Ik heb een Medion Akoya laptop P6670. Er zit een SSD 120 GB en een HD 1 TB in. Op een gegeven moment kreeg ik meldingen dat de schijf G (partitie van de SSD) bijna vol was. Het is een partitie die bij de originele installatie hoort, wat die doet weet ik niet... Ik heb de melding een poosje genegeerd, maar op een gegeven moment heb ik toch mijn Paragon HD manager gebruikt om die partitie van 550 MB (als ik me goed herinner) te vergroten door 1 GB van de 177 GB grote hoofdpartitie af te halen. Ik heb soortgelijke dingen meerdere keren (met andere computers) zonder problemen gedaan. Maar nu ging er kennelijk iets verkeerd, nadat ik Paragon opnieuw liet opstarten kwam de laptop in de BIOS terug. Ik kon niets opvallends zien, maar ik ben geen kenner ;-) Met exit en opnieuw starten gebeurde hetzelfde - de bios kwam weer terug. Na een paar keer besloot ik de laptop uit te zetten en opnieuw te starten.
Ik greeg de kreet "automatisch herstellen", maar als ik dat probeerde kreeg ik "de PC kan niet hersteld worden met automatisch herstellen". De geboden opties leverden voor mijn beperkte kennis niets op.
Onder systeem herstel wordt beweerd dat er geen herstelpunt is. De computer is ooit van W7 naar W10 gegaan en ik geloof niet dat ik daar nog iets van heb. Teruggaan naar vorige versie met behoud van bestanden werkte niet. En ik wil indien mogelijk de bestaande gegeven behouden...
Wat kan ik nog doen?
Avast bedankt voor eventuele tips!
Rob
Ik greeg de kreet "automatisch herstellen", maar als ik dat probeerde kreeg ik "de PC kan niet hersteld worden met automatisch herstellen". De geboden opties leverden voor mijn beperkte kennis niets op.
Onder systeem herstel wordt beweerd dat er geen herstelpunt is. De computer is ooit van W7 naar W10 gegaan en ik geloof niet dat ik daar nog iets van heb. Teruggaan naar vorige versie met behoud van bestanden werkte niet. En ik wil indien mogelijk de bestaande gegeven behouden...
Wat kan ik nog doen?
Avast bedankt voor eventuele tips!
Rob