• DasOrakel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-08-2018
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen - denk aan recente games als pubg, fortnite, wow (niet recent weet ik), maar ook nog games die nog moeten uitkomen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 800 a 900 euro afhankelijk van bijkomende kosten ofc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor heb ik al (60hz, ook neit van plan snel een nieuwe aan te schaffen), toetsenbord etc ook niet naar opzoek. Voor de rest start ik from scratch.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met het budget in het achterhoofd een pc waar ik de komende tijd nog mee kan gamen (en kan upgraden wanneer nodig).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang ik geen opstijgend vliegtuig in mijn kamer heb staan heb ik voor de rest geen voorkeur. (niet teveel lawaai dus).

Ga je overklokken?
Staat niet op de planning

Wat verwacht je van ons?
Een lijst van onderdelen wat met een budget van 8 a 900 euro aan te schaffen is en bang for your buck m.b.t. gamen.

Onderstaande lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 173,85€ 173,85
1ASRock B360M Pro4€ 83,01€ 83,01
1EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB€ 305,-€ 305,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,99€ 29,99
1Crucial CT8G4DFS824A€ 78,70€ 78,70
1Seasonic Focus Gold 450W€ 64,-€ 64,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 107,10€ 107,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 841,65

Kast ben ik niet over uit en neem graag tips aan (overigens ook over de rest ;) )

Benieuwd wat jullie ervan vinden :)

[Voor 53% gewijzigd door DasOrakel op 18-06-2018 20:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-05 19:34
Een zeer goede lijst en zeker een mooie setup voor een degelijke game PC voor nu.

Ik heb een paar aanpassingen gedaan:

-Ik heb de behuizing toegevoegd die ik een van de mooiste behuizing vindt. Kijk er zelf maar naar.
ik heb zelf dat wat luxere versie, namelijk de P400S. Mocht je het interessant vinden kun je hier ook naar kijken

-Je moederbord veranderd naar de ATX versie van de gene die jij had uitgekozen, de enige reden hiervoor is omdat ik persoonlijk vind dat een ATX moederbord er een stukje beter uitziet in een tower case, dan een kleiner moederbord.

-RAM aangepast naar een snellere variant.

-Een iets goedkopere variant van de 1060 die vergelijkbaar is. Deze koelt beter, maar is volgens de reviews ook luidruchtig onder load (maar ik denk dat de EVGA variant dat ook zal zijn)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 173,85€ 173,85
1ASRock B360 Pro4€ 91,70€ 91,70
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 285,-€ 285,-
1Phanteks Eclipse P400 - Zwart€ 60,50€ 60,50
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,99€ 29,99
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1D3000C16€ 85,-€ 85,-
1Seasonic Focus Gold 450W€ 64,-€ 64,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 107,10€ 107,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 897,14

Mocht je de premium look minder belangrijk vinden kun je natuurlijk iets geld besparen op de kast. bv:
pricewatch: Sharkoon S1000 Window
Dit zou dan mijn aanbeveling zijn. (moet je wel weer gaan met een kleiner moederbord dus deze weer bv
pricewatch: ASRock B360M Pro4

Ik wil wel aanraden om als eerste je RAM te upgrade naar 16 GB. 8GB wordt voor gamen wat krap tegenwoordig :). Zeker wanneer er meer processen gaan draaien op de achtergrond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yasincelebi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-09-2018
Prima lijst, zou wel de ram aanpassen naar 2666 zoals hierboven is gezegd. En kwa case: ik zou reviews lezen/kijken en eentje kiezen die je mooi vindt. Ik zelf vind de fractal design define s een zeer goede case met zieke looks maar die keuze is natuurlijk voor jou om te maken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DasOrakel
Top!! Bedankt beiden, ik ga nog even aan de slag met de case, geheugen heb ik idd aangepast! Topic kan gesloten worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-06 09:58
Yasincelebi schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:13:
Prima lijst, zou wel de ram aanpassen naar 2666 zoals hierboven is gezegd. En kwa case: ik zou reviews lezen/kijken en eentje kiezen die je mooi vindt. Ik zelf vind de fractal design define s een zeer goede case met zieke looks maar die keuze is natuurlijk voor jou om te maken :)
Heb hem zelf ook, is echt heel fijn.

Maar een case is natuurlijk persoonlijk ;) De ene wilt RGB met een raampje, de ander wilt weer een strakke case zonder poespas...

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 22:22
Die CPU cooler is trouwens inmiddels echt een oud model en dus niet zo interessant meer, tenzij je die nog hebt liggen oid. Een Arctic Freezer 33 of Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 is Dan een betere keuze wat mij betreft.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yasincelebi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-09-2018
daanwth schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:28:
[...]

Heb hem zelf ook, is echt heel fijn.

Maar een case is natuurlijk persoonlijk ;) De ene wilt RGB met een raampje, de ander wilt weer een strakke case zonder poespas...
Inderdaad, zelf vind ik dat fractal model perfect, geen raam of rgb maar gewoon pure kwaliteit en strak zwart design

Ik zie je build en vraag me af of je voeding genoeg is voor je systeem, want ik ga zelf een systeempje met i5 8400 en rx 580 samenstellen en zit met de vraag of 450w bij niet overclockbare systemen met de rx 580 genoeg is

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 22:22
450 Watt is echt meer dan genoeg. Van de Seasonic 450 is echter volgens mij geen fatsoenlijke review beschikbaar dus de kwaliteit is niet helemaal duidelijk. In het Voedings advies topic staan wel een aantal top 450 Watt voedingen genoemd.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-06 09:58
Yasincelebi schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:37:
[...]

Inderdaad, zelf vind ik dat fractal model perfect, geen raam of rgb maar gewoon pure kwaliteit en strak zwart design

Ik zie je build en vraag me af of je voeding genoeg is voor je systeem, want ik ga zelf een systeempje met i5 8400 en rx 580 samenstellen en zit met de vraag of 450w bij niet overclockbare systemen met de rx 580 genoeg is
Ik heb Furmark voor 2+ uur laten draaien, geen outages of wat dan ook... Volgensmij trekt ie in PUBG niet meer dan 30 watt van de CPU en 210/230 van de GPU... Moet ik misschien een keer meten ;) Anders praten we in DM ofzo hehe

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Wekko306 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:40:
450 Watt is echt meer dan genoeg. Van de Seasonic 450 is echter volgens mij geen fatsoenlijke review beschikbaar dus de kwaliteit is niet helemaal duidelijk. In het Voedings advies topic staan wel een aantal top 450 Watt voedingen genoemd.
Inderdaad. Vooralsnog is de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W een betere koop of als het budget iets ruimer is een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W

• DasOrakel
Nog 1 korte vraag aanvullend op wat hierboven staat geschreven;

Zou een i5 8600k een verschil maken in performance? (voor de hand liggende antwoord is natuurlijk ja, maar is dit ook daadwerkelijk merkbaar?)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:30
Zonde van het geld als je niet gaat overklokken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• DasOrakel
Thanks, kan dat extra beetje geld misschien beter stoppen in extra ram in dat geval.

• DasOrakel
Wat denken jullie over een i7 8700+1070 ipv 8400+1060 6gb?

Zou de i 8700 1070 combo ook meer watt nodig hebben?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:05
Jammer dat dit soort topics doodbloeden.

Heb je deze PC nog gekocht en zo ja, wat is het uiteindelijk geworden? Ben gewoon benieuwd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee