Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 01:37
Dag mensen,

Ik heb onlangs een Surface Book 2 15" 256GB gekocht en het bevalt me zeer.
Nu zit ik wel met een probleempje, ik heb AS SSD en Crystaldiskmark laten werken om te kijken wat de SSD voor snelheden haalt.
Maar gek genoeg liggen deze enorm onder het gemiddelde. Volgens de Tweakers review van deze laptop (en vele anderen) hoort de writes rond de 300MB/s te liggen. Echter behaalt mijn SB2 slechts 176MB/s write in AS SSD en 182MB/s in Crystaldiskmark.

Weet iemand hoe dit komt, waar dit aan kan liggen en hoe ik dit oplos?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jzIuPSYnj2FjYqE6eNbcjm30/full.png

[ Voor 5% gewijzigd door ChopperGunnerNL op 18-06-2018 18:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Heb je andere disk usage tijdens de test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Microsoft Surface Book 2 15" - Premiumproduct, geen premiumprestaties heeft het over ongeveer 300MB/s bandbreedte, niet specifiek over write-speeds. Verder geeft de review duidelijk aan dat de SSD dus slechts 20% sneller is dan de SATA-disk van de Medion en "net geen echte" PM961 is.

Nou kan het zijn dat je een andere review bedoelt (of gelezen hebt) maar bovenstaande is de enigr die ik kan vinden met waarden rond de 300MB/s.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
418O2 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:53:
Heb je andere disk usage tijdens de test?
Niet iets wat de snelheid heel erg moet beïnvloeden. Slechts kleine achtergrondprogramma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
MAX3400 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:03:
reviews: Microsoft Surface Book 2 15" - Premiumproduct, geen premiumprestaties heeft het over ongeveer 300MB/s bandbreedte, niet specifiek over write-speeds. Verder geeft de review duidelijk aan dat de SSD dus slechts 20% sneller is dan de SATA-disk van de Medion en "net geen echte" PM961 is.

Nou kan het zijn dat je een andere review bedoelt (of gelezen hebt) maar bovenstaande is de enigr die ik kan vinden met waarden rond de 300MB/s.
Hmmm van wat ik las op verschillende sites op het internet zou de SSD in staat moeten wezen om 300MB/s en meer te moeten halen, maar dat er enkele problemen waren met de 256GB SSD omdat deze trager waren dan de andere uitvoeringen.

Gek genoeg zijn we nu 4 dagen verder en heb ik opnieuw de test uitgevoerd met Crystaldiskmark,
Ik haal nu snelheden van 2540MB/s Read en 340MB/s Write. Dit zijn gewoon weer de normale snelheden.

Geen idee waar het aan lag maar ik denk dat de warmteontwikkeling in de SB2 invloed heeft op de snelheden van de SSD. De SB2 heeft namelijk niet de beste koelprestaties en kan op hoge kloksnelheden of zware processen al vrij snel heet worden.