Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik wil een triple monitor set-up aanschaffen maar twijfel nog steeds over de schermen.
Deze zal gebruikt worden voor handel, grafieken enzo. En zal in de winter ook af en toe op worden gegamed met dual-screen.
Momenteel 3 op het oog:

pricewatch: LG 27UD58 Zwart
pricewatch: AOC U2777PQU Zwart
pricewatch: AOC Q2790PQU/BT Zwart

Twee monitoren zijn 4k, die andere is 1440p. Schermen zijn 27".

In eerste instantie wil ik 2 monitoren eenschaffen en als ik meer nodig heb uitbreiden met een 3e. Denk dat het wel handig is om een dunne bezel te kiezen.
Maar ik twijfel tussen 1440p en 4k.

De LG monitor is net zo duur, al niet goedkoper dan de 1440p monitor, dus dat doet mij wel wat twijfelen. Echter zal ik een 4k monitor toch met 150% schalen denk ik.

Vermoedelijk is de 1440p in kwaliteit (kleur, ghosting, IPS glow, contrast en helderheid) de betere monitor. En deze heeft redelijk dunne bezels. Maar ik weet niet zo goed op een 4k scherm extra voordelen voor mij kan bieden.

Welke zouden jullie aanraden?

我的名字是Mirno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 10:25

SpamLame

niks

Welke videokaart heb je, AMD toevallig?
De gelinkte LG ondersteunt Freesync1, de gelinkte AOC's niet, iets om rekening mee te houden.

Persoonlijk zou ik voor de AOC Q2790PQU/BT gaan;
-heb niks aan FreeSyny (iig nu niet)
-kan in hoogte gestelt (zonder een blok A4)
-heeft naar het lijkt dunnere bezels
-verwacht nu niks aan 4K te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
SpamLame schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:46:
Welke videokaart heb je, AMD toevallig?
De gelinkte LG ondersteunt Freesync1, de gelinkte AOC's niet, iets om rekening mee te houden.

Persoonlijk zou ik voor de AOC Q2790PQU/BT gaan;
-heb niks aan FreeSyny (iig nu niet)
-kan in hoogte gestelt (zonder een blok A4)
-heeft naar het lijkt dunnere bezels
-verwacht nu niks aan 4K te hebben
Bedankt voor je bericht.
Mij leek dat ook de betere optie. Maar toch wel zonde om voor hetzelfde geld 4k te laten liggen, dat deed mij een beetje doen twijfelen.
Bezels van de LG zijn idd te groot. Dus het zou dan eerder een AOC worden.
De vraag is dan, is het de €130 meerprijs waard (x3)?
De 1440p aoc lijkt in kwaliteit beter te zijn dan de 4k aoc. Maar kan niet helemaal vinden of er echt verschil zit in kleurweergave, contrast etc. Geen vergelijkende reviews kunnen vinden helaas.

Nu heeft het 1440p scherm nog de voorkeur, tenzij iemand mij weet te overtuigen waarom 4k op 27" echt een meerwaarde biedt.

Qua GPU heb ik een 7970, GTX1050, R9 390 of RX480 liggen. Waarbij ik waarschijnlijk eerst de GTX1050 in mijn laptop ga gebruiken en ga aansluiten op de monitoren.

Later verplaats ik mijn PC er wel een keertje heen, of koop ik een 10 meter beeld kabel vanaf mijn game PC, voor het geval als ik wil gaan gamen. Komt dan waarsch een GTX1080(ti) bij, of zijn opvolger.

Voornamelijk dienen de monitoren voor werk. Gaming is iets wat later af en toe kan gebeuren, met name black ops, split screen (maar dan over 2 schermen, maar is niet noodzakelijk)

我的名字是Mirno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 10:25

SpamLame

niks

Als je (uiteindelijk) voor de GTX1080 of opvolger gaat dan is Freesync ondersteuning niet meer van belang.
Je kan Gsync ondersteuning overwegen, maar dat drijft de prijs erg op.

Of €130 meerprijs voor 4K het waard is als je bij AOC wilt blijven, kan alleen jij bepalen.
Je heb nl ook 4K voor -1 euro meerprijs als je voor LG gaat, maar ja die bezel.

Heb je niet een fysieke winkel (coolblue bv) waar je even snel kijken kan naar 4K voordeel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
SpamLame schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:35:
Als je (uiteindelijk) voor de GTX1080 of opvolger gaat dan is Freesync ondersteuning niet meer van belang.
Je kan Gsync ondersteuning overwegen, maar dat drijft de prijs erg op.

Of €130 meerprijs voor 4K het waard is als je bij AOC wilt blijven, kan alleen jij bepalen.
Je heb nl ook 4K voor -1 euro meerprijs als je voor LG gaat, maar ja die bezel.

Heb je niet een fysieke winkel (coolblue bv) waar je even snel kijken kan naar 4K voordeel of niet?
G/Free sync is niet echt een must have.
Wil voornamelijk een redelijke scherm kwaliteit, geen ghosting etc. en idd die dunnere bezel.
Heb wel meerdere malen een 4k scherm geprobeerd, maar die hebben de scaling altijd op 150%. Beetje identiek aan de 1440p weergave.

Niet echt winkels in de buurt om de schermen te bezichtigen, zou dan wel die 2 specifieke modellen willen zien.

Denk dat het alsnog de 1440p monitor wordt.

Bedankt!
Groetjes,
Mirno

我的名字是Mirno