Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 17:11

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Mijn vraag:
vanwege mijn oude TomTom, die niet meer te updaten is, krijg ik een aanbieding van TomTom voor een nieuwe TT 5200, met live updates, live traffic etc etc.

Ik weet dat de 5200 een eigen sim heeft dus datakosten zijn er niet, maar waar ik niet helemaal zeker van ben is de live traffic en live flitsers...
Moet je daar nog een extra abbo op nemen, dus toch iets extra kosten?
En live flitsers... bij mijn weten is dat in de meeste landen toch verboden?

Hoor graag jullie bevindingen :)

Beste antwoord (via rens-br op 19-06-2018 09:50)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

GPS Navigatie producten bespreken we in Wearables, Accessoires en Overige, dus ik verplaats 'm even daarheen.

Op https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/car/products/go-5200/ lees ik vrij duidelijk dat lifetime filtsers en traffic is inbegrepen? Daar staan ook de landen waar die diensten beschikbaar zijn. Zoals je ziet is bijvoorbeeld in Frankrijk geen flitser info beschikbaar, maar worden die gemeld als 'gevarenzone'.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

GPS Navigatie producten bespreken we in Wearables, Accessoires en Overige, dus ik verplaats 'm even daarheen.

Op https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/car/products/go-5200/ lees ik vrij duidelijk dat lifetime filtsers en traffic is inbegrepen? Daar staan ook de landen waar die diensten beschikbaar zijn. Zoals je ziet is bijvoorbeeld in Frankrijk geen flitser info beschikbaar, maar worden die gemeld als 'gevarenzone'.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Orion84, excuses, bedankt voor het verplaatsen.

Hm.. dus toch geen extra kosten dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51

Illusion

(the art of)

Let wel op de definitie van lifetime, via dezelde link:
“ * Lifetime betekent de nuttige levensduur van het systeem, d.w.z. de periode waarin TomTom je systeem ondersteunt in de vorm van updates, services, content of accessoires. “
Oftewel: lifetime is alles tussen 1 dag en een eeuw, maar vermoedelijk dichter bij de eerste van die twee.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Ik mag aannemen dat dat nog wel een paar jaar is... dat gezegd hebbende: het model is al wat ouder natuurlijk... maar ik mag ook aannemen dat, als er een nieuw model komt, deze nog wel ondersteund blijft worden. (iig voor een tijdje)

Maar dat zijn aannames natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51

Illusion

(the art of)

Het verdienmodel van tomtom is nieuwe kastjes en abbonnementen verkopen.

Het ondersteunen van een oud kastje kost geld, en levert niks op. Terwijl het stoppen van de ondersteuning en daardoor een nieuw kastje verkopen wél geld oplevert.

Ergens in een kantoor zitten dus mensen dag-in-dag-uit te puzzelen hoe snel ze die ondersteuning kunnen stoppen zodat je net niet boos genoeg bent om nooit meer tomtom te koppen, maar gewoon een nieuw kastje koopt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Pagina: 1