Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Ik zoek een?
Veel behuizingen bevatten audio 3.0 en een microfoon en koptelefoon ingang op de front panel van de behuizing. Nu heb ik nog wat oude moederbordjes liggen waarvan ik dacht, laat ik het eens in een ATX behuizing zetten. Nu zijn dit voornamelijk server moederborden en zit er geen HD audio of usb 3.0 op het moederbord. De usb 3.0 connector kan ik wel oplossen door een usb 3.0 naar 2.0 converter te gebruiken. Zo kan ik toch de usb's op het front panel gebruiken. Voor de HD audio heb ik geen oplossing. Wat zou ik kunnen doen om een moederbord zonder HD audio ingang toch gebruik te kunnen laten maken een de HD audio op de front panel. Kan dit door middel van een PCI kaart waar je dan de connector op aan zou kunnen sluiten?

Het gaat om dit moederbord: Supermicro X8DTL-iF (Retail pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dat moederbord heeft geen on-board audio, dus zal je inderdaad een geluidskaart moeten plaatsen.
Gezien de leeftijd van dit moederbord zou ik er echter geen cent meer in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
TommyboyNL schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:33:
Dat moederbord heeft geen on-board audio, dus zal je inderdaad een geluidskaart moeten plaatsen.
Gezien de leeftijd van dit moederbord zou ik er echter geen cent meer in steken.
Met die geluidskaart kan ik dan wel mijn front panel audio gebruiken? Ook niet toch? Dan heb ik toch niks aan die geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:39
Als je een geluidskaart neemt met een header voor je front audio dan kun je die gewoon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Ah cool, ik ga daar naar op zoek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Kringloopwinkels hebben vaak wel geluidskaartjes liggen voor niet meer dan 3 euro. Voor dit soort doeleinden uitstekend. Ik heb laatst een euro betaald voor een soundblaster x-fi pci-e.
Pagina: 1