB in maar zitten geen kabels bij.(Kan ik deze HDD nog inbouwen). Zou fijn zijn als het kan omdat er veel muziek op staat (flac & wav) Ik heb ook nog een WD Essentials 1TB die ik wil gebruiken daarnaast nog randapparatuur zoals drumpad AKAI MDP218 en Audio Interface van Focusrite I212 (Gen 2)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledig nieuwe pc met. SSD 500GB, Processor i7 en werkgeheugen 16GB, Stille cooler & voeding. Videokaart weet ik niet omdat ik wel HD 1080 film/series wil kijken maar niet ga gamen, Kast heb ik nodig met daarbij daarbij USB3 en USB2voor randapparatuur. W10 64bit ook nodig als OS.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee mits dat er betere producten/onderdelen of aanpassingen zijn. Wees hier eerlijk over want kan wel iets meer betalen als het dan ook beter is

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een middelgrote kast lijkt mij voldoende en qua geluid het liefst zo stil mogelijk. (Ik heb een fractual kast gehad via via maar was een groot lomp ding).

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken omdat dat mij is afgeraden voor audio productie, mastering en mix doeleinden.

Wat verwacht je van ons?Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het vinden van goede pc. Ik hoef niet het allergoedkoopste maar ook niet het duurste. Dit wordt overigens mijn eerste build dus heb geen idee wat ik kan verwachten en of ik nog extra onderdelen qua montage nodig heb. Ik wil iedereen alvast bedanken die mij wil helpen met het advies. Hier een soort van wenslijst en deze kan aangepast worden. Ik vergat er nog bij te melden dat ik multi threat nodig heb ivm Ableton Live die dit ondersteund.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1Asus PRIME Z370-A€ 160,21€ 160,21
1Seagate Barracuda, 3TB€ 81,-€ 81,-
1Fractal Design Define S€ 61,-€ 61,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 170,50€ 170,50
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Samsung 860 EVO 500GB€ 112,-€ 112,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 983,57
[/i]

[ Voor 41% gewijzigd door br00ky op 20-06-2018 11:16 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:20

br00ky

Moderator Harde Waren
We verwachten een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Zodra je wat gevonden hebt kan je me een berichtje sturen, dan gooi ik je topic weer open.

Succes!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Dus je wil 3 HDDs en 1 SSD in je kast doen? Bij mijn kast kreeg ik 2 SATA data kabels, en 1 of 2 SATA voeding kabels (met 4 aansluitingen).
Met zoveel stuff kan je ook een M.2 SSD overwegen, dat scheelt kabels.
Er staat ook nog een 3 TB HDD in je lijstje, ik zou eerder een 4+ TB HDD nemen, en daar de inhoud van die oude op gooien.
Wat voor aansluitingen heeft die randapparaatuur?
Heeft je programma baat bij hyperthreading? Zoek benchmarks i5 vs i7 op. Anders kan je ook naar een R7 2700X kijken, die heeft 8 cores.
Ik vind de Define S met 58L inhoud en 9.1 kg wel een beetje een groot en lomp ding. Bij middelgroot denk ik aan mATX.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 13:13
Ik zou een veel goedkoper moederbord nemen, rond de 100 euro. (Onboard geluid van het mobo zal je niet gebruiken omdat je een USB geluidskaart hebt.) Je kan ook heel goed voor m-atx gaan, atx is vandaag de dag nauwelijks meer relevant. Dan kan je ook een compactere kast kiezen.

