Hallo tweakers,
Het is eindelijk tijd om mijn eigen systeem te bouwen, op dit moment gebruik ik een Laptop voor Virtual Machine's en Gaming. Maar ik mis regelmatig computer kracht.
Specs laptop:
Asus N752
Intel core i7-6700HQ
Nvidia GTX 950M
16GB ram
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voorlopig ga ik het systeem gebruiken voor gamen op high/ultra 1080P 60HZ en als de games het toe laat op mijn 4K tv eventueel op medium/low settings.
De kans is groot dat ik in de toekomst een 1440P en/of 144HZ monitor aanschaf
Games die ik nu regelmatig speel:
Gta V
Battlefield 1
Scrap Mechanic
Tevens word de pc zwaar belast door meerder Virtual Machines dus 16GB Ram en veel snelle cores is een must
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst onder €1400,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 500GB samsung evo SSD over voor de windows installatie, games en VM's die veel worden gebruikt en een HDD voor grote opslag.
Verder heb ik al het randapparatuur en Windows licentie al liggen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16GB ram voor de VM waarschijnlijk ga ik dit later upraden naar 32GB
Minimaal 2TB HDD om alle games en VM's op te slaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een zwart/wit build met RGB verlichting bouwen zodat ik zelf de kleuren van de kast kan veranderen, dus van een kermistent tot rustige sfeer verlichting. De kast komt vol in het zicht op mijn bureau te staan, en ik wil graag dat de componenten goed zichtbaar zijn en niet te dicht op elkaar zitten. Dus een grote kast is wel wenselijk.
Ook hoop ik dat de PC over een jaar of vier nog steeds de nieuwste spellen op medium 1440P aan kan met eventuele kleine upgrades
Ga je overklokken?
Ja ik wil overklokken om ervaring op te doen en meer kracht uit de kast te krijgen, maar het zal niet extreem zijn.
Wat verwacht je van ons?
Zelf heb ik de onderstaande componenten in gedachten maar ik vraag me af wat ik nog nodig heb voor goede RGB verlichting en cooling. En uiteraard een check of alle componenten goed bij elkaar passen en optimaal zijn. Mis ik misschien nog onderdelen?
Kan ik misschien beter voor intel gaan?
Dus kort samengevat:
Wat heb ik nog nodig voor RGB verlichting? Denk aan ledstrip, RGB Fans en RGB controller
Wat heb ik nog nodig aan cooling om alles redelijk stil en cool te houden?
-Extra fans
-CPU cooler (water cooling?)
Er staat nog een PS4 PRO die nog wel eens de neiging heeft om bijna op te stijgen, over het algemeen vind ik dit niet storend maar een stille pc heeft wel mijn voorkeur.
Gewijzigd:
Case
PSU
GPU
De huidige configuratie kost bij Azerty € 1.226,55
Heeft iemand nog ideeën voer de bovenstaande samenstelling?
Heb ik behalve een schroevendraaier set nog wat anders nodig om het hele systeem in elkaar te zetten?
Heb ik nog veel baat bij 3600Mhz ten opzichte van de 3000 van de normale vengeance?
pricewatch: Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3600C18
Het is eindelijk tijd om mijn eigen systeem te bouwen, op dit moment gebruik ik een Laptop voor Virtual Machine's en Gaming. Maar ik mis regelmatig computer kracht.
Specs laptop:
Asus N752
Intel core i7-6700HQ
Nvidia GTX 950M
16GB ram
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voorlopig ga ik het systeem gebruiken voor gamen op high/ultra 1080P 60HZ en als de games het toe laat op mijn 4K tv eventueel op medium/low settings.
De kans is groot dat ik in de toekomst een 1440P en/of 144HZ monitor aanschaf
Games die ik nu regelmatig speel:
Gta V
Battlefield 1
Scrap Mechanic
Tevens word de pc zwaar belast door meerder Virtual Machines dus 16GB Ram en veel snelle cores is een must
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst onder €1400,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 500GB samsung evo SSD over voor de windows installatie, games en VM's die veel worden gebruikt en een HDD voor grote opslag.
Verder heb ik al het randapparatuur en Windows licentie al liggen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16GB ram voor de VM waarschijnlijk ga ik dit later upraden naar 32GB
Minimaal 2TB HDD om alle games en VM's op te slaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een zwart/wit build met RGB verlichting bouwen zodat ik zelf de kleuren van de kast kan veranderen, dus van een kermistent tot rustige sfeer verlichting. De kast komt vol in het zicht op mijn bureau te staan, en ik wil graag dat de componenten goed zichtbaar zijn en niet te dicht op elkaar zitten. Dus een grote kast is wel wenselijk.
Ook hoop ik dat de PC over een jaar of vier nog steeds de nieuwste spellen op medium 1440P aan kan met eventuele kleine upgrades
Ga je overklokken?
Ja ik wil overklokken om ervaring op te doen en meer kracht uit de kast te krijgen, maar het zal niet extreem zijn.
Wat verwacht je van ons?
Zelf heb ik de onderstaande componenten in gedachten maar ik vraag me af wat ik nog nodig heb voor goede RGB verlichting en cooling. En uiteraard een check of alle componenten goed bij elkaar passen en optimaal zijn. Mis ik misschien nog onderdelen?
Kan ik misschien beter voor intel gaan?
Dus kort samengevat:
Wat heb ik nog nodig voor RGB verlichting? Denk aan ledstrip, RGB Fans en RGB controller
Wat heb ik nog nodig aan cooling om alles redelijk stil en cool te houden?
-Extra fans
-CPU cooler (water cooling?)
Er staat nog een PS4 PRO die nog wel eens de neiging heeft om bijna op te stijgen, over het algemeen vind ik dit niet storend maar een stille pc heeft wel mijn voorkeur.
Gewijzigd:
Case
PSU
GPU
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 212,- | € 212,- |
| 1 | MSI X470 Gaming Pro | € 128,95 | € 128,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G | € 503,63 | € 503,63 |
| 1 | Sharkoon TG5 RGB | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Corsair RM550x (2018) | € 87,- | € 87,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.171,38 | |
De huidige configuratie kost bij Azerty € 1.226,55
Heeft iemand nog ideeën voer de bovenstaande samenstelling?
Heb ik behalve een schroevendraaier set nog wat anders nodig om het hele systeem in elkaar te zetten?
Heb ik nog veel baat bij 3600Mhz ten opzichte van de 3000 van de normale vengeance?
pricewatch: Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3600C18
[ Voor 27% gewijzigd door dm-dutchman op 16-08-2018 16:33 ]