Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-08 23:37
JBL of Sennheiser

Ik twijfel tussen deze twee koptelefoons.
De Sennheiser PXC 550 komt eigenlijk overal het beste uit de test; beste geluid, beste noise cancelling. Maar ik vind de JBL mooier, en lekker klein; daarnaast kost ie de helft.

Eigenlijk hoop ik dat iemand hier beide wel eens op heeft gehad en kan vertellen of het verschil in geluid en NC het grote formaat en prijsverschil waard is; of dat het niet zo'n groot verschil is.

[ Voor 5% gewijzigd door aufbakanleitung op 19-06-2018 10:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:18
Waarom ga je niet gewoon zelf naar de winkel om ze te passen? Of je besteld ze beide en retourneert er daarna 1. Zeker met zoiets persoonlijks als geluid en comfort om je oren doen de ervaringen van anderen er niet zoveel toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:21
Ik heb de JBL niet opgehad omdat ie in een andere price-range valt. Mid-range, waar de Sennheiser richting high-end gaat.

Ik heb wel de Sony WH-1000XM2, Bose QuietComfort 35 en Sennheiser PXC550 opgehad en allen getest.

Wat mij betreft komt de Sennheiser het minste uit de test qua NC, echter verschilt het niet veel, de verschillen zijn marginaal. De Sennheiser is het bij mij echter geworden, superieure audiokwaliteit ten opzichte van de anderen. Erg fijne bediening, en langere accuduur.

Als het je puur op NC gaat, en niet om geluidskwaliteit zou je de JBL kunnen overwegen, maar ik zou absoluut even testen. Nogmaals, het zijn totaal andere klassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk; maar toch vallen sommige dingen pas op als je ze een tijdje hebt.
Ik lees bijv. van de JBL dat de NC bij sommigen een ruis geeft, en van de Sennheiser dat na een tijdje niet meer zo lekker zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 18:27
Voor dat geld zou ik fijn voor de Sony WH-1000Xm2 gaan, de laatste tijd bij Amazon regelmatig beschikbaar onder de €200,-. Uitstekende NC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
Ik ben naar de Mediamarkt gegaan om naar de verschillende koptelefoons te luisteren. De Sennheiser PXC 550 hadden ze daar niet; de Sony WH-1000Xm2 wel maar ik kreeg 'm niet gekoppeld; de JBL E65 ging via een kabel maar daar kwam het geluid niet goed doorheen. Dus het vergelijkend luisteren was niet zo'n succes.

Ik heb dus maar gewoon de JBL gekocht, maar ik vind het geluid redelijk vlak, weinig bas. Wat me ook opvalt is dat de bas dieper wordt zodra ik noise cancelling aan zet; dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnoww
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-09 23:57
Je kan de JBL ook nog retourneren en voor de Beats Studio 3 Wireless gaan.
Deze kost namelijk 225 euro voor de blauwe versie en 240 euro voor de zwarte versie bij Amazon.de.

Ik heb deze zelf ook gekocht in deze actie en het geluid van deze headset bevalt mij erg goed.

Link naar de blauw Beats:
https://www.amazon.de/Bea...5&keywords=beats+studio+3

Link naar de zwarte Beats:
https://www.amazon.de/Bea...3&keywords=beats+studio+3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
Ik heb allerlei bluetooth NC headsets uitgeprobeerd: Bose QuiteComfort, Sony 1000X, Sennheiser PXC. Maar ik vind ze allemaal niet echt super. Is er soms een beperking aan bluetooth headphones? Of kan het aan m'n OnePlus 3T liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 18:27
aufbakanleitung schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:02:
Ik heb allerlei bluetooth NC headsets uitgeprobeerd: Bose QuiteComfort, Sony 1000X, Sennheiser PXC. Maar ik vind ze allemaal niet echt super. Is er soms een beperking aan bluetooth headphones? Of kan het aan m'n OnePlus 3T liggen?
Ik heb de versie 1 van de Sony een een OnePlus3 gehad. Koppelen ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
Koppelen gaat prima idd. Maar de geluidskwaliteit lijkt erop achteruit te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:21
aufbakanleitung schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:07:
Koppelen gaat prima idd. Maar de geluidskwaliteit lijkt erop achteruit te gaan
Heb je de mogelijkheid ook met een andere telefoon te testen o.i.d.? Sennheiser heeft sowieso zijn eigen app om lossless te kunnen afspelen, dat maakt sowieso een hoorbaar verschil ten opzichte van Spotify o.i.d. Maar als het helemaal bagger klinkt dan zal er iets niet goed zijn inderdaad.

Heb je ook met kabel kunnen testen? Bij de Sennheiser kan dat. Heb het nu direct even gecheckt voor je. Ik hoor nauwelijks tot geen verschil vs bluetooth op een Galaxy S8, meermaals getest.

Ik heb de Sennheiser trouwens op setting ' club ' staan, net even ietsjes lekkerder qua EQ vind ik, hoewel ik doorgaans van EQ af blijf.

Vergeet verder niet dat het lichtgewicht high-end koptelefoons aan het beluisteren bent, niet te vergelijken met een Sonus Faber Pryma bijvoorbeeld, die grotere oorschelpen hebben en geen focus op bluetooth en noise cancelling.

Dat neemt niet weg dat in ieder geval de PXC naar mijn mening gewoon zeer goed zou moeten klinken. Belangrijk ook wel op een goede plaat te hebben om te testen bijvoorbeeld.

Yello - A Touch of Yello staat bijvoorbeeld bekend als 1 van de beste klinkende platen. ( niet per se mijn muzieksmaak, deels, maar het klinkt ongeëvenaard qua dynamiek etc. :) )

[ Voor 26% gewijzigd door Inverted_World op 23-07-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
Oeh, dat is wel heldere muziek idd!
Pagina: 1