Vraag

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-03 19:13
Mijn vraag
Ik zat bij een vriend van me die een Samsung Smart TV heeft gekocht met de Steam-app er op. Vanaf z'n PC die in een andere kamer staat kan hij via Steam direct naar z'n TV streamen, maar óók niet-steam content (zoals Windows 10 zelf). Dit alles gebeurt via ethernetkabel die van de TV naar de PC loopt.

Nu schoot mij de vraag binnen: kan dit met elke smartTV, en zou dit ook mogelijk zijn zónder Steam? Ik wil namelijk een Zotac ER51070 kopen, en wil deze 't liefst ook via ethernet 't beeld naar m'n TV laten streamen (in de eerste instantie games). Kan dit toevallig, of heb je dan echt een TV nodig met de Steam app?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nog niets, maar ik heb een D6500 Samsung Smart TV, en wil de Zotac ER51070 kopen waarop ik wil gaan gamen. Deze komt dan bij m'n laptop en Dell monitor te staan, maar zo af en toe wil ik ook graag via de TV willen gamen met dit apparaat. Bij de TV heb ik helaas niet de mogelijkheid voor een extra plekje voor deze PC, vandaar dat ik hoop 't via ethernet te kunnen oplossen :)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij die vriend, die dus een TV heeft met de Steam app, kon ik zien dat beeld via ethernet doorsturen goed kan werken. Maar online vind ik er eigenlijk nauwelijks iets zinnigs over terug, zoals welke TV's dit kunnen, of wellicht álle smart-TV's dit kunnen etc.

p.s.: ik heb de Zotac EN1070 even gelinkt als PC omdat de ER51070 er hier niet bij staat, maar het idee blijft hetzelfde :)

Beste antwoord (via Kapotlood op 18-06-2018 17:59)

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Steam app is voor android, dus ik gok dat die tv op android TV draait. Elke tv met android tv zou die app moeten draaien, als het niet een te oude versie is. Niet-android tv's hebben die app niet, dus zul je het anders moeten oplossen, bijvoorbeeld met een steam link.

Cunning linguist.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Steam app is voor android, dus ik gok dat die tv op android TV draait. Elke tv met android tv zou die app moeten draaien, als het niet een te oude versie is. Niet-android tv's hebben die app niet, dus zul je het anders moeten oplossen, bijvoorbeeld met een steam link.

Cunning linguist.

• Kapotlood
Ah, het werkt dus eigenlijk alleen met/via Steam? Zodra je Steam App of Link hebt kun je dus zowel Windows zelf als Steam via UTP of Wifi streamen naar je TV?

Jammer, ik hoopte stilletjes dat er iets bestond waarmee het sowieso via UTP zou werken, bijvoorbeeld een instelling in Windows die ik niet ken :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn wel manieren hoor, als je hardware daarvoor geschikt is. WiDi (Wireless Display) kan het, maar ik ben nog niet heel veel TVs met WiDi tegengekomen. Het lijkt dat WiDi een beetje een standaard is die niet echt voet aan de grond heeft gekregen, en daardoor dus niet heel erg doordringt.

Een andere manier die ik gebruikt heb is door middel van een Chromecast en AirParrot beeld streamen. Dat gaat dan over WiFi naar de Chromecast toe. Niet ideaal over WiFi, maar het werkt.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Misschien een domme vraag, maar voor het spelen van een game heb je toch iets meer dan alleen beeld nodig?
Toetsenboard en/of muis zijn toch ook noodzakelijk en die zitten dan bij je PC die niet bij je tv staat.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Kapotlood
Ik wil een console-achtige PC kopen (de Zotac ER51070), en deze voornamelijk gebruiken als game machine en 'm bedienen via Gopher360. Typen hoef ik er namelijk toch nauwelijks mee te doen, dus de controller gebruiken is dan genoeg :)

Toetsenbord en muis zijn in dat geval dus niet noodzakelijk, en voor de eventuele updates e.d. heb ik nog wel een toetsenbord en muis liggen om tijdelijk aan te sluiten.

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ben(V) schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:20:
Misschien een domme vraag, maar voor het spelen van een game heb je toch iets meer dan alleen beeld nodig?
Toetsenboard en/of muis zijn toch ook noodzakelijk en die zitten dan bij je PC die niet bij je tv staat.
Als je een steam link gebruikt, dan hang je een muis en toetsenbord en/of controller aan je steam link. Ik weet niet hoe de steam app op een tv precies werkt, maar mogelijk geeft die gewoon de input door van de randapparatuur die je aan je tv hebt gehangen.
Kapotlood schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:09:
Ah, het werkt dus eigenlijk alleen met/via Steam? Zodra je Steam App of Link hebt kun je dus zowel Windows zelf als Steam via UTP of Wifi streamen naar je TV?
Correct. Nu zijn er ook wel andere protocollen die dat kunnen, miracast bijvoorbeeld, maar da's vaak meer om beeld van je gsm naar je tv te streamen. En daarbij moeten ook beide apparaten hetzelfde protocol ondersteunen. Simpelweg een vinkje gaat hem dus niet worden.

[Voor 32% gewijzigd door Bart ® op 18-06-2018 22:54]

Cunning linguist.

• Kapotlood
Goh, je zou denken dat wat Steam Link voor techniek gebruikt niet eens zo bijzonder ingewikkeld is. Dat er dan eigenlijk geen alternatieven zijn die dit voor elkaar krijgen valt me een beetje tegen. Het zou nou juist net zo'n mooie oplossing zijn als je daar niet een speciale app/kastje voor nodig zou hebben, en 't lijkt me nou typisch iets wat zo'n mooie oplossing zou zijn als Windows 10 't geintegreerd heeft :)

Bedankt voor de uitleg in ieder geval... aan de ene kant een leuke extra reden om m'n 1080p TV te vervangen voor een Tizen/Android 4K TV i.c.m. de Steam App. Aan de andere kant een beetje jammer dat de opties zo beperkt zijn :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee