Sinds een paar maanden heb ik af en toe het probleem dat mijn pc bij het opstarten van bepaalde games helemaal vast loopt. Als dit gebeurt kan ik helemaal niets meer en moet ik hem uitschakelen door de power knop ingedrukt te houden. Het kan daarna zijn dat ik dezelfde game 1 à 2 keer weer gewoon kan opstarten, maar daarna crasht mijn pc weer.
Als mijn pc vastloopt blijven de fans wel gewoon draaien en ook mijn beeldscherm geeft aan dat hij nog steeds signaal ontvangt (lampje blijft branden). Ik kan mijn muis icoon niet meer zien dus ik weet niet of deze nog werkt, maar lampje blijft ook hiervan gewoon branden.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mijn probleem doet zich voor bij meerdere games (allemaal via steam denk ik), maar bijvoorbeeld Cities Skyline werkt wel goed. Ik weet niet of het een software of hardware probleem is.
Pc specs:
CPU: Intel I5-6500
GPU: AMD Radeon RX 470
Ram: Crucial CT8G4DFD8213 (8 gb)
Moederbord: MSI H110M PRO-VD
PSU: Seasonic S12II-Bronze 430W
Mijn games staan op mijn hdd (WD Blue WD10EZEX, 1TB)
Windows 10 64 bit (op SSD: Kingston SSDNow UV400 120GB)
Ik weet niet wat het probleem kan zijn en heb al meerdere dingen geprobeerd. Maar ik heb games nog niet opnieuw geïnstalleerd omdat het bij meerdere games gebeurd ga ik ervan uit dat het hier niet aan ligt.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- De nieuwste drivers zijn geïnstalleerd.
- Beeldscherm aan en uit zetten heeft geen nut.
- Zat te denken aan een fout met mijn PSU waardoor hij te weining stroom naar GPU stuurt waardoor pc crasht, maar mijn PSU zou voldoende moeten zijn voor mijn systeem.
- Ik heb in de logboek gekeken, maar heb hier geen nuttige informatie uit kunnen halen. Er werden wel enkele fouten en waarschuwingen gegeven maar van de meeste wist ik niet precies wat er mee bedoeld wordt.
Ideeën:
- Software probleem (windows oid)?
- Ram in andere Ram slot doen?
- Kapotte CPU. GPU of PSU?
Als mijn pc vastloopt blijven de fans wel gewoon draaien en ook mijn beeldscherm geeft aan dat hij nog steeds signaal ontvangt (lampje blijft branden). Ik kan mijn muis icoon niet meer zien dus ik weet niet of deze nog werkt, maar lampje blijft ook hiervan gewoon branden.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mijn probleem doet zich voor bij meerdere games (allemaal via steam denk ik), maar bijvoorbeeld Cities Skyline werkt wel goed. Ik weet niet of het een software of hardware probleem is.
Pc specs:
CPU: Intel I5-6500
GPU: AMD Radeon RX 470
Ram: Crucial CT8G4DFD8213 (8 gb)
Moederbord: MSI H110M PRO-VD
PSU: Seasonic S12II-Bronze 430W
Mijn games staan op mijn hdd (WD Blue WD10EZEX, 1TB)
Windows 10 64 bit (op SSD: Kingston SSDNow UV400 120GB)
Ik weet niet wat het probleem kan zijn en heb al meerdere dingen geprobeerd. Maar ik heb games nog niet opnieuw geïnstalleerd omdat het bij meerdere games gebeurd ga ik ervan uit dat het hier niet aan ligt.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- De nieuwste drivers zijn geïnstalleerd.
- Beeldscherm aan en uit zetten heeft geen nut.
- Zat te denken aan een fout met mijn PSU waardoor hij te weining stroom naar GPU stuurt waardoor pc crasht, maar mijn PSU zou voldoende moeten zijn voor mijn systeem.
- Ik heb in de logboek gekeken, maar heb hier geen nuttige informatie uit kunnen halen. Er werden wel enkele fouten en waarschuwingen gegeven maar van de meeste wist ik niet precies wat er mee bedoeld wordt.
Ideeën:
- Software probleem (windows oid)?
- Ram in andere Ram slot doen?
- Kapotte CPU. GPU of PSU?
[ Voor 5% gewijzigd door l.casse op 19-06-2018 12:20 ]