Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammieB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-10-2024
Mijn vraag

Ik werk momenteel via een uitzendbureau en werk gemiddeld 36 uur per week. Dit is echter verdeeld op de volgende manier: de ene week werk ik 40 uur en de andere week 32 uur. Omdat ik wekelijks krijg uitbetaald weet ik niet exact wat mijn maandsalaris is. Ik heb geprobeerd om te kijken wat mijn netto uurloon is zodat ik deze met 156 kan vermenigvuldigen, maar bij een 32-urige werkweek ligt het uurloon hoger dan bij een 40-urige werkweek. Dit heeft natuurlijk met de loonheffing te maken. Ik zou daarom graag willen weten hoe ik zo makkelijk mogelijk kan berekenen wat mijn netto maandsalaris is.

Beste antwoord (via BrammieB op 18-06-2018 20:29)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

https://loonwijzer.nl/salaris/brutonetto

Wat wel raar is, is dat als je 32 uur werkt het uurloon hoger is dan bij een 40 urige werkweek.

En om het dan makkelijk te maken. 26 weken van 40 uur + 26 weken van 32 uur, is 52 weken in het jaar, delen door 12, en je weet wat het bruto per maand is, en dat ros je door de bovenstaande url.

[ Voor 96% gewijzigd door RaZ op 18-06-2018 18:54 ]

Ey!! Macarena \o/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat wel raar is, is dat als je 32 uur werkt het uurloon hoger is dan bij een 40 urige werkweek.

En om het dan makkelijk te maken. 26 weken van 40 uur + 26 weken van 32 uur, is 52 weken in het jaar, delen door 12, en je weet wat het bruto per maand is, en dat ros je door de bovenstaande url.

[ Voor 96% gewijzigd door RaZ op 18-06-2018 18:54 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:37
Een hele simpele berekening kan zijn:
Kijk op je bankrekening en tel 2 weken (1x 32u en 1x 40u) bij elkaar op. Vermenigvuldig dat met 26. Dan heb je theoretisch je netto jaarinkomen. Deel dat door 12 en dan zit je op je gemiddelde netto maandloon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Krijg je geen salarisstrookjes van je baan? Dan weet je toch wat de bruto/netto verhouding is?

Anders idd bovenstaande methode... 26x beiden en delen door 12.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammieB
Bedankt voor de antwoorden. Ik weet ook niet hoe het kan RaZ, maar het verschil in de uurloon is netto circa € 0,90. Omgerekend is het netto uurloon dus circa € 0,90 hoger bij een werkweek van 32 uur in vergelijking met een werkweek van 40 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

2 Ploegendienst zeker ? :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

BrammieB schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:34:
Bedankt voor de antwoorden. Ik weet ook niet hoe het kan RaZ, maar het verschil in de uurloon is netto circa € 0,90. Omgerekend is het netto uurloon dus circa € 0,90 hoger bij een werkweek van 32 uur in vergelijking met een werkweek van 40 uur.
Dat komt door het progressieve belastingstelsel. Je betaalt over je eerste uur het minst en je laatste uur het meest belasting. Als je van 32 naar 40 uur gaat, heb je er 8 zwaarbelaste uren bij.

Antwoord is hierboven al gegeven. Tel een week van 40 en een week van 32 bij elkaar op, vermenigvuldig dat met 26 voor je netto jaarsalaris en deel door 12 voor een netto maandsalaris.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Netto ja, bruto is het gewoon hetzelfde per uur. Kan me echt niet anders voorstellen.

Maar wat hierboven al gezegd is, je moet gewoon salarisstrookjes krijgen, althans de mogelijkheid hebben om dat ergens in te zien. Uitzendbureaus werken meestal met een online omgeving of een app waar dat in kan.
Zij kunnen je anders ook telefonisch wel vertellen wat je uurloon is.

Dan hoef je alleen nog maar x het aantal uren te doen, en dat door een bruto->netto calculator online te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammieB
Oh ik krijg gewoon wekelijks online een loonstrook en had ook al pogingen gewaagd om mijn netto maandloon online te berekenen, echter vanwege het feit dat ik om de week een dag vrij ben was dat lastig aan te geven. Ik had daarnaast niet de logische oplossing die hiervoor is aangedragen zelf bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LennG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 21:38
RaZ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:48:

Het verschil in uurloon kan te maken hebben met het minimumweekloon. Voor een werkweek van 32 uur ligt het uurloon tbv het minimum weekloon hoger dan bij werkweek van 40 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34
BrammieB schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:34:
Als het niet bovenstaande is, dan kan ik me voorstellen dat het ligt aan de automagisch berekende loonheffingskorting.

Bij één belastingjaar aan 32-urige werkweken zou je onder de streep immers minder belasting hoeven te betalen dan bij een 40-urige werkweek. Het uitzendbureau past (neem ik aan) de loonheffingskorting toe, maar doet dat 'best effort'. Aan het eind van de rit corrigeert de Belastingdienst het dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Echter is een jaar niet EXACT 52 weken. Dus x26/12 is ook niet helemaal correct.

Maar heb je geen bruto uurloon dan? Wat geeft je contract aan wat je zou verdienen. Daaruit kan je toch veel accurater je netto uurloon berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:41
kluyze schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:31:
Echter is een jaar niet EXACT 52 weken. Dus x26/12 is ook niet helemaal correct.

Maar heb je geen bruto uurloon dan? Wat geeft je contract aan wat je zou verdienen. Daaruit kan je toch veel accurater je netto uurloon berekenen?
Ik neem dan ook aan dat TS er bovenop nog ca 8% vakantiegeld krijgt 1* per jaar en per jaar ook iets van 24 vakantiedagen opspaart.

Soms wordt vakantiegeld bij elke afrekening uitbetaald en om je salaris dan te vergelijken met bijvoorbeeld andere banen, zou TS eigenlijk het totaal nog maal 0,92 moeten doen oid.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 18:04
Metaalhoofd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:45:
[...]

Ik neem dan ook aan dat TS er bovenop nog ca 8% vakantiegeld krijgt 1* per jaar en per jaar ook iets van 24 vakantiedagen opspaart.

Soms wordt vakantiegeld bij elke afrekening uitbetaald en om je salaris dan te vergelijken met bijvoorbeeld andere banen, zou TS eigenlijk het totaal nog maal 0,92 moeten doen oid.
Fase A (ABU) en FASE 1-2 (NBBU) kennen wel meer reserveringen. Naast de door jou aangehaalde vakantiegeld en vakantiedagen zijn er nog reserveringen voor kort verzuim en feestdagen. Exacte percentages vind je hier voor beide CAOs:

http://www.flexnieuws.nl/...ntages-2018/#.WygQqRL7Tq0

Voor het wettelijk deel van de vakantiedagen (20 dagen) geldt dat ze niet periodiek uitbetaald mogen worden, voor de bovenwettelijke vakantiedagen, het vakantiegeld en de overige reserveringen geldt dat ze elke periode uitbetaald mogen worden. Dit verhoogt het brutosalaris met meer dan 8 procent. Zeker omdat er vakantiegeld gereserveerd wordt over de overige reserveringen (iemand met een vast salaris krijgt namelljk ook gewoon vakantiegeld over zijn vakantiedagen, bezoekjes aan de arts en feestdagen e.d.)

Eventuele periodieke uitbetaling moet duidelijk op de loonstrook vermeld staan, en de saldi (ex. vakantiedagen) lopen dan niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:26 ]

Pagina: 1