Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik hoor een paar vreemde en snelle onregelmatige beeps bij het opstarten eindigend met 1 beepje aan het eind met een hogere toon.
Geen idee wat dit inhoudt.
Tellen lukt niet echt.
Nu heb ik ze opgenomen zodat ik ze kan laten horen maar ik kan eigenlijk nergens vinden hoe ik een wavje als bijlage kan toevoegen aan een topic.
Kan iemand mij dit uitleggen zodat ik het bestandje kan laten horen?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

https://instaud.io/ daarna linkje plaatsen naar het fragment?

Testing, one, two ...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En vergeet de specificaties van je systeem niet...
En check natuurlijk ook zΓ©lf de handleiding van je moederbord, maar dat heb je al gedaan, toch? :?

[ Voor 51% gewijzigd door Room42 op 19-06-2018 00:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Kun je niet gewoon even je pc met open kast filmen en dit naar YouTube uploaden? :P

Daarnaast hebben we je specificaties wel nodig. Beeps kunnen bij merken verschillende betekenissen hebben../

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• MatMich
ga ik vanavond doen

• MatMich
even alvast
moederbord is Intel oem 1155 met i5 3570
gpu 1050 ti
bios laatste Ami
8bGb corsair

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:20

SpamLame

niks

Ook handig om te weten of deze biepjes komen direct nadat je iets gewijzigd hebt en zo ja wat.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Heeft deze set in zijn geheel gewerkt of niet? Want 10-serie videokaarten en oude 1155 bordjes zijn nog wel eens niet compatibel met elkaar. Sandy en Ivy Bridge hikten een beetje op hybride UEFI/CSM modus namelijk. Vaak is een BIOS update noodzakelijk indien beschikbaar.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MatMich
https://instaud.io/2kK0

Moederbord gekocht (nieuw) dus niets gewijzigd.
GeΓ―nstalleerd en alles werkte in een keer prima en nu nog.
Behalve dan die piepjes.
Geheugentest geeft ook geen fouten aan.
De 1050 ti kaart werkt hier maar werkte overigens ook prima op mijn kapotte en dus nu vervangen MSI HU-61 E35
Windows apparaatbeheer geeft ook geen "fouten" aan.
Ik zou zeggen luister eens en probeer dan maar eens te tellen. ;-)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik denk dat alles werkt en je geen foute dingen meemaakt (crashes of instabiliteit) het gewoon zou moeten werken? Had vroeger ook een aantal pc's gehad die bios piepjes tijdens het opstarten had...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:23
Volgens mij is dat gewoon een eigenschap van het moederbord. Hebben meer Intel moederborden.
Als alles werkt en goed door de testen komt zou ik me er niet al te druk om maken

Bla Bla Bla

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MatMich schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:42:
https://instaud.io/2kK0

Moederbord gekocht (nieuw) dus niets gewijzigd.
GeΓ―nstalleerd en alles werkte in een keer prima en nu nog.
Behalve dan die piepjes.
Geheugentest geeft ook geen fouten aan.
De 1050 ti kaart werkt hier maar werkte overigens ook prima op mijn kapotte en dus nu vervangen MSI HU-61 E35
Windows apparaatbeheer geeft ook geen "fouten" aan.
Ik zou zeggen luister eens en probeer dan maar eens te tellen. ;-)
Ik meen mij te herinneren dat er bij sommige moederborden tijdens een bootup (hoorbaar) gecontroleerd wordt hoeveel USB poorten er in gebruik zijn. Dat zou je zelf gemakkelijk kunnen controleren?

Testing, one, two ...

• MatMich
Maar maken jullie dat op uit het audiobestandje waarvan ik de link heb geplaatst?
Want die usb poorten controle klinkt aannemelijk maar ik kan nergens een verklaring vinden over wat ik nu precies hoor.
En de hoeveelheid beeps (niet echt makkelijk te tellen)en de tijdsduur er tussen liggend en de andere toonhoogte aan het einde vind ik nog steeds erg vaag.

[ Voor 63% gewijzigd door MatMich op 20-06-2018 13:05 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MatMich schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:02:
Maar maken jullie dat op uit het audiobestandje waarvan ik de link heb geplaatst?
Want die usb poorten controle klinkt aannemelijk maar ik kan nergens een verklaring vinden over wat ik nu precies hoor.
En de hoeveelheid beeps (niet echt makkelijk te tellen)en de tijdsduur er tussen liggend en de andere toonhoogte aan het einde vind ik nog steeds erg vaag.
De beeps zijn te tellen indien je het audio bestand vertraagd afspeelt, dat is het probleem niet zo.
Beep.........Beep...Beep.Beep.Beep...Beep........................Hoge Beep [boot].

Kan er echter niet specifiek iets over vinden, mogelijk kan er gerichter gezocht worden indien je het exacte model Intel moederbord deelt? Als het USB detectie zou zijn dan zouden er nu 3 USB poorten bezet moeten zijn bij boot?

Testing, one, two ...

• MatMich
Het exacte model is niet te achterhalen.
Het enige wat ik kan vinden is Intel Oem.
http://www.computerstunt....b-3.0-vga-hdmi-pci-e.html

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11 23:46
Intel had er "vroeger" (C2D, S775 tijdperk) een handje van om alle usb en SD kaartsleuven te controleren. Dit zorgde voor dezelfde piepjes bij het opstarten. Heb je al eens geprobeerd om alle losse usb brackets / kaartlezers eraf te halen?

*Dit ken ik eigenlijk enkel van Intel retail borden

[ Voor 12% gewijzigd door lightemup op 20-06-2018 15:52 ]

• MatMich
Als ik twee usb stekkers loshaal aan de achterkant van mijn PC veranderd inderdaad het patroon.
Ik ga er derhalve dus maar van uit dat het inderdaad controle beeps zijn aangezien alles ook prima lijkt te werken.
Bedankt voor de tips en het meedenken. Weer een beetje wijzer. ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door MatMich op 20-06-2018 22:30 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Je komt het wel vaker tegen met workstation moederborden. Vaak is er wel een bios optie om de beeps uit te zetten.

edit: het kan ook betekenen dat het geheugen er niet optimaal inzit.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 20-06-2018 22:42 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MatMich
geheugen ook al opnieuw in gezet maar maakte geen verschil.
Dat bios is erg cryptisch en ben ik erg voorzichtig mee om optie’s te veranderen en ook daar kon ik niet veel over vinden. de versie bleek bij ami wel up to date
Pagina: 1