Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:42
Ik zoek een?
Een 2.0 of 2.1 speakerset voor mijn PC. LET OP: GEEN HEADSETS!!

Wat is je budget?
€200,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gaming. Ik heb een Gigabyte Aurus Gaming 5 moederbord onboard geluidskaart.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf had ik via iBood een "Edifier 2.1 M3600D" gekocht. Helaas hoorde ik constant lichte ruis over de speakers. Het geruis was op geen enkele manier weg te krijgen. Ik moet wel toegeven dat het geluid zeer goed was. Het setje heb ik retour gestuurd.

De volgende speakersets hoor ik goeie verhalen over:
- Logitecht Z623 2.1 (te zware bass?)
- Razer Leviathan 2.1 soundbar (overpriced voor wat je krijgt?)
- Mackie CR3 of CR4 2.0 monitor speakers (genoeg bass in de speakers?)

Iemand ervaringen mee?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kan absoluut niet tegen ruis. Wanneer er niks afspeelt moeten de speakers 100% stil zijn.
Heldere midden en hoge tonen vind ik belangrijker dan een zware Bass.
Ik hoef geen hevige bass in mijn geluidssysteem. Ik wil snachts ook kunnen gamen zonder dat iedereen wakker geschud wordt.

Beste antwoord (via Emrawww op 30-06-2018 07:25)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Heb hier ook een M3600D uit staan, nul ruis. Sluit natuurlijk niet uit dat andere sets het wel kunnen hebben. Z623 is echter eerder een (kleine) stap de verkeerde kant op vanaf die set. Die heb ik er momenteel nml naast staan. Had je die ruis overigens ook via de optische aansluiting?

Ik zou zelfs eens kijken naar een 2.0 set, persoonlijk vind ik dat fijner voor de meeste muzieksoorten, maar ook games en film. Niet altijd, voor dit geld zie ik liever twee degelijke satellieten dan een grote sub.

R1850DB valt ruim binnen je budget. Veel speaker voor je geld. Wat @Tortelli al zegt: naast Logitech en Edifier is er verdacht weinig te kiezen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zelf zoekende geweest naar audiotechnisch goed klinkende/meer highend luidsprekers voor bij de PC (90% muziek, 10% games) en er is naast de Edifier en wat oude Logitech sets relatief weinig beschikbaar in dit segment.

Ik zelf kwam terecht bij (aanzienlijk duurdere) sets zoals pricewatch: Audioengine A2+ Zwart, pricewatch: Ruark Audio MR1 MK2 Grijs, pricewatch: Kef X300A
Uiteindelijk bij de Kef X300A's uitgekomen (welke ik voor veel minder geld gekocht heb dat ze tekoop staan overigens). Geweldige speaker voor muziek en games, de bas is (zeker kijkende naar het formaat) niet mega.

Weet dat collega tweakers positief zijn over Harman Kardon Soundstick en Edifier sets. Hoe was de set aangesloten, zou je geen Edifier set kunnen proberen die via USB loopt (en dus een DAC onboard heeft)?.

Je kunt ook een versterker en boekenplank speakers nemen (2e hands zat te vinden), echter is zo'n set al snel relatief groot.

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 20-06-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
Tortelli schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:03:
Zelf zoekende geweest naar audiotechnisch goed klinkende/meer highend luidsprekers voor bij de PC (90% muziek, 10% games) en er is naast de Edifier en wat oude Logitech sets relatief weinig beschikbaar in dit segment.

Ik zelf kwam terecht bij (aanzienlijk duurdere) sets zoals pricewatch: Audioengine A2+ Zwart, pricewatch: Ruark Audio MR1 MK2 Grijs, pricewatch: Kef X300A
Uiteindelijk bij de Kef X300A's uitgekomen (welke ik voor veel minder geld gekocht heb dat ze tekoop staan overigens). Geweldige speaker voor muziek en games, de bas is (zeker kijkende naar het formaat) niet mega.

Weet dat collega tweakers positief zijn over Harman Kardon Soundstick en Edifier sets. Hoe was de set aangesloten, zou je geen Edifier set kunnen proberen die via USB loopt (en dus een DAC onboard heeft)?.

Je kunt ook een versterker en boekenplank speakers nemen (2e hands zat te vinden), echter is zo'n set al snel relatief groot.
Bedankt voor je reactie! Het vreemde van het setje van Edifier was dat, als ik het setje aanzette, er al ruis hoorbaar was. Dus niet aangesloten op mijn PC. Qua geluidskwaliteit had ik niks te klagen. Dit was perfect. Zou het een defect geweest kunnen zijn?