Ook zou ik proberen niet onnodig veel HDD's in je pc te zetten. Ik zou liever kiezen voor één nieuwe grote.
Verder lijkt de keuze qua onderdelen me prima.
Je kan idd een M.2 SSD nemen, deze bijvoorbeeld: pricewatch: Samsung 860 EVO m.2 500GB

[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 20-06-2018 12:24 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:27
DAW's hebben meer baat bij hoge kloksnelheid dan de hoeveelheid cores, dat laatste komt op de 2e plaats. De i7-8700 lijkt mij ook perfect. Een Z370 moederbord is niet nodig met een non K cpu, net als 3000 MT/s ram.
Een lompe Mugen 5 PCGH op een 65w tdp cpu is ook overkill. Goedkopere koelers doen het op die cpu niets minder.
Mijn idee:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 79,94€ 79,94
1Toshiba P300 (Bulk), 3TB€ 68,-€ 68,-
1Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)€ 66,01€ 66,01
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.4€ 25,95€ 25,95
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 156,-€ 156,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 109,51€ 109,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 866,41

• raffael77
Bedankt mensen voor de reacties en aanpassing van mijn lijstje (Heb geen idee hoe ik dat op deze manier kan krijgen).

Ableton werkt ook met hyper threading(Is multi-threading hetzelfde want zo is dit mij bekend?).

Verder vergat ik nog erbij te melden dat ik W10 64bit ook nodig en de keuze van 3TB komt omdat 4TB waar ik naar keek vet hoog in de prijs gaat zitten maar zal nog even kijken wat er mogelijk is. Mijn Essentials van WD wil ik niet inbouwen alleen mijn oude seagate (zat in verbatim case) omdat daar veel muziek op staat die mij dierbaar is. (Ik weet dat zo'n case soms kapot gaat maar dan is de HDD nog intact)

Kan ik mijn huidige HDD van mijn huidige pc tijdelijk erin zetten om muziek bestanden over te zetten?(Krijg ik geen problemen met de nieuwe omdat er een OS op staat?)

• raffael77
Uzska bedankt voor jou lijst en ga eens kijken of dat iets voor mij is. Nu ook even kijken of er een 4TB is van Toshiba.

• raffael77
SpeedQber schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:24:
Dus je wil 3 HDDs en 1 SSD in je kast doen? Bij mijn kast kreeg ik 2 SATA data kabels, en 1 of 2 SATA voeding kabels (met 4 aansluitingen).
Met zoveel stuff kan je ook een M.2 SSD overwegen, dat scheelt kabels.
Er staat ook nog een 3 TB HDD in je lijstje, ik zou eerder een 4+ TB HDD nemen, en daar de inhoud van die oude op gooien.
Wat voor aansluitingen heeft die randapparaatuur?
Heeft je programma baat bij hyperthreading? Zoek benchmarks i5 vs i7 op. Anders kan je ook naar een R7 2700X kijken, die heeft 8 cores.
Ik vind de Define S met 58L inhoud en 9.1 kg wel een beetje een groot en lomp ding. Bij middelgroot denk ik aan mATX.
Mijn randapparatuur gebruikt USB2.0 en mijn programma Ableton Live 9/10 sowieso hyperthreading mogelijkheid. Ik gebruikte tot voor kort 4 cores maar ik heb maar een oude Intel i3.
De kas is ook lomp maar moest iets kiezen.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Je kan meerdere quotes in 1 post zetten, dat is wel zo netjes.
Hyperthreading is niet multithreading. Bij multithreading wordt het programma (automatisch) opgesplitst in meerdere kleine programma's, die elk op een andere core kunnen draaien. Een core met hyperthreading kan sneller schakelen tussen twee threads die op die core moeten draaien. Een core heeft vaak meerdere threads, tientallen of zelfs honderden threads kunnen prima.
Windows 10 kan je goedkoop krijgen, als je even zoekt.
Je kan prima bestanden verplaatsen, ook al staat er een OS op de nieuwe schijf, maar doe je OS dan wel op de SSD.
Je kan in de Pricewatch gewoon mATX aanvinken, en eventueel hoogte/gewicht.

• raffael77
Ik koop W10 gewoon nieuw idd. en zet alle draaiprogramma's op SSD en opslag/sample banken op HDD. Ik heb er te veel om een 2e SSD erin te zetten plus dat ze enorm duur zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door raffael77 op 20-06-2018 13:55 ]

Pagina: 1