Ik heb drie beregeningsventielen van Gardena geïnstalleerd voor het irrigeren van mijn tuin. Gardena heeft zijn eigen beregeningscomputers maar aangezien ik Loxone in mijn huis heb, is het uiteraard interessanter om die aan te sturen door Loxone.
Die Gardenaventielen werken op 24V, maar wel AC en niet DC. Uit elk ventiel komen twee draadjes, die niet benoemd of gemerkt zijn. In de handleiding lees ik dat het niet uitmaakt welk draadje je aan welke border in de Gardena beregeningscomputer aansluit mocht je met die laatste werken.
Ik vond op de Loxone website een bedradingsschema voor een 24VDC stelventiel van Loxone, maar daar zijn 3 draadjes, in plaats van de twee die uit mijn ventielen komen.
Ik heb eens rechtstreeks 24VAC op een ventiel gezet en verwachtte dat er iets zou gebeuren, maar zonder resultaat... Ik ben wellicht een té grote leek.
Kan iemand me helpen en me het volgende geven:
- bedradingsschema van deze situatie
- hoe dit te programmeren in Loxone Config
Ik zou je heel dankbaar zijn, en mijn planten ook.
Die Gardenaventielen werken op 24V, maar wel AC en niet DC. Uit elk ventiel komen twee draadjes, die niet benoemd of gemerkt zijn. In de handleiding lees ik dat het niet uitmaakt welk draadje je aan welke border in de Gardena beregeningscomputer aansluit mocht je met die laatste werken.
Ik vond op de Loxone website een bedradingsschema voor een 24VDC stelventiel van Loxone, maar daar zijn 3 draadjes, in plaats van de twee die uit mijn ventielen komen.
Ik heb eens rechtstreeks 24VAC op een ventiel gezet en verwachtte dat er iets zou gebeuren, maar zonder resultaat... Ik ben wellicht een té grote leek.
Kan iemand me helpen en me het volgende geven:
- bedradingsschema van deze situatie
- hoe dit te programmeren in Loxone Config
Ik zou je heel dankbaar zijn, en mijn planten ook.