De Kef X300A zal ongetwijfeld perfect geluid hebben echter ver boven budget. Wat betreft de audioengine a2+ lees ik dat veel mensen last hebben van ruis. Voor mij is ruis echt een NO-GO. Ik heb Harman Kardon Soundstick goedkoop gevonden. Deze krijg ik vrijdag binnen. Ik hoop dat dit een setje is waar ik van kan genieten.

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Je ruis issue begrijp ik, zou ik ook helemaal gek van worden!.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
In een vergelijkbare situatie heb ik een T-amp versterkertje opgesnord (Muse M21 EX2 in dit geval, maar er zijn er zoveel) en twee boekenkastspeakertjes van Cambridge Audio (meer specifiek, de SX-50) gekocht.

Perfect voor muziek in mijn ogen (ehh.. oren) en ook best geschikt voor gamen als je geen extreme bass zoekt.

Valt redelijk in de buurt van je budget.

Links:
https://nl.aliexpress.com...ubwoofer/32321979794.html (maar op veel meer plekken, en met handigheid ook goedkoper, te vinden en diverse modellen die vergelijkbaar zijn)
pricewatch: Cambridge Audio SX-50

[ Voor 6% gewijzigd door arsimo op 21-06-2018 14:01 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Heb hier ook een M3600D uit staan, nul ruis. Sluit natuurlijk niet uit dat andere sets het wel kunnen hebben. Z623 is echter eerder een (kleine) stap de verkeerde kant op vanaf die set. Die heb ik er momenteel nml naast staan. Had je die ruis overigens ook via de optische aansluiting?

Ik zou zelfs eens kijken naar een 2.0 set, persoonlijk vind ik dat fijner voor de meeste muzieksoorten, maar ook games en film. Niet altijd, voor dit geld zie ik liever twee degelijke satellieten dan een grote sub.

R1850DB valt ruim binnen je budget. Veel speaker voor je geld. Wat @Tortelli al zegt: naast Logitech en Edifier is er verdacht weinig te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
Foritain schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 01:51:

Bedankt voor je reactie!
Ik heb nu een aantal dagen de "Harman Kardon Soundstick III" in gebruik. Helaas heeft dit setje mindere geluidskwaliteit dan de M3600D. Ik ben van plan het setje te retourneren en een nieuwe aanschaffen.
Ik hoef niet zo zeer een hevige bass (een klein beetje bass is prima). Ik vind heldere midden/hoge tonen belangrijker. Daarom is een 2.0 set prima.

Het setje die jij suggereert ziet er interessant uit. Qua prijs ook erg aantrekkelijk. Twijfels!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Soundsticks heb ik al een tijdje niet gezien, maar het is vooral de sub die mij bijstaat als indrukwekkend. De rest leek bijzaak voor HK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emrawww
Foritain schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:03:
Soundsticks heb ik al een tijdje niet gezien, maar het is vooral de sub die mij bijstaat als indrukwekkend. De rest leek bijzaak voor HK.
Zojuist de R1850DB besteld. Morgen krijg ik deze binnen. Ik ben erg benieuwd!
De subwoofer van de soundsticks is zoals jij aangeeft indrukwekkend, alleen heb ik de bass zo goed als uit staan...Ik denk daarom dat een 2.0 setje wellicht beter past bij mij. We gaan het morgen horen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emrawww
Ik heb gisteren de R1850DB mogen ontvangen en ik moet één ding zeggen: WAUW! Totaal niet verwacht dat dit setje zo helder zou klinken. Ook de bass voldoet uitstekend naar mijn wensen. Niet te hard maar wel “voelbaar”. Ideaal 2.0 setje voor games, muziek en films.

Tot slot het aller belangrijkste...GEEN RUIS!
Ik ben verkocht👍🏻. Voor de genen die voor zijn pc een setje zoeken, op Ibood staat de R1850DB momenteel voor €100,- ipv €169,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik wouw net de pricewatch: Edifier R1280T aanraden maar zag dat je al iets in de trend had genomen.

Mooie keuzen. Gewone PC setjes kunnen toch echt niet op tegen een set goede boekenplank speakers en omdat ze actief zijn met van alle aansluitingsmogelijkheden is het nog lekker makkelijk ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Pixel Punk op 03-07-2018 12:54 ]

Pagina: 1