Toon posts:

Evil Kyro 64mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe de drivers en ondersteuning voor deze kaart zijn?
Is het overigens een goede keuze voor een athlon (classic)700 met 128mb ram?

BVD

Verwijderd

ik zie dat je nieuw bent .... gebruik eerst altijd de search.
ik zou niet voor de kyro gaan.
gezien de prijs en prestaties.
neem dan bijvoorbeeld een geforce2 gts.

Verwijderd

Ik ben vandaag lief tegen newbies, dus je hebt geluk :)

GoT-Search
Onno-Search

Ga daar eens een paar handige zoektermen bedenken, er komt vast wel wat uitrollen.

Ik zou niet voor een Kyro gaan, de drivers zijn verre van optimaal en een GeForce of Radeon kost tegenwoordig ook niet zo gek veel meer.

Verwijderd

De Kyro I 64mb is ongeveer net zo snel als de Geforce II MX, af en toe nog ietsjes sneller. (Heb ik gelezen.)

De Kyro II heb ik gehad maar vondt de Geforce II Pro een heeeeel stuk beter presteren dus die dan maar genomen.

De Kyro van PowerColor is echt brak heb ik gelezen.

Greetzz...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 17 juli 2001 11:43 schreef resp het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe de drivers en ondersteuning voor deze kaart zijn?
Is het overigens een goede keuze voor een athlon (classic)700 met 128mb ram?

BVD
Tis een gokje.. ut ziet er wel beter uit dan Gf2.. maar alst dan niet altijd werkt schiet je er geen reet mee op...

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Hmmz
Hierbij heb je een BEEST van een processor nodig om het lekker te laten lopen, maar dan heb je ook wat, en elke processor upgrade merk je ook grafisch !
Kwa drivers en ondersteuning moet ik eerlijk zeggen dat ik geen problemen ben
tegengekomen en elke driver update is een feest(tot nu toe) in ut.
De 1e driver haalde 66 Fps ( 1024x768@32 )
de 2e 77 Fps ( 1024x768@32 )
de 3e 84 Fps ( 1024x768@32 )
voor een 700 Mhz ben je misschien toch beter af met een Nvidia.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
Zou ik een beetje mee kunnen komen met mijn systeem als ik er een Hercules Prophet 4000XT in prop? Dit is dus een Kyro 1 chip. De hercules versie is iets hoger geclocked dan de evil kyro, maar heeft wel minder geheugen..

Verwijderd

bij de huidige kyro's is 32 MB voldoende (dit komt omdat de bottleneck hoger ligt dan bij Nvidia kaarten dwz de kyro gaat beter met geheugen om)Dat de Kyro2 64 Mb heeft, heeft meer met marketing te maken dan met prestatie winst.en omdat ze geen T&L hebben ingebouwd heb je een zware processor nodig.
en Attix je kunt beter een Nvidia halen naar mijn mening

Verwijderd

Topicstarter
Een 700 athlon classic, met 128mb ram, is dat wat voor een kyroI?

Hoe zit het trouwens met de driverondersteuning, stabiliteit en spellen?

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 20:14 schreef resp het volgende:

éh komaan zeg... ga eens op zoek aub.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet hoe de drivers waren, de meeste reviews gaan erover toen die chip nog betrekkelijk nieuw was..

Maar hoe is die kwestie nu, op dit moment, is het verbeterd?!

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 12:31 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik ben vandaag lief tegen newbies, dus je hebt geluk :)

[
Als iemand een post ofzo heeft hoeft ie nog niet een newbie te zijn maar kan ie al veeeel en veel meer weten als jou :)

Verwijderd

De driver situatie is nu goed,maar die problemen hebben alle nieuwe produkten in het begin.

Verwijderd

Geen idee, maar met mijn P3 750 met 448Mb draait ut als een trein :)
drivers : gebruik de meegeleverde en de kyro toolset om hem te tunen <http://www.3dchipset.com/utilities/powervr/tweaking/kyrotools/>

Stabiliteit is goed, zeker na het tunen. De default drivers stellen hem in op minimaal qua performance, met de tool kan je dat meer naar jouw wens instellen.

Spellen, mwa ik kan tot nu toe alles spelen zonder enig probleem. In de meeste games draai ik ongeveer gelijk aan een GeForce 2MX, sommige zoals unreal tournament draai ik die er gewoon uit qua performance.

Waar je wel op moet letten is dat je 2D beeld er erg op achteruit gaat (zeker als je een Matrox G400 bent gewent :( ), maar als beginnende 3D kaart is ie prima.

Ook een klein aandachtspunt is de ondersteuning voor XFree86, deze is er eigenlijk niet, enkelt de VESA driver werkt wel in alle resuluties (en kleurencombo's) alleen zijn de 3D functies dan uitgeschakelt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe slecht?
Ik hou mij namelijk ook nog wel eens bezig met websites en grafischwerk. Dan moet het beeld toch redelijk zijn...
Een beetje vergelijkbaar met een TNT2?

• Redheinz
  • Laatst online: 12-08 14:59
'k Heb 'm ook (prophet 4000). in mijn ene PC bleef ie vastlopen (MSI K7T PRO2 th1100). In mijn andere draait ie perfect (ECS K7VZA v3 du700). Misschien lag het aan mijn kwaliteiten wat betreft configureren, maar na eindeloos kutten maar in de ander gepropt en daar had ik 'm vrij snel goed lopen (nog nooit gehad na zoveel PC's). Alleen GP3 draait er voor geen meter op omdat de engine incompatible is met de logica van de kyro. Eens iets over gelezen, waarschijnlijk via de links van www.powervr.com
Zal ze weer eens omwisselen om te zien of ik 'm alsnog stabiel krijg.
UT: benchmark: 57 op 800*600*16 (standaard, alles high)
55 op 800*600*32 (standaard, alles high)
In fractal deathmatch laadste framerate 30 (met 4 man), max 130 ofzo, gemiddeld iets van 60.
1024 vrijwel hetzelfde.
Dit alles op een duron 700, dus op een athlon classic zal het ook prima draaien.
Wel meteen nieuwste drivers halen!
PS ik zou de prophet halen, powercolor ben ik ook niet zo'n fan van, toch wat ieliger en meer budget. Zelfs het PCB'tje maken ze dunner om zo min mogelijk kosten te maken (GF2MX)...

Zin.

• AttiX
  • Laatst online: 15:41
Op dinsdag 17 juli 2001 16:12 schreef Kyro2 het volgende:
bij de huidige kyro's is 32 MB voldoende (dit komt omdat de bottleneck hoger ligt dan bij Nvidia kaarten dwz de kyro gaat beter met geheugen om)Dat de Kyro2 64 Mb heeft, heeft meer met marketing te maken dan met prestatie winst.en omdat ze geen T&L hebben ingebouwd heb je een zware processor nodig.
en Attix je kunt beter een Nvidia halen naar mijn mening
Hmm, dat van dat geheugen wist ik. Dat is ook de reden waarom ik meer aan de hercules versie zit te denken. (kwaliteit, beter driver ondersteuning, hoger geclocked)
Maar uhm, ik wil gewoon een beetje kunnen gamen. Ik heb meer aan 2D, ook weer niet overdrijven. Ik hou wel van wat volle kleuren in mijn beeldscherm. Iets wat de Nvidia kaarten niet echt kunnen leveren vind ik. De Kyro 1 en 2 wel, dat weet ik. Omdat een vriend van mij de Kyro 2 heeft.

Verwijderd

Ik heb prophet 4500 en dat op een duron 600 en ik vind het lekker lopen.
counterstrike 1152 x 864 32 bit kleuren en 4X FSAA loopt heerlijk bij mij... tussen 33 en 77 FPS. Alleen maar heeel af en toe een slow down. Maar daar kan ik niet mee zitten is zooo weinig.
Hiernaast heb ik alleen nog Gabriel knight 3 uitgeprobeerd met mun kyro 2 1024 x 768 (hoger gaat GK3 niet) en 4x FSAA en dat loopt ook heerlijk alleen ziet de kyro 2 niert goed wat nou achtergrond is en wat nou voorgrond... maar goed...

Verder merk ik dat 2D beeldkwaliteit veel beter is geworden dan met me vorige videokaart... dat was een TNT 2 videokaart van Diamond. Ook DVD's spelen op mun comp is nu heel stuk mooier... had kyro 2 niet ook een motionblur voor DVD films?

Verwijderd

Ik heb de kyro II van Hercules zatedag gekocht en ik ben er zeer tevreden over.
Is echt geen slechte kaart voor maar 325 piek!
Pagina: 1