Excel formule vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkvonk
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-09-2020
Mijn vraag over excel.

ik heb meerdere tabbladen.

ik wil in een nieuw werkblad in een kolomcel een getal in vullen uit een kolomcel van een ander werkblad.
zodra ik dan bijv. nummer 30 invul uit tabblad cel a1 van ander tabblad, wil ik in cel a2 de tekst wat is ingevuld in cel a2 van het andere tabblad.

zodat ik met codes teksten kan plaatsen voor verkoopregels, het liefst met ook nog een cel met kosten en aantallen die kunnen worden ingevuld.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je start is wat summier, maar soms is het lastig zoeken als je niet weet op welke termen.

Je wilt zo te horen het een en ander gaan lezen over de VLOOKUP functie (of gezien je A1 / A2 voorbeeld, misschien HLOOKUP).

[ Voor 22% gewijzigd door _Squatt_ op 18-06-2018 21:04 ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

En hier de uitleg in het Nederlands, dan heet het Verticaal Zoeken

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkvonk
duidelijk, de voorbeelden verwijzen naar de kolommen in hetzelfde werkblad maar de info kan waarschijnlijk ook van andere werkbladen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 06:50

ChangeLife4Ever

owned by above

SOM.ALS() of SOMMEN.ALS() zijn ook vrij eenvoudige formules om waarden op te halen.

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkvonk
Kan iemand mij vertellen op er in excel pictogrammen / symbolen zijn welke een lichtpunt of bijv een wandcontact symboliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Welkom op GoT!

Zou je ook even de FAq willen lezen en dan vooral het stukje over het plaatsen van topics? Het algemeen beleid #topicplaatsen. Je hebt nu wat je zelf hebt geprobeerd en opgezocht leeggelaten en dat is toch een essentieel onderdeel van een goede topicstart.

Ook over het reageren in topics is lezenswaardig. Je kaapt nu je eigen topic met een ongerelateerde vraag waar elke context ontbreekt. Het forum is een gespreksplatform en dat zie ik nu onvoldoende terug.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.