Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Vandaag contact gehad met Western Digital Support betreft een enkele falende WD RED 6TB die onderdeel is van een RAID-1 setup in een WD Cloud Mirror 12 TB.

Tot mijn verrassing legde de medewerker uit, dat er op WD Red's die meegeleverd worden in een WD Cloud (Mirror) systeem niet de volle 3 jaar garantie krijgen zoals bij los aangeschafte WD Red ('s), maar slechts 2 jaar...net zoals goedkopere desktop harde schijven dus.

Gelukkig is het in mijn geval slechts een NAS die backup's van backup's maakt, maar van een RED had ik toch wel verwacht dat ze meer dan 3,5 jaar meegaan.

[ Voor 0% gewijzigd door SB[NL] op 19-06-2018 15:30 . Reden: meervoudvorm foutief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je hebt geen garantie op losse onderdelen van je NAS, maar alleen op je NAS als geheel. Het is heel gebruikelijk dat je in deze situatie niet je losse disk voor garantie kan retourneren.
Wat zij de verkoper van de NAS toen je hem deze casus voorlegde?
Wat is eigenlijk je concrete vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
TommyboyNL schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:30:
Je hebt geen garantie op losse onderdelen van je NAS, maar alleen op je NAS als geheel. Het is heel gebruikelijk dat je in deze situatie niet je losse disk voor garantie kan retourneren.
Niet correct.
WD behandeld de Cloud Mirror inclusief de harde schijven als een "bundel" verkoop.
Je kan namelijk ook een lege WD Cloud (Mirror) aanschaffen aangezien het een NAS is met
verwisselbare opslag.

Voor deze supportcasus is de harde schijf dan ook door de supportmedewerker los geregistreerd mbv het eigen serienummer en wordt de garantie als een apart product afgehandeld.
Had het probleem zich binnen die 2 jaar garantie had voorgedaan, dan was het een RMA van alleen de harde schijf geweest.
Wat zij zei de verkoper van de NAS toen je hem deze casus voorlegde?
Het product is rechtsreeks bij WD aangeschaft, zij zijn dus tevens de verkoper.
Wat is eigenlijk je concrete vraag?
Het is niet als vraag gepost en dus ook niet als dusdanig aangevinkt bij het starten van het topic.

Het is bedoeld ter informatie van mensen die een Cloud Mirror (bundel) hebben of gaan kopen en verwachten dat de meegeleverde RED schijven 3 jaar garantie krijgen.

Maar ook voor mensen die bijvoorbeeld alleen interesse hebben in de (op deze manier goedkopere) RED HDD's. Vanwege de beperkte garantie van 2 jaar, kan je net zo goed goedkopere "normale desktop" HDD's kopen en het extra geld in reserve schijven steken.

Zo had ik voorheen 5 (simpele) Greens in een Synology NAS die meer dan 5 jaar probleemloos gewerkt hebben in RAID-5. Deze RED heeft het amper 3,5 jaar vol gehouden in een RAID-0.

Die informatie leek mij relevant genoeg om te delen.

[ Voor 0% gewijzigd door SB[NL] op 19-06-2018 15:28 . Reden: meervoudvorm foutief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
SB[NL] schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:21:
Het is niet als vraag gepost en dus ook niet als dusdanig aangevinkt bij het starten van het topic.

Het is bedoeld ter informatie van mensen die een Cloud Mirror (bundel) hebben of gaan kopen en verwachten dat de meegeleverde RED schijven 3 jaar garantie krijgen.

Maar ook voor mensen die bijvoorbeeld alleen interesse hebt in de (op deze manier goedkopere) RED HDD's. Vanwege de beperkte garantie van 2 jaar, kan je net zo goed goedkopere "normale desktop" HDD's kopen en het extra geld in reserve schijven steken.

Zo had ik voorheen 5 (simpele) Greens in een Synology NAS die meer dan 5 jaar probleemloos gewerkt hebben in RAID-5. Deze RED heeft het amper 3,5 jaar vol gehouden in een RAID-0.

Die informatie leek mij relevant genoeg om te delen.
*knip* laat modereren aan modjes over.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 19-06-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
TommyboyNL schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Oftewel dit is een productreview. Post dit dan ook daar, in plaats van in een forumtopic.
Nee dat is het niet. Het is simpelweg extra informatie en een garantie ervaring delen waarmee anderen hun volgende aankoop kunnen evalueren en/of beseffen dat hun reeds aangeschafte RED product in een bundel met een WD Cloud (Mirror) andere garantievoorwaarden kent dan los aangeschafte RED schijven. Duidelijker kan ik het niet maken.

Ik neem aan dat moderators de boel nauwlettend in de gaten houden dus ik neem ik aan dat een moderator ingrijpt als ik mij niet aan de forumregels hou, Maar bedankt voor je bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@SB[NL], hoewel het niet aan @TommyboyNL is om te "usermodden" heeft hij wel deels gelijk. Je topic hoort hier niet thuis, want het is geen technische issue, maar een garantie issue. Dat soort zaken horen thuis in Shopping Forum of eventueel in een overkoepelend "WD Cloud ervaringen topic", maar dat topic bestaat voor zover ik kan zien niet.

Aangezien het me niet helemaal duidelijk is wat de discussiewaarde hier verder is, gaat dit topic op slot. Mocht je van mening zijn dat je topic meer toevoegt in Shopping Forum, dan hoor ik het graag. Dan open ik hem weer en schuif hem die kant op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.