• Wickytje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 14:08
Hey

Ik heb een nieuwe pc samegesteld maar deze wil niet opstarten. Ik krijg 5 korte biepen. Ik weet dat dit normaal een CPU error weergeeft maar ik heb het moederbord, de CPU en de RAM reeds terug gestuurd naar Megekko en zij hebben deze getest en gezien dat er geen probleem is met het moederbord, de CPU of de RAM. Alle fans spinnen ook op.

Ik heb ook al het volgende gedaan:
- Gekeken naar gebroken/geplooide pins op het moederbord
- CPU is correct geinstalleerd (Megekko heeft het er goed ingezet en zo terug gestuurd)
- Geprobeerd te booten met 1 RAM (getest in elke RAM sleuf)
- CMOS gerest
- Geboot met het moederbord uit de case
- Andere voeding geprobeerd
- kabels nagekeken

Dit is mijn pc:
- Cooler Master Silencio 352
- Corsair PSU Builder CX450M
- Crucial DDR4 Ballistix Sport LT 2x8GB 2400 CL16
- Gigabyte B360M H
- Intel Core i5 8400
- MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV1
- Samsung 850 EVO 500GB

Foto van de setup met 1 RAM-lat en zonder videokaart
https://photos.app.goo.gl/2s2C5H3JoCYWA3xs7
Video van het opstarten met de 5 korte biepen
https://photos.app.goo.gl/V3ZNGDU1DwvsbMSd7

Wat kan ik nog doen?

Thanks

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Volgens de FAQ van Gigabyte:
5 short beep :CPU error
Dus dat Megekko zegt dat alles in orde is, lijkt onwaarschijnlijk. Test ook eens zonder videokaart.

I reject your reality and substitute my own

• Wickytje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 14:08
Test gedaan zonder videokaart... Zelfde resultaat...

• E65
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Socket gecheckt op verbogen pinnetjes?
Megekko kan wel zoveel zeggen.....

Doet graag mooie dingen met geluid

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee