Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nogmaals: DD-WRT en 4G Android telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 08:25
Ik heb na redelijk wat moeite DD-WRT op m'n router gekregen. Bleek alleen mogelijk met firmware 1.00 en niet een latere. Maar goed, dat werkt nu dus. Ik heb er een Galaxy S7 aan gehangen met een 4G sim erin. Maar wat ik probeer, ik krijg noch 4G tethering over USB, noch verbinding via de hotspot aan de gang. Heb dit nodig om op een afgelegen locatie internet te hebben en er moet ook nog wat bedrade apparatuur aan. Vereiste is wel dat het via de Android smartphone loopt.

Ik heb nu al een flink aantal tutorials doorgelopen, maar ik heb te weinig kennis van dit soort netwerken om dit succesvol af te ronden en krijg het gewoon niet werkend.

Nu moeten er vast meer tweakers zijn die dit hebben draaien of draaiend hebben gehad en mij hopelijk een handje kunnen helpen. Het kan nooit heel veel zijn ;-) Dank!

Beste antwoord (via cupra4 op 21-06-2018 22:00)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://www.gl-inet.com/mt300n-v2/

Ik heb de mijne via Aliexpress, duurde een week verzenden
kosten waren rond de 20€

Alle reacties

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ga hem even volgen.. USB tethering vind mijn S7 "leuker" dan WiFi hotspot spelen.. gezien dat veel meer warmte ontwikkeld ..

en ik heb ook nog een Netgear router liggen met DD-WRT er al op...
later dat ding maar even uit het stof trekken..

nu eerst eens in verdiepen :-)

Edit: eerst maar eens de firmware naar de laatste DD-WRT build trekken :)

[ Voor 12% gewijzigd door SMSfreakie op 18-06-2018 18:46 ]

404 Signature not found

• FreshMaker
  • Niet online
Dan zal je je hier doorheen mogen worstelen

https://wiki.dd-wrt.com/w...B_Modem_as_WAN_connection

Ik gebruik zelf een GL-Inet M300N-v2
Deels om de ingebouwde vpnmogelijkheid, en omdat deze mijn telefoons ( IOS / Andoid ) direct als modem kan gebruiken

• cupra4
FreshMaker schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:06:
Dan zal je je hier doorheen mogen worstelen

https://wiki.dd-wrt.com/w...B_Modem_as_WAN_connection

Ik gebruik zelf een GL-Inet M300N-v2
Deels om de ingebouwde vpnmogelijkheid, en omdat deze mijn telefoons ( IOS / Andoid ) direct als modem kan gebruiken
Ja die pagina had ik ook gezien, maar hij gaat gewoon niet de verbinding opbouwen. Ik denk dat ik anders maar gewoon voor een router ga die het ingebouwd heeft. Scheelt een hoop gedoe.

Verwijderd

Veel makkelijker inderdaad. Er zijn legio goedkope TP-link opties bijvoorbeeld, waar een 4g sim rechtstreeks in gaat.

Heb je ook een stuk stabieler netwerk en geen eindeloos instelwerk

• cupra4
Ik moet het antwoord iets verduidelijken. Ingebouwd in de router mag dus niet van de provider. Het moet dus via een smartphone lopen. Dus vandaar een router die USB tethering voor Android al ingebouwd heeft.

Acties:
  • Beste antwoord

• FreshMaker
  • Niet online

kosten waren rond de 20€

Verwijderd

Kijk eens naar de TP-Link MR3220

Die heeft USB voor Modems/Telefoons :)

Ik heb hem een tijdje gebruikt met een Huawei USB 4G modem maar met een telefoon zou het volgens google ook moeten werken

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:11
Kun je geen openwrt of Rooter erop flashen? Grote kans dat het dan wel gaat werken

https://wiki.openwrt.org/doc/howto/usb.tethering
http://ofmodemsandmen.com/

dd-wrt is inderdaad wat kreupel op dit gebied :(

CISSP! Drop your encryption keys!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja en jij denkt dat als je dat continu gaat gebruiken er geen lichtje gaat branden bij de provider. Het kan lang duren maar dat moment gaat komen en gelijk hebben ze.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• SMSfreakie
  • Niet online
tot nu toe:

WNDR4000 ism openWRT geen succes.. krijg de usbpoort niet actief ondanks dat ik elke module die ik nodig zou hebben geinstalleerd heb.. krijg er zelfs geen 5V uit om de telefoon te kunnen laden...?
dus dat is nogal een dood spoor...

Dan maar DD-WRT.. hier krijgen we in elk geval wel 5V uit de usb poort en de leds branden ook allemaal itt bij openwrt

Dus denk dat ik het met de wndr4000 ga opgeven.. op naar de Archer C7..

mocht er nog iemand een tip hebben houd ik het natuurlijk aanbevolen :)

en ik ben de tel kwijt geraakt over het aantal keer dat ik via TFTP de firmware heb geflasht.... zelfs de Pin Short nog moeten doen om dat die nergens meer op reageren wou :') enfin ze draait nu de laatste DD-WRT build weer

404 Signature not found

• cupra4
Frogmen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:40:
Ja en jij denkt dat als je dat continu gaat gebruiken er geen lichtje gaat branden bij de provider. Het kan lang duren maar dat moment gaat komen en gelijk hebben ze.
Ik heb ze gebeld en dat is geen enkel probleem. Alleen geen 06 nummers in de router, want dan krijgen ze gezeik met de ACM. En al wil 24 uur per dag op netflix zitten, het maakt ze niks uit.

• Styreta
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:46
cupra4 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:37:
[...]

Ik heb ze gebeld en dat is geen enkel probleem. Alleen geen 06 nummers in de router, want dan krijgen ze gezeik met de ACM. En al wil 24 uur per dag op netflix zitten, het maakt ze niks uit.
Welke provider?

Tele2 zet namelijk je data uit als ze aan het imei van het modem zien dat het in een tablet / router zit. Wel pas na herhaaldelijke waarschuwing via sms, maar dan nog. Of je spoofed het imei van je telefoon naar je router, hetgeen geloof ik niet helemaal legaal is.

• SMSfreakie
  • Niet online
cupra4 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:37:
[...]

en wie heb je nou gebeld?

Edit:

Net ROOTer (van offmodemsandmen) op de Archer C7 ( Ziggo model ) gekegeld en tethering werkt in elk geval :P

Alleen geen 5ghz met die build... Hmm en een upgrade naar de nieuwste openwrt build leverd een gebroken config op.... Maar dan hebben we wel 5ghz wifi..

Todo config file back-uppen van de laatste build mbt wifi... Dan ROOTer weer flashen... Config er in dumpen en kijken wat er gebeurd

[ Voor 39% gewijzigd door SMSfreakie op 21-06-2018 15:55 ]

404 Signature not found

• cupra4
FreshMaker schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:03:

kosten waren rond de 20€
Top ding. Vandaag binnen gehad, werkt prima. Alleen upload is wat aan de lage kant. Even zoeken waar dat door komt, maar prima voor wat ik nodig heb.

• SMSfreakie
  • Niet online
nog even een bumpje..

inmiddels werkt het helemaal op de Archer C7 zonder enige moeite..

404 Signature not found

• B152
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 06:52
SMSfreakie schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:41:
nog even een bumpje..

inmiddels werkt het helemaal op de Archer C7 zonder enige moeite..
Mag ik vragen wat je uiteindelijk gedaan hebt? Heb ook Archer C7 staan en wil tijdelijk 4G tetheren middels USB (i.v.m. klussen nieuwbouwhuis)

• SMSfreakie
  • Niet online
Rooter firmware er op... en dan de WAN interface naar USB gezet..
al zou het tegenwoordig makkelijker gaan...

https://www.ofmodemsandmen.com/modems.html

404 Signature not found

• B152
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 06:52
Top, bedankt voor je snelle antwoord!
Pagina: 1