Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

to upgrade or not to upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag !!

Mijn scherm is aan vervanging toe.
Nu is mijn PC niet zo heel oud en ben ik redelijk tevreden over de prestaties. Nu ben ik echter van plan om een 'goed' scherm aan te schaffen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell S2417DG Zwart€ 405,89€ 405,89
1Dell S2716DG Zwart€ 579,51€ 579,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 985,40

Nu is mijn vraag of het loont om een 1070 Ti (bijvoorbeeld) aan te schaffen om op 1440P of 4k te kunnen spelen op hoge settings.
Mijn huidige setup is als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 170,50€ 170,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon RX 480 8GB€ 0,-€ 0,-
1NZXT S340 Zwart€ 59,-€ 59,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 163,35€ 163,35
1Cooler Master GM G550M€ 57,69€ 57,69
1Samsung 850 EVO 500GB€ 114,95€ 114,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 565,49

Als ik de performance (G3D mark) van videobenchmark.net hebben we het over een performance increase van ~50% - 8119 vs 12237. (https://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html)

De spellen die ik speel zijn: WoW, Overwatch, Fortnite.

Alle reacties

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Het antwoord is denk ik: ja

Kijk ook eens op youtube van die video's waarbij mensen een bepaald spel spelen met een bepaalde videokaart en waarbij je dan de fps kunt zien, dat geeft je meteen duidelijkheid.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• TwisterX
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-11 14:50
Het antwoord is denk ik afhankelijk van je budget. Upgraden is altijd leuk, zeker als je merkt dat je nu tegen performance issues aan zit te hikken. Nu is dat met de games die je momenteel speelt misschien niet het geval, het lijkt me dat je wel 60+ fps haalt?

Een 1440p Freesynch monitor doet ook al wonderen voor je speelplezier, voor een stuk minder geld:

pricewatch: AOC Q3279VWF Zwart
pricewatch: AOC AGON AG241QX Rood, Zwart

De volgende stap is eigenlijk naar 4k gaming, maar daar is een 1070 niet goed genoeg voor helaas.

Verwijderd

Topicstarter
TwisterX schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:00:
Het antwoord is denk ik afhankelijk van je budget. Upgraden is altijd leuk, zeker als je merkt dat je nu tegen performance issues aan zit te hikken. Nu is dat met de games die je momenteel speelt misschien niet het geval, het lijkt me dat je wel 60+ fps haalt?

Een 1440p Freesynch monitor doet ook al wonderen voor je speelplezier, voor een stuk minder geld:

pricewatch: AOC Q3279VWF Zwart
pricewatch: AOC AGON AG241QX Rood, Zwart

De volgende stap is eigenlijk naar 4k gaming, maar daar is een 1070 niet goed genoeg voor helaas.
Thanks voor je antwoord !
Als ik nu een freesync monitor koop ... betekent dat automatsich dat een volgende gfx kaart upgrade van Radeon moet zijn? Want als ik het me goed herinner is Freesync voor Radeon en G-sync voor Geforce?!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:33
Een belangrijke vraag is denk ik ook: wat is je budget?
De twee monitoren die jij hebt gekozen hebben G-sync, om daar gebruik van te willen maken heb je een nvidia kaart nodig, voor freesync een AMD kaart.

In vino veritas, in aqua sanitas

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:24:
[...]

Thanks voor je antwoord !
Als ik nu een freesync monitor koop ... betekent dat automatsich dat een volgende gfx kaart upgrade van Radeon moet zijn?
Nee dat betekent het niet, alleen heb je dan niks aan de freesync functionaliteit. De monitor zal hoe dan ook een beeld produceren, aan jouw dus de keus.
Want als ik het me goed herinner is Freesync voor Radeon en G-sync voor Geforce?!
correct

Verwijderd

Topicstarter
JohanNL schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:51:
Een belangrijke vraag is denk ik ook: wat is je budget?
De twee monitoren die jij hebt gekozen hebben G-sync, om daar gebruik van te willen maken heb je een nvidia kaart nodig, voor freesync een AMD kaart.
Hi,

Een budget heb ik eigenlijk niet.
Er komt een nieuwe monitor maar ik wil gelijk van die situatie gebruik maken om de rest van mijn systeem te challengen. Want de tests van de 2 Dell monitoren zijn behoorlijk/zeer goed maar komen pas echt tot hun recht met een goede videokaart.
En mijn hulpvraag kwam neer op de keuze om de videokaart te vervangen om direct gebruik te maken van de G-sync optie van de nieuwe monitor.
Pagina: 1