[WhatsApp] Blokkering door wijzigingsbeveiligingsnummer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1085919

Topicstarter
Hallo.

Ik ben geblokkeerd op Whatsapp door iemand, maar nu zie ik plots weer een profilbeeld van hem. Ik ben dus weer gedeblokkeerd. Ik krijg echter de melding dat hij zijn veiligheidsnummer heeft gewijzigd. Kan dit de reden zijn ? Of heeft hij me bewust gedeblokkeerd?

...

...

...

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 1085919 op 18-06-2018 17:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:28
Verkeerde website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, ik woon in duitsland en heb het per abuis in het duits geschreven. Heb de vraag inmiddels gewijzigd, maar kan de kop niet wijzigen geloof ik 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1085919 ik heb even je titel vertaald naar het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-07 01:04
Dat je de profielfoto weer ziet is meestal een goede indicatie dat je gedeblokkeerd bent. Als je de status of laatst gezien ook kan zien dan is het vrij zeker.
Dat het veiligheidsnummer is gewijzigd komt bijna altijd doordat de gebruiker een fabrieksreset heeft gedaan of andere telefoon heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
7Sins schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:44:
Dat je de profielfoto weer ziet is meestal een goede indicatie dat je gedeblokkeerd bent. Als je de status of laatst gezien ook kan zien dan is het vrij zeker.
Dat het veiligheidsnummer is gewijzigd komt bijna altijd doordat de gebruiker een fabrieksreset heeft gedaan of andere telefoon heeft gekocht.
Maar mijn vraag is eigenlijk, kan het deblokkeren een gevolg zijn van de fabrieksreset (of opnieuw installeren van whatsapp), zodat deze persoon het niet moedwillig heeft gedaan en het misschien niet eens weet dat ik gedeblokkeerd ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:16
Elke chat heeft zijn eigen beveiligingscode om te controleren of er voor de oproepen en de berichten die je naar de chat stuurt gebruik wordt gemaakt van end-to-end encryptie. Deze code kun je vinden op het scherm contactinformatie van de chat. De code staat er als QR-code en als 60-cijferige code. Deze codes zijn uniek en kunnen gebruikt worden om met je contact te controleren of er gebruik wordt gemaakt van end-to-end encryptie. Je hoeft hiervoor alleen de code te vergelijken met de code op de telefoon van je contact. De beveiligingscode is een zichtbare vertaling van de speciale sleutel die gebruikt wordt voor jullie chat. De code die je ziet is niet de echte sleutel. De echte sleutel blijft geheim.

Het kan gebeuren dat de sleutel en de daarbij behorende beveiligingscode die gebruikt wordt voor de end-to-end encryptie wijzigt. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer je WhatsApp opnieuw installeert of wijzigt van telefoon.
Anoniem: 1085919 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:50:
kan het deblokkeren een gevolg zijn van de fabrieksreset (of opnieuw installeren van whatsapp),
Ja, als er geen backup is teruggezet, is de blokkeringlijst waarschijnlijk ook weer leeg.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 22-06-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Wat is de meerwaarde ervan om dit te weten?

Ik kan me enkel inbeelden dat het om de volgende situatie gaat;
Het lijkt erop alsof je dolgraag weer contact wil met iemand, maar je er aan twijfelt of diegene dat wel met jou wil.

Mocht dit het geval zijn. Waarom app je hem/haar niet gewoon de vraag die je hier stelt? Het definitieve antwoord ga je van ons zeker niet krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door LocK_Out op 25-06-2018 15:39 ]

Pagina: 1